Léon heeft het al precies omschreven waarvoor ik een breed punt wilde hebben.iJoost schreef:Tja... Misschien dat topic starter, nu we het ontkennen van het bestaan van de functie gepasseerd zijn, nog zo vriendelijk wil zijn om even aan je uit leggen wanneer ie dit precies gebruikt en waarom. Die zocht er per slot van rekening naar en zal daar een reden voor gehad hebben.
Maar hierbij mijn reden: Afgelopen zondag en maandag fotografeerde ik het windsurfen in stormachtige omstandigheden. Surfers zijn snel een eind weg dus gebruik ik een D300s met 80-400mm. Ik stond vol in de wind op een steiger en had veel moeite om mijn camera, uit de hand, goed te richten. Met het middelste scherpstelpunt zat ik dan ook regelmatig naast mijn doel waardoor het water scherper op de foto stond dan de surfer. De scherpstelpunten eromheen werkten ook niet zoals gewild, want die stelden vaak scherp op de witte schuimkoppen achter de surfer. Daarvoor zocht ik dus naar een breder middelste scherpstelpunt waarmee ik zeker weten meer bruikbare foto's gehad zou hebben. Gelukkig komt windkracht 9 á 10 niet zo vaak voor, en heb ik met mindere windkrachten nog nooit problemen gehad.