Photosynth

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Photosynth

Bericht door ben42 » zo okt 27 2013 2:33 am

Hallo allemaal,

Nee de foto's zijn niet geplaatst in dit forum, maar wel in onderstaande links Photosynth.
(Om de foto's te kunnen bekijken moet wel Silverlight geinstalleerd zijn, browsers op pads ondersteunen dat niet altijd. Silverlight is van Microsoft en zorgt ervoor dat er veel meer kan binnen een browser, zo zijn de onderstaande voorbeelden relatief groot, maar alleen de delen die je bekijkt worden maar gedownload).

http://photosynth.net/view.aspx?cid=05f ... :0&t=False

De link verwijst naar een aantal foto's die 'gesynth' zijn. Hoewel de foto's er niet voor gemaakt zijn, vind ik dit wel een leuke presentatie methode, je kunt wat meer van een omgeving laten zien waarbij de kijker zijn/haar eigen controle heeft.
Bovenstaande is van Florence en hieronder een van Venetie.

http://photosynth.net/view.aspx?cid=84f ... :0&t=False

En ook nog een van de Camino del Rey. Let hierbij eens op de vervallenheid van het pad.
http://photosynth.net/view.aspx?cid=4cd ... :0&t=False
Camino del Rey, meerdere niveaus van leuk, het pad is spectaculair (eng, gevaarlijk, vervallen), de foto's vind ik wel leuk, de presentatie heeft ook weer wat eigens. Maar misschien vinden anderen dit weer helemaal niets en kijken ze liever (of juist niet) naar youtube filmpjes van Camino del Rey.

En nog een van de Hooglandse Kerk in Leiden, dit is de eerste die ik dedicated voor photosynth heb proberen te maken.

http://photosynth.net/view.aspx?cid=2c9 ... :0&t=False

Zelf vond ik Photosynth een heel leuke manier om veel foto's te presenteren. Er staan ook een aantal panorama's, maar die vorm is wat bekender.

Wat vinden jullie van het mechanisme van Photosynth ?
En wat vinden jullie van de verschillende presentaties ?
(Alleen de Hooglandse kerk te leiden is dedicated voor Photosynth gemaakt en dit is eigenlijk een beetje mislukt, omdat je wilt dat alle foto's 100% synthetiseren en dat is niet gelukt. Ik weet nu wel hoe ik het wat beter zou kunnen doen).

Graag commentaren op het mechanisme en de presentaties.

Dank voor jullie tijd en attentie.
Ben

P.s. Een photosynth maken is echt heel eenvoudig. Eigenlijk niet meer dan het uploaden van een aantal foto's die duidelijk bij elkaar horen. Of ik geslaagd ben in aardige synth's te maken hoor ik graag van jullie. Bij een goede photosynth dienen alle photo's aan elkaar gekoppeld te zijn, dat kost wel wat inspanning.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Re: Photosynth

Bericht door marcel.b » zo okt 27 2013 9:54 am

Programma gedownload en foto,s bekeken , leuke manier om te presenteren.
Zal nog wat meer bekijken.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo okt 27 2013 10:15 am

(Om de foto's te kunnen bekijken moet wel Silverlight geinstalleerd zijn, browsers op pads ondersteunen dat niet altijd. Silverlight is van Microsoft en zorgt ervoor dat er veel meer kan binnen een browser, zo zijn de onderstaande voorbeelden relatief groot, maar alleen de delen die je bekijkt worden maar gedownload).
Een beetje jammer om het beperkt toegankelijk te maken om je foto's te tonen :roll:

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Genster » zo okt 27 2013 10:29 am

Hmmm..... ik weet het niet. Wel leuk, maar of ik het zal gaan gebruiken.....?

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » zo okt 27 2013 1:34 pm

Kroontje schreef:
Een beetje jammer om het beperkt toegankelijk te maken om je foto's te tonen :roll:
Het is niet 'beperkt' toegankelijk gemaakt, je heb voor deze techniek nu eenmaal wat nodig waarbij de ongevere 100 Mb per setting niet in een keer gedownload hoeft te worden. Silverlight is iets waarmee dat kan.
Om deze site te bezoeken heb je ook een browser nodig, maar bij deze site hebben we het ook niet over beperkt toegankelijk.

Doordat de techniek voortgaat zijn er nu eenmaal veranderingen. Photosynth is een van die nieuwe mogelijkheden die gebruik maakt van een nieuwe techniek. En het is helaas jammer dat bij een nieuwe techniek deze eerst bij de mensen moet aankomen.

Maar wat vond je van de techniek en wat vond je van de specifieke voorbeelden?

Ben

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo okt 27 2013 1:58 pm

Gaat bij mij niet werken op Linux en op Windows wil ik het niet. Dat is het zelfde bij NOS.nl alles gebaseerd op Windows en Silverlight :-(
Dit OFF-Topic ;)

ebt
Clublid
Clublid

Bericht door ebt » zo okt 27 2013 2:29 pm

ja dat is heel anders qua presentatie. het is wennen maar ook wel aardig dat je wat kunt spelen met de fotobeelden.
ach het is anders en de toekomst wijst uit of het beter is. overigens leuke foto's want daar gaat het primair om.
groet
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » ma okt 28 2013 5:40 am

Silverlight biedt veel mogelijkheden, maar wordt zelfs door Microsoft niet meer ondersteund en werkt sowieso niet op Android tablets. Geen duurzame oplossing dus.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma okt 28 2013 7:20 am

pveenstra schreef:Silverlight biedt veel mogelijkheden, maar wordt zelfs door Microsoft niet meer ondersteund en werkt sowieso niet op Android tablets. Geen duurzame oplossing dus.
Tja, wat is duurzaam tegenwoordig?
M$ heeft aangegeven tot 10/12/2021 (!) de laatste versie van Silverlight te ondersteunen...ik denk niet dat b.v. Nikon zo lang haar s/w producten ondersteund...(nik bijvoorbeeld) :mryellow:
http://support.microsoft.com/gp/lifean45" onclick="window.open(this.href);return false;

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma okt 28 2013 8:04 am

Qua presentatie wellicht leuk, m.i. gaat het snel vervelen.
Ik had even het idee dat ik in Google street view o.i.d. was beland.

Voor presentatie niet optimaal, temeer omdat enkele platforms deze techniek (nog) niet ondersteunen.

Wil je de techniek in dit draadje bespreken of daadwerkelijk de gemaakte foto's ?

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » ma okt 28 2013 10:17 am

Peter schreef:Qua presentatie wellicht leuk, m.i. gaat het snel vervelen.
Ik had even het idee dat ik in Google street view o.i.d. was beland.
Dit beantwoord voor een groot deel mijn vraag. Waarbij ik de eerste zin vooral van belang acht. De vergelijking met Google street; wil ik het volgende over opmerken, je kunt focus punten aanbrengen, de resolutie kan zo ontzetten veel meer zijn voor details als je dat wilt. Je hebt echt losse foto's en dus eigen bepaalde uitsnedes en geen panorama. (Ik ervaar dit als heel anders and Google street).
Voor presentatie niet optimaal, temeer omdat enkele platforms deze techniek (nog) niet ondersteunen.
Techniek.
Leuk maar, maar dat was niet waarom ik de vraag stelde.
(Vond dat ik vooraf moest vermelden dat je wel Silverlight nodig had en realiseer met dat dit op lang niet alle platforms beschikbaar is en dat is jammer).
Wil je de techniek in dit draadje bespreken of daadwerkelijk de gemaakte foto's ?
Concept,
Daar gaat het mij om. Om de vorm. Wat vinden jullie van deze vorm. Op het Internet is deze vorm volgens mij niet aangeslagen. Maar misschien dat een groep van mensen die in foto's geinterresseerd is deze vorm wel heel interressant vindt, vandaar mijn vraag aan jullie. (Ik bedoel dus presentatie techniek, niet de technische implementatie, sorry dit onderscheid was niet duidelijk).

Specifiek mijn content,
Tuurlijk wil ik graag horen wat van de specifieke gevallen vinden.
(Dat geld zowel voor de Synth's, met lossen foto's, als voor de Panorama's, waarin je zelf kunt 'rondbewegen).

Wat vinden jullie van het Synth concept?
Wat vinden jullie van wat ik er heb neergezet?

ben

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”