foto apparatuur verzekering

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Peter Artz
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

foto apparatuur verzekering

Bericht door Peter Artz » za okt 06 2007 11:43 am

Zo langzamerhand wordt mijn rugzak meer gevuld. Of te wel het bedrag wordt steeds groter wat ik op mijn rug draagt. Al een tijdje probeer ik een goede verzekering te zoeken voor mijn fotoapparatuur. De Natuurfotografen Verbond Nederland heeft een verzekering bij de Nationale Nederlanden afgesloten voor hun leden. Wat mij een goede verzekering lijkt. Alleen het lukt nog steeds niet om lid te worden van een natuurfotografenclub. Is het mogelijk dat de Nikon Club Nederland een verzekering bij de Nationale Nederlanden kan afsluiten? Voor de leden

Vriendelijke groet,
Peter

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

NOB

Bericht door George Fennes » za okt 06 2007 12:10 pm

Ik denk het niet te veel sores.
Er zijn genoeg goede alternatieven.
Denk b.v. aan de NOB die keren uit op basis van vervangingswaarde en redelijke tarieven.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za okt 06 2007 12:59 pm

Ik heb nog deze tip voor je: vaak worden combinatieverzekeringen aangeboden door de verzekeringsmaatschappij waarbij je bijv. de inboedel of auto hebt verzekerd of je WA-verzekering. Als je een tussenpersoon hebt, zet die dan even aan het werk. Vaak kunnen ze een leuke deal maken. Als je geen tussenpersoon hebt, kun je rechtstreeks informeren. Ik heb een zogenaamde kostbaarhedenverzekering voor mijn apparatuur afgesloten in combinatie met een doorlopende reis- en annuleringsverzekering (ik woon 5 km van de Belgische grens en steek die nogal vaak over....). Ook andere kostbare voorwerpen kun je daaronder laten vallen, bijv. golfsets......

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

ton
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ton » za okt 06 2007 4:38 pm

Dag Peter .

George zij het al ik ben ook verzekerd bij NOB ,
en ben daar zeer tevreden , het is een optie de premie valt ook best mee .

Groeten Ton .
Groeten Ton .

Marco

Bericht door Marco » za okt 06 2007 4:50 pm

Hallo Ton,

Kun je misschien een adres (eventueel via internet) geven, waar meer info op te vragen is. Ook ik heb een doorlopende reisverzekering die de vervangingswaarde niet meer dekt.

groet,
Marco

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za okt 06 2007 5:05 pm

Ik had al een kostbaarheden verzekering voor de audio apparatuur en deze heb ik kunnen uitbreiden met de fotoapparatuur. De verzekering is overigens een produkt van Neerlandia van 1870. Uitgekeerd wordt de vervangende waarde.

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » za okt 06 2007 5:26 pm

Marco

Ik stuur je een PB met het adres .

Groeten Ton .
Groeten Ton .

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » za okt 06 2007 9:28 pm

ton schreef:Marco

Ik stuur je een PB met het adres .

Groeten Ton .
Ton,

Zou je mij ook die gegevens willen mailen? Thanks

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Frank van de Garde
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank van de Garde » zo okt 07 2007 12:10 am

andres
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door andres » zo dec 02 2007 9:37 pm

unigarant verzekerd dit ook waarvan de eerste 3 jaar zelfs tegen nieuwwaarde of aanschafwaarde

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » ma dec 03 2007 8:10 am

VSP Alphen aan den Rijn. Apparatuur-Cover verzekering. Reparatie's worden volledig vergoed. Geen eigen risico. Apparatuur altijd verzekerd tegen nieuwwaarde of aanschafwaarde, geen termijn dat het ineens dagwaarde wordt.

marx

Bericht door marx » ma dec 03 2007 7:09 pm

Hoe zit dit als je iets 2e hands gekocht hebt, bijvoorbeeld een lens en hier zit geen aankoopbon meer bij, dan kun je toch ook een taxatie rapport laten opstellen in dat geval?

Zo ja, weet iemand waar? en nemen alle verzekeringsmaatschappijen dat aan?

yoyo

Bericht door yoyo » ma dec 03 2007 8:18 pm

marx schreef:Hoe zit dit als je iets 2e hands gekocht hebt, bijvoorbeeld een lens en hier zit geen aankoopbon meer bij, dan kun je toch ook een taxatie rapport laten opstellen in dat geval?

Zo ja, weet iemand waar? en nemen alle verzekeringsmaatschappijen dat aan?

Ik maak in ieder geval foto's van de onderdelen, dozen en papieren om aan te tonen dat het hopelijk niet gestolen is en geef een laatste nieuwwaarde op d.m.v. een advertentie van een aanbieder.

De verzekering zal op het moment van schade een taxateur laten bepalen of één en ander correct is gebeurt en betalen naar gelang waarde, dagwaarde en opgegeven waarde. Dit met behulp van het serienummer.

Ik heb ook niet alles verzekerd tegen nieuwwaarde, sommige dingen zijn verzekerd tegen gebruiktwaarde.

Hangt denk ik per verzekering af. Ik ben al zo lang bij ze verzekerd en heb nog nooit iets hoeven claimen dus ik ben een goede klant voor ze... Misschien zijn ze dan iets makkelijker...

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma dec 03 2007 8:49 pm

Marx:
"...dan kun je toch ook een taxatie rapport laten opstellen in dat geval?
Zo ja, weet iemand waar? en nemen alle verzekeringsmaatschappijen dat aan?"

Een taxatierapport kun je laten opstellen bij een erkend fotografisch taxateur. Bij mij in de buurt is dat Foto Minderman in Den Haag. Waar er nog meer zitten weet ik niet, maar wellicht weet je verzekeraar dat?
Zo'n rapport wordt door iedere verzekeraar geaccepteerd.
Ik heb het zelf met mijn twee duurste objectief-aankopen van E-bay gedaan, geen centje pijn.
Ik heb overigens al zeker 30 jaar een instrumentenpolis van Delta Lloyd.
Je moet alleen zorgen niet oververzekerd te zijn. Over de jaren betaal je vaak meer premie dan het objectief waard is. Zeker tegenwoordig, met de prijzen op E-bay, waar soms een legendarische 1,8/85 MF al voor onder de 100 Euro gaat...

Succes, E.M. de Klerk

marx

Bericht door marx » ma dec 03 2007 9:08 pm

Mijn dank is groot, ik zal morgen direct even gaan googlen naar erkende taxateurs.

Als er bij mij in de buurt een erkende taxateur zit, is het toch wel raadzaam om even te bellen over de mogelijkheden en de kosten van de taxatie.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”