Helaas is mijn digitale kennis onderontwikkeld, en word ik ook niet enthousiast van dat onderwerp. Dat is een beroerde combinatie met fotografie, maar gelukkig is daar een alleraardigst forum voor. Dus vraag ik jullie advies. Met het verzoek om je digitale kennis om te zetten naar woorden van het niveau van de diepste krochten waarin ik verkeer.

Mijn vraag gaat vooral over de aan te schaffen monitor en over het externe geheugen.
1. Aan welke eisen moet een monitor voldoen wanneer je die gebruikt voor fotobewerking. Hebben jullie een goed aankoopadvies? Prijsindicatie ongeveer € 750 (lager mag, hoger wordt steeds lastiger verdedigbaar).
2. Het externe geheugen moet ervoor zorgen dat ik voorlopig voldoende opslaggeheugen heb, maar moet me ook helpen om back-ups te maken. Ik vrees het moment dat m'n schijf crasht. Ik lees wel eens iets over een NAS (schijnt meer als 1 betekenis te hebben) en over een Drobo. Wat is een goede aanschaf voor een digibeet.
Tenslotte: heb ik het goed dat een gewone 'moderne' PC verder volstaat? En: zijn er nog andere zaken waarop ik moet letten?