De 18-105? Die kan de mogelijkheden van de D7100 net aan. Ik behaal er meer dan behoorlijke resultaten mee, maar het kan beter. Maar beter in dit geval betekent toch top-level, met bijbehorende prijsjes.jacobus schreef:Gebruikte D300s koop ik denk ik niet, het wordt zoals het er nu uit ziet de D7100. Weet iemand al of je korting krijgt op de camera als clublid. Ik las 5% . Hoe is de kittens die bij de D7100 wordt geleverd
Jacobus
Moeilijke keuze camera's
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Moeilijke keuze camera's
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Qua waarde vastheid ook ? Betwijfel het, als ik zie hoe hard de 7000 bijvoorbeeld omlaag is gegaan.Patrick schreef:Ik was wat erg kort in mijn eerste reactie. De D7100 is wat mij betreft voor de meeste mensen de beste keuze mits het binnen het budget past. Het is volgens mij de beste DX camera overall. Ik zou niet meer een nieuwe D300s kopen. Wel eventueel een tweedehands. Maar of het een goede keuze is hangt met name af wat voor soort foto's je maakt en bepaalde eigen voorkeuren.
Twijfel je of weet je het niet precies? Aan de D7100 heb je een goede en veilige keus. Topcamera.
Voor de rest denk ik dat de 300s wel degelijk voordelen heeft. Wellicht minder qua technische specificaties maar zeker pro's qua degelijkheid, grip en bouw.
De d300(s) is gewoon een no-nonsense werkpaard

- Frank Roelofs
- Forumlid
Waarom die kitlens? Je hebt toch al de 16/85? Kunt beter een losse body nemen, lijkt mij.jacobus schreef:Gebruikte D300s koop ik denk ik niet, het wordt zoals het er nu uit ziet de D7100. Weet iemand al of je korting krijgt op de camera als clublid. Ik las 5% . Hoe is de kittens die bij de D7100 wordt geleverd
Jacobus
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Niet iedereen koopt een camera om deze weer snel te verkopen....
Wat denk je trouwens wat er gebeurt met de prijs van de d300s als er onverhoopt toch een echte opvolger van zou komen?
Geen enkele DSLR is trouwens erg waardevast. Je kan je geld beter in objectieven stoppen als je een kans op waardevastheid wilt hebben.

Wat denk je trouwens wat er gebeurt met de prijs van de d300s als er onverhoopt toch een echte opvolger van zou komen?
Geen enkele DSLR is trouwens erg waardevast. Je kan je geld beter in objectieven stoppen als je een kans op waardevastheid wilt hebben.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Inderdaad, je koopt hem niet om gelijk weer te verkopen.
Echter , de waarde van de DX lijn (5* en 7*) knalt echt snel omlaag.
Dus eventuele verkoop tzt is praktisch geen optie. Je levert best een fiks bedrag in.
Als dat geen overweging is bij de aanschaf ?. prima natuurlijk.
Echter , de waarde van de DX lijn (5* en 7*) knalt echt snel omlaag.
Dus eventuele verkoop tzt is praktisch geen optie. Je levert best een fiks bedrag in.
Als dat geen overweging is bij de aanschaf ?. prima natuurlijk.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Als je overstapt naar FX is de afschrijving op je DX camera maar een klein deel van de volledige kosten... tenzij je al veel FX objectieven hebt.
Maar ik blijf dus bij "mijn" keuze: de D7100.
Maar ik blijf dus bij "mijn" keuze: de D7100.
-
- Forumlid
Ik heb mijn 300S altijd hoog gewaardeerd. Toen ik overging op de D7000 miste ik hem toch wel. Nu, met de D7100, heb ik dat gevoel echt niet meer. Een dijk van een camera! Ik hoop nog wel op een D400, maar ik zou niet terug willen naar de 300S.
- jacobus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Mag ik jullie nog 1x lastig vallen. Ik twijfel nog over d5200 of d7100. Ik gebruik geen oude objectieven dus is de d5200 geschikt. Volgens dpview is er weinig verschil in beeld kwaliteit. Wel lees ik in de testen over het moiré effect wat kan optreden bij de d7100 bij het fotograferen van bepaalde stoffen. Dit schijnt te komen door het weglaten van het laag doorlaat filter. Dus wat is de beste keus voor mij. De body van de d5200 is €300 goedkoper dan de d7100 en daar heb ik weer een extra lens voor
Jacobus
Jacobus
Sony RX100 Mark4
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
D7100, dan kan je er ook nog een officiële Nikon grip onder hangen.
-
- Forumlid
Voor €300 koop je niet veel mooi glaswerk. Dus ik zou voor de D7100 gaan. Dan kun je weer jaren vooruit en kun je intussen voor mooi glaswerk gaan sparen.
met vriendelijke groeten
Gert-Jan
Gert-Jan
- jacobus
- Forumlid
Oké ik weet het nu, ik ga voor de d7100 . Bedankt voor alle adviezen . Morgen maar eens naar de fotozaak
Jacobus
Jacobus
Sony RX100 Mark4
-
- Forumlid
Op birdpix staat er momenteel 1 te koop met 1300 klicks voor €700. Misschien iets voor je?.
met vriendelijke groeten
Gert-Jan
Gert-Jan
- jacobus
- Forumlid
Net een gekocht bij Foto Klein, even wat plaatjes geschoten met de 16-85. Ik weet niet wat ik zie zoooooooooooooo mooi. Ik heb er in ieder geval geen spijt van. Ook nog even clublid geworden dus dat kan ook niet meer fout gaan
Jacobus
Jacobus
Sony RX100 Mark4
Hallo Jacobus,jacobus schreef: Nu heb ik de testen gelezen van de D5200 en D7100. Er is duidelijk wel verschil tussen de camera's maar ga ik dat merken in de beelden. Het grote verschil is het doorlaat filter wat niet op de D7100 zit. Geeft dit echt een betere foto kwaliteit ?
Jacobus
Na jarenlang prettig foto's maken met een D70 heb ik afgelopen voorjaar een D5200 aangeschaft. Prachtige camera met handige "articulated" beeldschermpje en een top sensor van 24 Mpx. Toch ben ik er nooit echt blij mee geweest. Welliswaar betere kwaliteit opnames maar toch niet zoveel beter dan die van de D70. Ook 'ligt' de camera lang niet zo prettig in de hand als de D70, de D5200 voelt wat plastic-achtig zeg maar gerust, speelgoed-achtig aan en je moet erg veelvuldig de menu's gebruiken om instellingen van de camera aan te passen.
Na een klein half jaar geprobeerd te hebben blij te zijn met de D5200 heb ik deze uiteindelijk enkele maanden gelden ingeruild voor een D7100. Ah! wat een verschil, alsof ik weer die goeie ouwe trouwe D70 in mijn handen heb. En zo beschouw ik de D7100 ook: een moderne en zeer geavanceerde D70 die topkwaliteit opnames produceert (of de foto's die ik er mee maak de moeite waard zijn is natuurlijk een heel ander verhaal).
En ja, het verschil in beeldkwaliteit met de D5200 is goed zichtbaar. Dat heeft zeer waarschijnlijk te maken met het ontbreken van het moiree filter want verder is het dezelfde beeldsensor. Opnames van de D7100 zijn zichtbaar meer gedetailleerd en lijken scherper of genuanceerder dan de beelden van de D5200. En ik ben uitermate tevreden over de D7100 en kan je die van harte aanbevelen. Maar bedenk wel dat mijn mening subjectief is.
Vriendelijk groet,
BobbyR