Nu heb ik al verschillende Monopods gezien maar ik kom hier nog niet echt uit. Zo ook welke kop op de Monopod te plaatsen. Graag jullie advies

Ligt er ook aan hoe groot jezelf bent natuurlijk...plincky schreef:Ik gebruik een Redget RMA-432 (nieuwe model RMA-431) met een Naturestuff NEK-1 kop (arca koppeling) . Werkt voor mij prima.
Ongeveer 60cm ingeklapt met kop. Let wel even op de werkhoogte bij compacte modellen. sommige komen niet eens tot sta hoogte.
Ben nu op vakantie, types volgen na terugkomst.MarcB schreef:Bedankt voor de reacties. Welke type nummers zijn het van Gitzo, Sirui en RRS?
Ik heb de indruk dat een monopod het makkelijkst te gebruiken is met een Tilt Head en niet met een Ball Head. Ik kwam hierover ook nog het volgende artikel tegen http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=556818" onclick="window.open(this.href);return false;MarcB schreef:Heeft iemand ervaringen met de Sirui P-326? Het voordeel is (naast de prijs) de ingeschoven lengte van 380mm waardoor deze makkelijk mee te nemen is op de motor. Uitgeschoven is de lengte 1540mm wat iets meer zou mogen zijn gezien mijn lengte van 1.84m. Wellicht i.c.m. de juiste kop dat je wat meer bereik krijgt.
Die heb ikMarcB schreef:Heeft iemand ervaringen met de Sirui P-326? Het voordeel is (naast de prijs) de ingeschoven lengte van 380mm waardoor deze makkelijk mee te nemen is op de motor. Uitgeschoven is de lengte 1540mm wat iets meer zou mogen zijn gezien mijn lengte van 1.84m. Wellicht i.c.m. de juiste kop dat je wat meer bereik krijgt.