Als je in mijn buurt woont wil ik je wel even wat wegwijs maken met het toestel.
De instellingsmogelijkheden van deze camera zijn best wel ruim
Anders moet je maar lekker gaan fotograferen en veel foto's maken.
De kans op goede exemplaren is groter als je veel schiet.
Probleem waar je tegenaan zult lopen is het weinige licht in de zaak en omdat je overdag gaat werken het licht dat van buiten komt.
Donkere foto's als je richting een raam foto's maakt
Dus zo mogelijk met de ramen in je rug
Welke instellingen D3200 voor huiswerkopdracht?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Welke instellingen D3200 voor huiswerkopdracht?
Ben inderdaad ook nu wel benieuwd waar het is, maar ook heel erg naar het resultaat; laat je ze hier dan zien en vertellen hoe het gegaan is?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Mooie huiswerkopdracht heb je gekregen Denise!
Misschien een idee om alvast even te oefenen in je eigen woonkamer of keuken? Om te kijken hoe de camera op het licht binnenshuis reageert (wel de camera in P of M stand zetten), en alvast even oefenen met de beelden die je in gedachte hebt.
Een statief en draadontspanner zou ik toch nog wel even gaan ritselen als ik jou was. Het maakt het werken binnen erg gemakkelijk en je kan met lekkere lange sluitertijden gaan werken. (stel nou dat het bewolkt is, dan zal het lichtinval in de zaak ook een stuk minder zijn)
Misschien een stomme vraag, maar in welk formaat mag je de foto maken, in JPGEG of RAW? (RAW geeft je iets meer ruimte qua nabewerking)
Succes met je huiswerk
Misschien een idee om alvast even te oefenen in je eigen woonkamer of keuken? Om te kijken hoe de camera op het licht binnenshuis reageert (wel de camera in P of M stand zetten), en alvast even oefenen met de beelden die je in gedachte hebt.
Een statief en draadontspanner zou ik toch nog wel even gaan ritselen als ik jou was. Het maakt het werken binnen erg gemakkelijk en je kan met lekkere lange sluitertijden gaan werken. (stel nou dat het bewolkt is, dan zal het lichtinval in de zaak ook een stuk minder zijn)
Misschien een stomme vraag, maar in welk formaat mag je de foto maken, in JPGEG of RAW? (RAW geeft je iets meer ruimte qua nabewerking)
Succes met je huiswerk

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik ben nu ook aardig op weg geholpen met mijn D3200 , ik lees het nog een paar keer goed door en ga ook aan de slag.
Sony a1 Sony 200-600.