Venetie
Re: Venetie
Hmm ik ben niet echt onder de indruk eigenlijk. Rechtzetten is prima gelukt maar hij is vreselijk onscherp geworden. Kijk maar eens naar die mensen linksboven op het balkon. In de kleurenversie scherp, in de zwart-wit versie onscherp. Ook de rest is aanmerkelijk minder scherp dan mijn origineel. En foto kanuiteraard blijven staan, hier kunnen we alleen maar van leren toch?
De basis was jouw al bewerkte jpg. Niet voordelig uiteraard.
Normaal doe je dit met de RAW versie.
Getoonde beeld is een voorbeeld natuurlijk.
Wat voor objectief heb je eigenlijk gebruikt?
Normaal doe je dit met de RAW versie.
Getoonde beeld is een voorbeeld natuurlijk.
Wat voor objectief heb je eigenlijk gebruikt?
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Daarom had ik ook om het RAW-bestand gevraagd; áls ik recht moet zetten doet ik dat als eerste, voor alle andere bewerkingen aan.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Het RAW bestand heb ik niet. Als gezegd, ik heb deze serie gemaakt met mijn 50mm 1:1.8 lens. (denk ik???) Dit was vorig jaar, ik deed niet veel met fotografie en had alleen de D50. Daarmee schoot ik geen RAW maar JPEG. Nabewerking was eenvoudig en ik nam er weinig tijd voor. Nu ik mijn D7100 heb schiet ik zowel RAW als JPEG (voordeel van de 2 SD kaartjes) en doe ik meer in de nabewerking. Ik had hem dan ook zeker rechtgezet als ik de foto nu had gemaakt.
Maar ik vind het wel vreemd dat de scherpte zo achteruit is gegaan na je bewerking. Die is echt heel veel slechter geworden. Dat zou toch niet moeten? ook niet vanaf een JPEG?
Maar ik vind het wel vreemd dat de scherpte zo achteruit is gegaan na je bewerking. Die is echt heel veel slechter geworden. Dat zou toch niet moeten? ook niet vanaf een JPEG?
Ik vroeg dat, van het objectief, omdat ik best veel vertekening zie.
Zeker voor een prime. Vandaar mijn vraag.
Zeker voor een prime. Vandaar mijn vraag.
Ik ben ook niet 100% zeker van de lens die ik gebruikt heb. Het zou ook zomaar kunnen dat ik voor dat tripje een zoomlensje heb meegenomen. Durf ik niet te zeggen. Trip was al meer dan een jaar geleden en mijn geheugen is ook niet meer als vroeger.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Leuke foto, als de vrouw op het onderste balkon een stuk jonger was geweest zou je bijna denken dat Berlusconi naast haar stond.... 

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn