D7000 zoeker los
D7000 zoeker los
Beste mensen,
Ik zit met een probleem.
Gister wilde ik de zoeker van mijn D7000 schoonmaken toen die er plots uit viel.
Gelukkig hoort dit zo las ik achteraf maar nu is het ijzertje wat de zoeker op zijn plaats houdt los geschoten.
Valt dit onder de garantie of kan ik dit ergens laten maken zonder dat het me geld gaat kosten?
Ik zit met een probleem.
Gister wilde ik de zoeker van mijn D7000 schoonmaken toen die er plots uit viel.
Gelukkig hoort dit zo las ik achteraf maar nu is het ijzertje wat de zoeker op zijn plaats houdt los geschoten.
Valt dit onder de garantie of kan ik dit ergens laten maken zonder dat het me geld gaat kosten?
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D7000 zoeker los
Meggie,
Ik kan niet ruiken welk onderdeel je bedoelt.
re: ergens laten maken
Je kan langsgaan bij NikonService in Beverwijk, de experts. (wellicht niet gratis).
Groeten, Gijs
Ik kan niet ruiken welk onderdeel je bedoelt.
re: ergens laten maken
Je kan langsgaan bij NikonService in Beverwijk, de experts. (wellicht niet gratis).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Beste Gijs,
Het ijzerdraadje wat hier in het tangetje wordt gehouden bedoel ik.
Mvg,
Meggie
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Oops, (maar goed dat je een foto laat zien).
Ik dacht aan iets als het oculairglaasje.
Dit lijkt me een geveal van langsgaan in Beverwijk (en opbiechten wat je gedaan hebt)
De exports daar kunnen het ongetwijfeld verhelpen en controleren of alles weer recht zit.
Groeten, Gijs
Ik dacht aan iets als het oculairglaasje.
Dit lijkt me een geveal van langsgaan in Beverwijk (en opbiechten wat je gedaan hebt)
De exports daar kunnen het ongetwijfeld verhelpen en controleren of alles weer recht zit.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik persoonlijk denk dat je niet moet gaan schoonmaken als je het verschil tussen de zoeker en de objectiefvatting niet kent...
@emdeklerk,
Dat schoonmaken zal die TP geen tweede keer meer zelf doen.
Maar ja, zijn verschillende grote fotozaken die hebben regelmatig een Check & Clean dag, kost je niks.
Dat schoonmaken zal die TP geen tweede keer meer zelf doen.
Maar ja, zijn verschillende grote fotozaken die hebben regelmatig een Check & Clean dag, kost je niks.
Tja het matglas maak je enkel in het camerahuis schoon en laat je verder mooi zitten.
Dat is tenminste de bedoeling.
Enkel losmaken als je het matglas gaat vervangen.
En dat hoeft eigenlijk nooit.
Hier de montagehandleiding voor de D7000 van een matglas fabrikant. Kun je zien hoe je het ijzertje er weer in zet.
http://www.katzeyeoptics.com/files/install4.pdf
Dat is tenminste de bedoeling.
Enkel losmaken als je het matglas gaat vervangen.

En dat hoeft eigenlijk nooit.
Hier de montagehandleiding voor de D7000 van een matglas fabrikant. Kun je zien hoe je het ijzertje er weer in zet.
http://www.katzeyeoptics.com/files/install4.pdf