Sigma UC 70-210 1:4-5.6 i.c.m. D80
Sigma UC 70-210 1:4-5.6 i.c.m. D80
Hallo collega-forumleden,
Wie kan er (uit eigen ervaring) vertellen of een Sigma UC 70-210 1:4-5.6 te gebruiken is in combinatie met een D80?
Dit objectief is volgens mijn schatting zo'n 15-20 jaar oud en gebruikt met een Nikon 601.
Waar moet ik eventueel op letten als ik de combinatie wil proberen?
Wat zou er wel/niet kunnen werken? Autofocus? Diafragma? ...... ?
Wat zou zoiets nog mogen kosten? Verkoper is 1e eigenaar.
Het zou zolang een mooie aanvulling kunnen zijn op m'n 18-70 kitlens totdat er weer budget is voor bijv. de 70-300VR.
Groeten,
Dallas.
Wie kan er (uit eigen ervaring) vertellen of een Sigma UC 70-210 1:4-5.6 te gebruiken is in combinatie met een D80?
Dit objectief is volgens mijn schatting zo'n 15-20 jaar oud en gebruikt met een Nikon 601.
Waar moet ik eventueel op letten als ik de combinatie wil proberen?
Wat zou er wel/niet kunnen werken? Autofocus? Diafragma? ...... ?
Wat zou zoiets nog mogen kosten? Verkoper is 1e eigenaar.
Het zou zolang een mooie aanvulling kunnen zijn op m'n 18-70 kitlens totdat er weer budget is voor bijv. de 70-300VR.
Groeten,
Dallas.
De prijs is voor latere zorg, maar het lijkt me dat zoiets max. € 50,- mag kosten. Belangrijker echter vind ik of het überhaupt mogelijk is de D80 redelijk tot goed met dit objectief te laten samenwerken. Handmatig instellen van sluitertijd en diafragma vind ik geen probleem en manual focus eventueek ook niet. Uiteindelijk moet er wel een fatsoenlijke kwaliteit foto mee te maken zijn.
Groeten,
Dallas.
Groeten,
Dallas.
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als het een autofocus objectief is met Nikon vatting, werkt deze met autofocus en diafragma. Een paar tientjes is inderdaad de prijs, lijkt me. Overigens, je hebt een D80. Dan kun je toch je camera meenemen en gelijk kijken of alles naar behoren werkt? Dat is het voordeel van digitaal, je ziet gelijk het resultaat.
Ik heb om een zelfde reden onlangs een Nikon AF 70-210 D 4-5.6 gekocht en die werkt perfect met mijn D80. De AF is niet eens storend traag. Er staat er een op Marktplaats voor 120,-
Mocht je interesse hebben dan is de mijne eventueel ook wel te koop, ik kan inmiddels iets meer uitgeven en wil een groter brandpunt (minimaal 300mm).
Mocht je interesse hebben dan is de mijne eventueel ook wel te koop, ik kan inmiddels iets meer uitgeven en wil een groter brandpunt (minimaal 300mm).
@Yvette,
De Sigma kan ik van een goede bekende van mij overnemen voor als het goed is niet te veel geld en anders hoef ik 'm niet.
Vooralsnog heb ik ook nog geen interesse in een ander objectief, want dan zou het denk ik de Nikon 70-300VR gaan worden. Dank voor je aanbod, maar ik het laat passeren.
Mocht de Sigma 70-210 in de praktijk mooie resultaten opleveren, dan verschuift m'n aandacht waarschijnlijk van de 70-300VR naar een 200-400 bereik. Dan sluiten de bereiken allemaal mooi op elkaar aan.
Zover is het helaas nog niet.
Groeten,
Dallas.
De Sigma kan ik van een goede bekende van mij overnemen voor als het goed is niet te veel geld en anders hoef ik 'm niet.
Vooralsnog heb ik ook nog geen interesse in een ander objectief, want dan zou het denk ik de Nikon 70-300VR gaan worden. Dank voor je aanbod, maar ik het laat passeren.
Mocht de Sigma 70-210 in de praktijk mooie resultaten opleveren, dan verschuift m'n aandacht waarschijnlijk van de 70-300VR naar een 200-400 bereik. Dan sluiten de bereiken allemaal mooi op elkaar aan.
Zover is het helaas nog niet.
Groeten,
Dallas.
De AF Nikkor 70-210mm 4-5.6 D versie is super, pas op, er worden er voor rond 120,00 ook een hoop aangeboden, maar hebben de D dan niet. Maakt bij andere onjectieven niet uit, maar de autofocus van deze D is echt merkbaar sneller !Yvette Verwer schreef:Ik heb om een zelfde reden onlangs een Nikon AF 70-210 D 4-5.6 gekocht en die werkt perfect met mijn D80. De AF is niet eens storend traag. Er staat er een op Marktplaats voor 120,-
groet,
Marco
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Als dat onderstaand model is heb ik daar een andere ervaring mee....

Zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=

Zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....