Nikon Df

Discussies over de Df.
Hilda
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nikon Df

Bericht door Hilda » vr nov 15 2013 9:41 am

Ik heb hier nog een draadontspanner voor een F601 liggen zou die passen? Want dan is het begin er :D
Niet iedere foto laat zich maken.

Flandria

Bericht door Flandria » vr nov 15 2013 11:12 am

Tja, er wordt ook al jaren geschreeuwd om een digitale Contax G1/G2.
Wat dat betreft is het wel uniek te noemen dat Nikon hier nu gehoor aan geeft.
Al is de mogelijkheid om reeds bestaande D4 techniek te exploiteren
natuurlijk ook aantrekkelijk, immers zijn de ontwikkelkosten al gemaakt.
Laatst gewijzigd door Flandria op vr nov 15 2013 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » vr nov 15 2013 11:14 am

JaapV schreef:
jfbat schreef: Wel eens in een Mini gereden? Ook voor een autoliefhebber erg leuk, qua rijgedrag.
Bedoel je de echte? Jazeker: de Cooper! Genieten!
Of die grote die er vaag op lijkt? Nee, dank je.
Je hebt er nog nooit in gereden, maar je hebt je oordeel al klaar? Bijzonder. Maar ach, je moet het zelf weten. :wink:
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr nov 15 2013 11:43 am

Beste jfbat:

Er zijn mensen die naar een auto kijken en zeggen: die moet ik hebben!
(Ongeacht de rij-eigenschappen dus...).
En er zijn mensen die naar een auto - of naar het dashboard! - kijken en zeggen: Brrrr...
(Ongeacht de rij-eigenschappen dus...).

Dat de nieuwe Mini uitstekend stuurt staat denk ik buiten kijf. BMW gebruikt de knowhow in die auto niet voor niets voor hun eerste voorwielaandrijver.
Maar: er zijn meer auto's die uitstekend sturen, maar die niet zo krampachtig "retro" zijn, en daarom een geheel andere groep liefhebbers trekken. Die liefhebbers hebben inderdaad niet altijd de behoefte zelfs maar in een Mini te gaan zitten of gezien te willen worden.

Ook mijn ervaring beperkt zich tot de "oer"-Mini, die inderdaad heerlijk en als een kart stuurde maar die ook mijn hernia-operatie enkele jaren vervroegd heeft... Verder niets dan lof voor het prachtige concept van Issigonis, alle voorwielaangedreven auto's met de motor dwars voorin zijn schatplichtig aan zijn concept. (Wat niet altijd graag wordt toegegeven, die tijden zijn ook veranderd. Audi deed dat bijvoorbeeld wel, bij de introductie destijds van de Audi 50, die later als VW Polo op de weg kwam. Maar we dwalen af...).

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » vr nov 15 2013 11:48 am

We dwalen inderdaad af… ;) (ik ga nog maar niet eens beginnen over of iemand mag vinden dat een ander geen liefhebber is, omdat die ander iets mooi vind wat hij als zeflverklaard liefhebber niet mooi vindt…)
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » vr nov 15 2013 12:22 pm

jfbat schreef:
JaapV schreef:
jfbat schreef: Wel eens in een Mini gereden? Ook voor een autoliefhebber erg leuk, qua rijgedrag.
Bedoel je de echte? Jazeker: de Cooper! Genieten!
Of die grote die er vaag op lijkt? Nee, dank je.
Je hebt er nog nooit in gereden, maar je hebt je oordeel al klaar? Bijzonder. Maar ach, je moet het zelf weten. :wink:
Dat was (uiteraard) geen "oordeel" over rijgedrag, maar een uiting van afwezigheid van belangstelling daarvoor. Ik heb bijvoorbeeld ook geen zin om in een tank of in een 45km-auto te rijden.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » vr nov 15 2013 12:25 pm

Tsja, en ik had het nou precies over dat rijgedrag, niet over vooroordelen op basis van uiterlijk. Maar goed, zoals ik al eens was met emdeklerk: we dwalen af.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » vr nov 15 2013 12:28 pm

:lol:
Ben ik nou ook al een racist?
:lol: :lol:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr nov 15 2013 12:33 pm

JaapV schreef::lol:
Ben ik nou ook al een racist?
:lol: :lol:

Nou en of! :mryellow: :mryellow: :mryellow: :mryellow:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr nov 15 2013 12:40 pm

Jfbat:
"(ik ga nog maar niet eens beginnen over of iemand mag vinden dat een ander geen liefhebber is, omdat die ander iets mooi vind wat hij als zeflverklaard liefhebber niet mooi vindt…)"

Heeft iemand iets van die strekking gezegd dan?

En Hilda: die draadontspanner voor de F-601 pas op je aan te schaffen Df hoor!

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr nov 15 2013 12:44 pm

"Tsja, en ik had het nou precies over dat rijgedrag, niet over vooroordelen op basis van uiterlijk. Maar goed, zoals ik al eens was met emdeklerk: we dwalen af."

Sorry, maar een vooroordeel is iets geheel anders.
Als men zou zeggen: "Die auto is een Xxxx, dus dan zal het wel rijden als een dweil"; dan hebben we het over een vooroordeel.
Als iemand een auto niet mooi vindt en is dat een weloverwogen mening, geen vooroordeel.
En niemand hier heeft gezegd: "Ik vind de Xxxx niet mooi dus hij zal ook wel niet mooi rijden".

Afgedwaald, maar dit soort uitspraken vraagt om een reactie. Ik vind dat er slecht gelezen wordt, soms. Geen vooroordeel, maar een constatering.

Flandria

Bericht door Flandria » vr nov 15 2013 2:35 pm

Ik heb een auto mét lelijk dashboard én die shit rijdt.
Maar het is een Zweed en die zijn dol op sneeuw en kou.
Gelukkig zit er ook een schuif/kanteldak af fabriek waardoor het incl. airco zomers ook goed sturen is.

Iemand al wat meer info met betrekking matglas en MF in de praktijk met wat eerlijke testjes?

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » vr nov 15 2013 3:31 pm

emdeklerk schreef:"Tsja, en ik had het nou precies over dat rijgedrag, niet over vooroordelen op basis van uiterlijk. Maar goed, zoals ik al eens was met emdeklerk: we dwalen af."Afgedwaald, maar dit soort uitspraken vraagt om een reactie. Ik vind dat er slecht gelezen wordt, soms. Geen vooroordeel, maar een constatering.
Och, ik wil best toegeven dat een en ander is gebaseerd op een veronderstelling… ;)

Je kunt soms ook té serieus zijn, pfff. :roll:

Nu gewoon maar weer over naar de orde van de dag, of bestaat er bij deze of gene eveneens behoefte aan het hebben van het laatste woord?

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » vr nov 15 2013 6:27 pm

En nu weet ik nog steeds niet of een Mini al dan niet lekker stuurt .. :)
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » vr nov 15 2013 6:34 pm

Mas schreef:En nu weet ik nog steeds niet of een Mini al dan niet lekker stuurt .. :)
Toch even langs een BMW dealer gaan ;)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Plaats reactie

Terug naar “Df”