Heeft iemand ervaring met de flitser Triopo TR980N.
Op internet het e.e.a bekeken alleen is die informatie niet voldoende om een goede beslissing te nemen.
Een nikon club gebruiker heeft deze flitser nu een jaar in gebruik. Ik heb hem reeds een mail gezonden helaas geen reatie van hem ontvangen.
Flitser Triopo TR980N.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Flitser Triopo TR980N.
Als je niet zo veel wil besteden zou je beter eens bij een metz flitse kunnen kijken voor 100- tot150euro koop je een hele nette flits.
Waar ook genoeg over te vinden is ook op het forum.
Waar ook genoeg over te vinden is ook op het forum.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb 3 Triopo flitsers gehad. ik gebruikte ze echter als strobist flitsers en dus alleen op m.
Ik heb wel de ttl functie geprobeerd ik vond echter dat de ttl functie best veel geluid maakt en hij niet erg constand is.
mijn advies....kijk voor een 2de hands SB600 die heb je met een beetje geluk voor €100 en €125,-
Ik heb wel de ttl functie geprobeerd ik vond echter dat de ttl functie best veel geluid maakt en hij niet erg constand is.
mijn advies....kijk voor een 2de hands SB600 die heb je met een beetje geluk voor €100 en €125,-
Ik hoor wisselende verhalen over Triopo. Op Youtube vind je diverse filmpjes van defecte flitsers, maar ja, ook een Nikon flitser kan defect raken, dus dat zegt niets over de kwaliteit.
De opmerking van Bert vind ik niet zo gek, er zijn andere merken voor een goed budget die hun sporen al verdient hebben. Natuurlijk is het ook belangrijk wat je wilt uitgeven voor een flitser en hoe je deze gaat gebruiken, alleen op je camera? Of misschien ook off camera?
Momenteel heb ik twee Phottix Mitros + flitsers ontvangen met ingebouwde Odin ontvanger (die waarschijnlijk ook voor Nikon op de markt gaat komen) en mijn eerste indruk is zeer positief. Deze flitser is misschien te veel boven je budget, maar bedenk dat doorsparen je vaak spijt bespaart omdat je uiteindelijk te kort komt met een goedkope flitser.
De opmerking van Bert vind ik niet zo gek, er zijn andere merken voor een goed budget die hun sporen al verdient hebben. Natuurlijk is het ook belangrijk wat je wilt uitgeven voor een flitser en hoe je deze gaat gebruiken, alleen op je camera? Of misschien ook off camera?
Momenteel heb ik twee Phottix Mitros + flitsers ontvangen met ingebouwde Odin ontvanger (die waarschijnlijk ook voor Nikon op de markt gaat komen) en mijn eerste indruk is zeer positief. Deze flitser is misschien te veel boven je budget, maar bedenk dat doorsparen je vaak spijt bespaart omdat je uiteindelijk te kort komt met een goedkope flitser.