LowePro tassen op ebay

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Lacsap
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: LowePro tassen op ebay

Bericht door Lacsap » za nov 02 2013 11:44 am

Ik heb gister een nieuwe Lowepro Flipside 400AW op Ebay gekocht nu wachten tot hij binnen komt.
Via Ebay scheelde het me €80,- incl verzendkosten dus was zeker de moeite waard.
Groetjes Pascal

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » za nov 02 2013 12:19 pm

De zelfde als ik heb besteld dus.

Lacsap
Forumlid
Forumlid

Bericht door Lacsap » za nov 02 2013 2:10 pm

Roy Kersbergen schreef:De zelfde als ik heb besteld dus.
Klopt hij is voor mij nu veel te groot maar dan ben ik voorlopig klaar als ik meerdere lenzen ga halen.
Ik heb deze besteld omdat de reviews ook allemaal zeer positief waren.
Groetjes Pascal

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » za nov 02 2013 7:26 pm

Om die reden heb ik hem ook besteld. Er komen bij mij voor nu ook 2 objectieven, body met grip en flitser in. Ook het statief kan ik er mooi aanhangen.

R.o.b.
Clublid
Clublid

Bericht door R.o.b. » zo nov 03 2013 7:02 pm

ik vind het een behoorlijk prijsverschil. Zijn het wel originele tassen, of zijn ze in China nagemaakt ?

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » zo nov 03 2013 7:09 pm

Geen idee of ze origineel zijn, dat zien we wel als hij binnen is. Vooralsnog zien ze er wel echt uit.

Lacsap
Forumlid
Forumlid

Bericht door Lacsap » zo nov 03 2013 7:22 pm

Elk detail zit erop dus we zien wel, moch het een neppert zijn dan gaat hij gewoon terug.
De aanbieder betaald ook de retour zending dus...
Groetjes Pascal

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » di dec 10 2013 1:59 pm

Vandaag de Lowepro Flipside 400 binnen gekregen uit China, het was even wachten maar het was het waard. De tas lijkt gewoon origineel te zijn en is zeer degelijk van kwaliteit. Al mijn apparatuur past er perfect in en er is zelfs nog ruimte over. Het is wel even wennen nu alle apparatuur er in zit want hij is wel iets zwaarder. Omgerekend heb ik 49 euro voor de tas en verzendkosten betaald en dat is gemiddeld 70 euro goedkoper dan in Nederland.

Al met al ben ik weer een gelukkig mens.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » di dec 10 2013 4:17 pm

jfbat schreef:Ik heb vanuit wat verschillende kanten vernomen dat PostNL sinds (heel) kort ook wat strenger is geworden. Een aantal mensen die ook altijd zonder problemen spullen uit Hong Kong lieten komen kregen ineens een brief dat er nog wat kosten voldaan moesten worden voordat het pakket afgeleverd werd of mochten aan de deur nog een paar tientjes contant afrekenen.

Het aangeven van een lagere waarde helpt ook niet altijd: ze zijn niet helemaal op hun achterhoofd gevallen natuurlijk… ;)
Wat strenger... nee, belachelijk veel duurder. Het zit als volgt:

Ik laat wel eens boeken uit de VS komen, meestal via standard shipping (US Postal Service -> PostNL). Dat is de goedkoopste verzendoptie, ik heb toch geen haast. Tot voor kort eigenlijk altijd altijd zonder bijbetaling of BTW, vaak net boven de 22 euro. Nu kwam er weer eens een boek binnen dat net boven de 22 euro grens lag. Ik kreeg er een rekening bij van PostNL... van 17 euro!! Het betrof 13 euro aan administratiekosten!! en 4 euro BTW. Zelfs UPS & co. halen dat soort bedragen voor zo'n zending niet in hun hoofd (als het via hen komt waren de kosten altijd veel lager). Ik betaal nu dus 13 euro administratiekosten over een boek van minder dan 25 euro, naast BTW van een euro of 4 en ook nog de verzendkosten vanuit de VS. Dat betekent dus dat ik zo'n beetje 30% meer ben gaan betalen. Dat slaat echt nergens op. Uitgezocht en ja hoor, veel klachten. We hebben het hier ook niet over een zwaar pakket of zo, maar een klein licht boek.

Maar PostNL mag het verder lekker zelf uitzoeken. Dit betekent dat ik dus voortaan de wat duurdere verzendoptie kies, dan wordt het vaak UPS en co. Dat kost een paar dollar meer. Maar mijn boek is er sneller, ik betaal alleen BTW extra (vaak zelfs op rekening, bij PostNL moet het aan de deur) en ik ben netto goedkoper uit. Zelfs als er inklaringskosten zijn, zijn die aanzienlijk lager.

PostNL mag naar zijn centen fluiten. Ik vond het de laatste 2 jaar sowieso al een ballentent... Aangetekende pakketjes onbewaakt voor je deur achterlaten, track-en-trace tijden die niet kloppen, verkeerde ophaaladressen en nu ook al 2 verkeerde afgeleverde pakketten. :evil:
Spul waarmee je foto's maakt...

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » di dec 10 2013 4:49 pm

ReneG schreef:PostNL mag naar zijn centen fluiten. Ik vond het de laatste 2 jaar sowieso al een ballentent... Aangetekende pakketjes onbewaakt voor je deur achterlaten, track-en-trace tijden die niet kloppen, verkeerde ophaaladressen en nu ook al 2 verkeerde afgeleverde pakketten...........
Beste Rene
Ik bestel en krijg al jaren pakketjes binnen via PostNL uit binnen- en buitenland en wat jij zegt, herken ik helemaal niet.
Sterker nog: geen van die voorbeelden die je noemt, zijn hier voorgekomen.
En ik heb geen aandelen trouwens.

Ik weet niet waar je woont?
Hier hebben we vrijwel steeds dezelfde chauffeur/bezorger, die uiterst zorgvuldig met de spullen omgaat.
Misschien dat bij jou in de buurt de bezorger niet al te zorgvuldig is?

Met vriendelijke groet
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di dec 10 2013 5:03 pm

PostNL, UPS, FedEx, GLS of wie dan ook bepalen niet of een pakketje door mag of niet, bij invoer.
Die controle wordt opgelegd door onze nederlandse/EU overheid. En de transporteurs zijn slechts uitvoerders van dat beleid.

We willen graag allemaal eerlijk en gelijkwaardig behandeld worden, dus een oogje toeknijpen bij invoer van producten die boven de gestelde limieten vallen is gewoon een vorm van fraude.
Het staat hier allemaal keurig omschreven:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat" onclick="window.open(this.href);return false;

En dat een postbedrijf administratiekosten in rekening brengt... tja, ze werken ook niet voor niks en hun mensen willen ook graag betaald worden (willen we toch allemaal). En de administratiekosten zijn in principe onafhankelijk van de waarde van het product. Op zich ook logisch, want een boek van 20 dollar is evenveel werk als een boek van 200 dollar.

http://www.invoercalculator.nl/inklaringskosten" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat de inklaringskosten bij UPS lager zijn dan bij PostNL gaat ook niet altijd op! Dat hangt namelijk af v.d. waarde v.d. goederen. UPS rekent een percentage, PostNL rekent een vast bedrag.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di dec 10 2013 5:17 pm

Reest schreef:
ReneG schreef:PostNL mag naar zijn centen fluiten. Ik vond het de laatste 2 jaar sowieso al een ballentent... Aangetekende pakketjes onbewaakt voor je deur achterlaten, track-en-trace tijden die niet kloppen, verkeerde ophaaladressen en nu ook al 2 verkeerde afgeleverde pakketten...........
Beste Rene
Ik bestel en krijg al jaren pakketjes binnen via PostNL uit binnen- en buitenland en wat jij zegt, herken ik helemaal niet.
Sterker nog: geen van die voorbeelden die je noemt, zijn hier voorgekomen.
En ik heb geen aandelen trouwens.

Ik weet niet waar je woont?
Hier hebben we vrijwel steeds dezelfde chauffeur/bezorger, die uiterst zorgvuldig met de spullen omgaat.
Misschien dat bij jou in de buurt de bezorger niet al te zorgvuldig is?

Met vriendelijke groet
Rinus
Ik woon gewoon in NL. Dat van de administratie is iets van de laatste paar maanden. Ik bestel zeer regelmatig boeken en spullen voor het handboogschieten in het buitenland, omdat die in europa niet (of niet meer) te krijgen zijn. Ik heb dit nu al twee keer meegemaakt en er zijn nog wat pakketjes onderweg. Op het Kassa forum zijn er ook al wat klachten over. Het kan natuurlijk zijn dat ze er door de douaneafdeling van PostNL steekproefsgewijs uit zijn gehaald, maar dat lijkt me sterk.

En voor wat betreft pakketbezorging door PostNL (van binnen en buiten NL) de score van de afgelopen twee jaar, met verschillende bezorgadressen:
- Pakket dat handtekening vereist maar bij de voordeur (gelukkig in een trappenhal) wordt neergezet.
- Aangetekende! post afgegeven bij de buren! (Dat mag niet).
- Correct geadresseerd pakket op het verkeerde adres afgegeven (gelukkig heb ik eerlijke buren).
- Pakket naar het verkeerde afhaalpunt gebracht.
- Pakket te laat (2 dagen) naar afhaalpunt gebracht.
- Track-en-trace informatie die niet klopt (4x).
- Pakket kwijt (kwam een week later gelukkig weer bovendrijven).
- Zwaar beschadigd pakket (gelukkig minimale schade aan de inhoud).
- De eerder genoemde administratiekosten.

En daar bovenop nog een paarse krokodil: Een afhaalpunt (in een winkel die tot 18:00 uur open was) dat om 17:31 weigerde een pakketje mee te geven omdat pakketjes maar tot 17:30 uit te geven (dat zou beleid zijn). Let wel ik stond om 17:28 al in de rij bij de balie en op dat moment stond het pakket (samen met wat andere pakketjes) voor me op de balie én waren ze nog ingelogd in het systeem...

En toen kwam dit administratiekosten geleuter ook nog langs. Snap je dat ik wel klaar met PostNL? :wink:

(Het kan overigens nog erger.... SelektVracht... :roll: )

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » di dec 10 2013 5:20 pm

Volgens mij gaat dit topic over LowePro tassen op ebay en niet over diversen pakketdiensten....

Bedankt!

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di dec 10 2013 5:33 pm

CaptainHook schreef:PostNL, UPS, FedEx, GLS of wie dan ook bepalen niet of een pakketje door mag of niet, bij invoer.
Die controle wordt opgelegd door onze nederlandse/EU overheid. En de transporteurs zijn slechts uitvoerders van dat beleid.

We willen graag allemaal eerlijk en gelijkwaardig behandeld worden, dus een oogje toeknijpen bij invoer van producten die boven de gestelde limieten vallen is gewoon een vorm van fraude.
Het staat hier allemaal keurig omschreven:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat" onclick="window.open(this.href);return false;

En dat een postbedrijf administratiekosten in rekening brengt... tja, ze werken ook niet voor niks en hun mensen willen ook graag betaald worden (willen we toch allemaal). En de administratiekosten zijn in principe onafhankelijk van de waarde van het product. Op zich ook logisch, want een boek van 20 dollar is evenveel werk als een boek van 200 dollar.

http://www.invoercalculator.nl/inklaringskosten" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat de inklaringskosten bij UPS lager zijn dan bij PostNL gaat ook niet altijd op! Dat hangt namelijk af v.d. waarde v.d. goederen. UPS rekent een percentage, PostNL rekent een vast bedrag.
Ik ken al die regels en werkwijzes maar al te goed, wat je vertelt is niets nieuws. Ik heb er ook geen probleem mee om invoerrechten en BTW te betalen, dat is de wet. En zelfs enige inklaringskosten (naar rato) te betalen MITS ik een fatsoenlijke factuur krijg.

Maar je verhaal gaat niet helemaal op. Ten eerste gaat het me dus niet om een oogje dichtknijpen, het gaat me om torenhoge administratiekosten. Een fixed-price voor inklaring is onzin, een systeem zoals UPS dat hanteert is veel redelijker. Een vergelijking met 2 boeken gaat misschien op, maar blijkbaar betaal je evenveel voor een ander goed (bijvoorbeeld een groot pakket of een pakket dat handmatig moet worden geopend). Veelal gaan boeken bij controle ongeopend door een scanner, tegenwoordig mogelijk zelfs al geheel geautomatiseerd. Een pakket echt openmaken (heb ik ook wel eens gehad) is meer werk. Het moet dan ook herverpakt worden, er zit een verklarende brief bij etc. etc, maar de kosten worden niet hoger.

Administratiekosten naar rato (van werk, of liever pakketwaarde) vind ik nog wel te verdedigen. Maar voor elk pakket het volle pond (fixed price) betalen, los van de waarde en hoeveelheid werk, aan een bedrijf dat bovendien ook nog eens een ontzettend slechte service levert (zie mijn ervaringen hierboven)? Terwijl dat voorheen gratis was? Daar pas ik voor. Als ik al keuze heb zal dat zeker niet meer PostNL zijn.

PS: En over fraude gesproken... dan gaan we het niet over die chinese bedrijven hebben die zo vaak een veel te laag bedrag aan waarde vermelden, soms met medeweten van de ontvanger. Dat is pas fraude.

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » di dec 10 2013 7:03 pm

Roy Kersbergen schreef:Volgens mij gaat dit topic over LowePro tassen op ebay en niet over diversen pakketdiensten....

Bedankt!
Hou ons even op de hoogte of je nog een briefje van de pakketbezorger krijgt voor de aanvullende kosten, kan soms een paar weken duren… ;)
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”