Willem Focus schreef:Zal wel een domme vraag zijn, maar is slave functie iets anders dan wireless ?
Willem

Nee hoor geen domme vraag, met slave functie wordt bedoeld dat de flitser met andere flitsers mee flitst maar dan zonder TTL, dus puur manual. Met wireless wordt een vorm van CLS bedoeld. Minolta heeft net als Nikon en Canon een systeem waarmee je remote flitsers via een andere flitser TTL kunt aansturen. Ik heb de handleiding effen door gekeken, maar zie daar geen manual settings, dus is deze flitser bedoelt om via TTL te gebruiken.
Ik weet niet of het CLS systeem van Nikon gelijk is aan die van Minolta/Sony, maar het lijkt mij niet dat deze systemen op elkaar werken.
Je zou de flitsers wel via een radio trigger kunnen aansturen, maar waarschijnlijk zal er dan continu een vol vermogen flits zichtbaar zijn, of helemaal geen flits. Een Minolta camera zal waarschijnlijk deze aansluiting hebben voor de flitser:
http://www.mhohner.de/sony-minolta/flas ... echref.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt het midden contact van de flitser "F1" kort sluiten met de verbinding die contact met "G" om te zien hoeveel licht de flitser geeft. Dit kun je gewoon met een draadje doen. Er zit op de flitser wel een "LO" functie zodat er minder licht uit komt dan vol vermogen, maar lekker regelbaar zal deze flitser niet zijn.