Hoi allemaal,
Ik wil graag een flitsset aanschaffen voor in mijn studio'tje. Kunnen jullie me vertellen of deze set goed is?
http://www.fotoammann.nl/mettle-t-300a- ... erset.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mettle T-300A Profi flitserset.
Complete set met:
2 flitsers Mettle T-300A incl. toebehoren
1 softbox 40 x 60 cm.
1 zilvere flitsparaplu Qihe F-33 83 cm.
2 stalen lampstatieven Qihe J-220T met veer-veiligheidssysteem, 220 cm hoog en uitneembaar adaptersysteem met 1/4 en 3/8 draad.
Studioflitser:
Compacte professionele studioflitser Mettle T-300A is bedoeld voor productfotografie en portretstudies, ideaal voor invulverlichting. Het is een fraaie flitser in lichtmetalen behuizing met verstelbare neigkop en parapluehouder. De flitser is voorzien van proportionele instelverlichting en standaard aansluiting van toebehoren aan de voorzijde, 9,5 cm opsteek. Voor deze flitser zijn veel toebehoren leverbaar.
Extra:
Instellamp in/uitschakelbaar, proportioneel - gelijk aan de ingestelde hoeveelheid flitslicht
Slave unit aan bovenzijde van flitser, power indicatie en ready lamp overzichtelijk aan achterzijde
Alle bedieningselementen overzichtelijk op de achterzijde van de flitser.
Iedere flitser wordt compleet geleverd met 1 instellamp, netkabel en flitskabel.
Ik heb een d3100.
Bij voorbaat dank,
Dieke Kuik
Studiofliters voor amateur portretfotografie
Re: Studiofliters voor amateur portretfotografie
Punt 1 hij is veel te duur
Speciale prijs: € 2.990.000,00 maar dit zal wel een foutje zijn op de website
Punt 2 Hou er rekening mee dat goedkope flitsers vaak te kort komen aan het regelen van vermogen, dus kijk hoeveel stops je kunt instellen. 5 A 6 stops is meestal wel zo prettig.
Punt 3 De koppeling van deze flitsers is niet zo stevig (heb ervaring met een Falcon Eyes setje). Het beste is om naar flitsers te kijken met een "Bowens koppeling" ook wel "S koppeling" genoemd. Hier worden veel type softboxen voor gemaakt. Het aan en af koppelen via een "S koppeling" werkt heel prettig.
Punt 4 Uiteindelijk wil je bij deze flitsers wel radio triggers gebruiken i.p.v. draad koppeling, dus reken die kosten mee.

Punt 2 Hou er rekening mee dat goedkope flitsers vaak te kort komen aan het regelen van vermogen, dus kijk hoeveel stops je kunt instellen. 5 A 6 stops is meestal wel zo prettig.
Punt 3 De koppeling van deze flitsers is niet zo stevig (heb ervaring met een Falcon Eyes setje). Het beste is om naar flitsers te kijken met een "Bowens koppeling" ook wel "S koppeling" genoemd. Hier worden veel type softboxen voor gemaakt. Het aan en af koppelen via een "S koppeling" werkt heel prettig.
Punt 4 Uiteindelijk wil je bij deze flitsers wel radio triggers gebruiken i.p.v. draad koppeling, dus reken die kosten mee.
Bedankt voor het uitgebreide advies!mmuetst schreef:Punt 1 hij is veel te duurSpeciale prijs: € 2.990.000,00 maar dit zal wel een foutje zijn op de website
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
ik heb binnenkort een leuk setje te koop. zie hier
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=52169
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=52169
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb zelf deze Mettle flitskoppen en moet zeggen dat ik er prima over te spreken ben. Koppen laden redelijk snel op. Statieven etc. zijn gewoon goed. Ik werk voornamelijk met paraplu's erop, maar de bijgeleverde softbox is weinig mis mee.
Voor het geld is het een prima set waarmee je eigenlijk alles in huis hebt om te werken ( buiten goede flitsontstekers ) Ik heb er nog geen spijt van gehad, maar ik gebruik ze ook niet dagelijks. Merkens als Bowens, Elinchrome etc. zijn "beter" en proff. qua constructie, maar daar is de prijs ook naar.
Hier een simpel voorbeeldje wat je kan doen met deze flitsers. Dit weekend genomen, en verder weinig aan nabewerkt ( moet nog gebeuren, wat vlekjes/schaduwen etc., is een snelle WIP )

Setup:
Witte achtergrondrol
1 flitskop met softbox op de achtergrond
1 flitskop met witte shoot-thru paraplu linksvoor en een reflectiescherm rechts
en voila, een simpel studioportret met 2 lampen.
Simpel en effectief, en makkelijk uitbreidbaar naar meerdere flitsers als je wil.
Voor het geld is het een prima set waarmee je eigenlijk alles in huis hebt om te werken ( buiten goede flitsontstekers ) Ik heb er nog geen spijt van gehad, maar ik gebruik ze ook niet dagelijks. Merkens als Bowens, Elinchrome etc. zijn "beter" en proff. qua constructie, maar daar is de prijs ook naar.
Hier een simpel voorbeeldje wat je kan doen met deze flitsers. Dit weekend genomen, en verder weinig aan nabewerkt ( moet nog gebeuren, wat vlekjes/schaduwen etc., is een snelle WIP )

Setup:
Witte achtergrondrol
1 flitskop met softbox op de achtergrond
1 flitskop met witte shoot-thru paraplu linksvoor en een reflectiescherm rechts
en voila, een simpel studioportret met 2 lampen.
Simpel en effectief, en makkelijk uitbreidbaar naar meerdere flitsers als je wil.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- dogo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
@Remco Mooie foto hoor! I love it. Wordt het wit op de grond vanzelf zo wit door de softbox die op de achtergrond gericht is? Ik vraag me nl. af of je de achtergrond op de vloer niet extra moet belichten?
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De flitskop met softbox staat tussen de modellen en de achterwand in en (over)belicht dus de achtergond en een stukje vloer. De flitskop diie voor hun staan ( naast mij zeg maar als ik schiet ) zorgt voor de belichting van de modellen en de witte vloer. Het enigste andere wat ik heb gebruikt was een reflectiescherm met zilveren kant om wat schaduwen op te vangen rechts, omdat de flitser links naast mij stond.
Maar zo komt het dus ongeveer uit mijn camera rollen in deze. 2 flitsers en een scherm en geen vreemde bewerkingen ( kan gerust een onbewerkte RAW omzetting plaatsen ter vergelijk )
Maar zo komt het dus ongeveer uit mijn camera rollen in deze. 2 flitsers en een scherm en geen vreemde bewerkingen ( kan gerust een onbewerkte RAW omzetting plaatsen ter vergelijk )
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...