Tijdelijke deal op Photoshop Creative Cloud
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Tijdelijke deal op Photoshop Creative Cloud
Zie https://creative.adobe.com/plans/offer/ ... +lightroom. Tot 2 december 2013 kan je voor een bedrag van €12,29 per maand inclusief BTW meedoen. Zelfs als je nooit Photoshop CS of iets dergelijks in bezit hebt gehad, wat tot nu toe de voorwaarde was. Het is een abonnement, dus je bent altijd verzekerd van de laatste versie. Wel beschouwd niet duur als je serieus met je hobby bezig bent en regelmatig nieuwe versies koopt. Althans, dat is mijn mening.
Kijk er eens naar. Wat vinden jullie? Ik denk dat ik snel ga toehappen!
Kijk er eens naar. Wat vinden jullie? Ik denk dat ik snel ga toehappen!
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Tijdelijke deal op Photoshop Creative Cloud
En na 1 jaar de oude, hogere prijs moeten betalen. Heel simpel, zo'n aanbieding van een abonnement is een lokkertje. Ik vertrouw Adobe op dit vlak voor geen Euro.
- dogo
- Forumlid
En je account/credit card wordt gelijk gehackt
Adobe servers gehackt

Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Nou, volgens de Voorwaarden is dat niet zo. Dat blijft dan € 147,48 per jaar.Skippy schreef:En na 1 jaar de oude, hogere prijs moeten betalen. Heel simpel, zo'n aanbieding van een abonnement is een lokkertje. Ik vertrouw Adobe op dit vlak voor geen Euro.
Niettemin: geen behoefte aan.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Niet helemaal. Het zou een klein beetje verhoogd kunnen worden. Maar het is geen introductieprijs om je verslaafd te maken om vervolgens de volle mep te betalen zoals vaak bij telefoonabonnementen en dergelijke wordt gedaan.JaapV schreef:Nou, volgens de Voorwaarden is dat niet zo. Dat blijft dan € 147,48 per jaar. .
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Wat lees ik verkeerd, Patrick? Er staat "Na de eerste 12 maanden wordt je contract automatisch verlengd op basis van de huidige prijs van de aanbieding."
Is "op basis van de huidige prijs" niet gelijk aan "voor dezelfde prijs als de huidige"?
Is "op basis van de huidige prijs" niet gelijk aan "voor dezelfde prijs als de huidige"?
Groet, Jaap
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik kwam deze pagina tegen met een reactie van een moderator genaamd "terryleewhite". Ik heb de voorwaarden niet volledig doorgenomen...
terryleewhite schreef:Correct. We are not providing a price lock – it might be $10.49 or $10.99 or still $9.99 in 2015 or 2016 or whatever based on inflation – but it is not an introductory price (like $29.99 for the complete plan, which goes up to $49.99 in year 2).
Maar je zit er wel voor altijd aan vast. Als je later je eigen PSD-files nog wilt kunnen openen tenminste. 
Voor mij geen Photoshop meer zolang ze het zo doen. Ze bekijken het maar.

Voor mij geen Photoshop meer zolang ze het zo doen. Ze bekijken het maar.
- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Ik ga hier eens over nadenken. Ik zie meer nadelen dan voordelen aan het CC-model, Met name de dwangbuis van het abonnement bevalt mij allerminst.
De prijs is daarentegen erg interessant: vergelijkbaar met de jaarlijkse aanschaf van een nieuwe Lightroom-versie.
De prijs is daarentegen erg interessant: vergelijkbaar met de jaarlijkse aanschaf van een nieuwe Lightroom-versie.
-
- Moderator
- Contacteer:
Maar waarom zou je elke jaarlijkse update willen van Lightroom? Als je niet elk jaar een nieuwe camera koopt en niet de behoefte hebt aan die paar nieuwe functies kun je makkelijk een of twee jaar overslaan.
- Cees
- Forumlid
Hier € 12,29, in de VS $ 9,99...... Alsof de Dollar hoger staat dan de Euro.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- hans1956
- Regiocoördinator
$9,99 is nu € 7,39! Je kunt ook met dollars betalen, toch?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik ben wel over op de CC suite. Heb overigens makkelijk praten want voor de surfspotters onder ons is het nog aanzienlijk goedkoper (dus als je iemand kent met surfspot toegang dan kun je het ook via die weg doen).
Ik heb ook totaal geen probleem met betalen voor mijn software maar ik kan me voorstellen dat voor personen die de volle mep moeten betalen het 'lonkt' om het ergens gratis op te zoeken. CC biedt een goedkope, toegankelijke en veilige manier om aan het complete CC pakket te komen. En je bent altijd up to date met de laatste bugfixes en nieuwe features.
En als we zien wat de gemiddelde user aan gear besteed dan kunnen die paar tientjes voor de software er toch ook nog wel bij voor de meesten?
Ik heb ook totaal geen probleem met betalen voor mijn software maar ik kan me voorstellen dat voor personen die de volle mep moeten betalen het 'lonkt' om het ergens gratis op te zoeken. CC biedt een goedkope, toegankelijke en veilige manier om aan het complete CC pakket te komen. En je bent altijd up to date met de laatste bugfixes en nieuwe features.
En als we zien wat de gemiddelde user aan gear besteed dan kunnen die paar tientjes voor de software er toch ook nog wel bij voor de meesten?
Fin.
-
- Moderator
- Contacteer:
Oneigenlijk gebruik via Surfspot of illegale software heb ik altijd grote moeite mee. Als je iets niet kunt of wil betalen is het m.i. jammer maar helaas. En veilig kan een Adobe-account na de laatste geslaagde hack toch niet genoemdn worden.djunclesam schreef:Ik ben wel over op de CC suite. Heb overigens makkelijk praten want voor de surfspotters onder ons is het nog aanzienlijk goedkoper (dus als je iemand kent met surfspot toegang dan kun je het ook via die weg doen).
Ik heb ook totaal geen probleem met betalen voor mijn software maar ik kan me voorstellen dat voor personen die de volle mep moeten betalen het 'lonkt' om het ergens gratis op te zoeken. CC biedt een goedkope, toegankelijke en veilige manier om aan het complete CC pakket te komen. En je bent altijd up to date met de laatste bugfixes en nieuwe features.?
Maar die gear betaal je in 1 keer en ben je dus niet kwijt zoals bij de CC suite als je stopt met betalen. Overigens was de afschrijving op mijn D700 maar ca. € 20 per maand. Dan is die CC suite niet zo goedkoop in vergelijking. Ik weiger simpelweg mee te doen aan een lock-and-lose model zoals Adobe dat bij de CC suite toepast.djunclesam schreef:En als we zien wat de gemiddelde user aan gear besteed dan kunnen die paar tientjes voor de software er toch ook nog wel bij voor de meesten?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Dergelijke principe discusses meng ik me altijd liever niet in. Feit is dat de ganze wereld zijn software, muziek en films gratis van het net trekt. Daar kun je hartstikke tegen zijn, maar feit is dat het toch gebeurd. Software voor +1000euro verkopen werkt dat zeker ook in de hand. Daarnaast vind ik afschrijving geen argument. Als je 2000 euro voor een camera en objectieven wilt betalen en ong. 100 euro aan software per jaar is te veel dan klopt er ook iets niet in de redenatie. Maar ik denk dat de geldelijke 'waarde' van software tegenwoordig voor veel mensen heel laag is vanwege het simpele feit dat het overal gratis te krijgen is, zelfs als daar niks legaals aan is...Skippy schreef:Oneigenlijk gebruik via Surfspot of illegale software heb ik altijd grote moeite mee. Als je iets niet kunt of wil betalen is het m.i. jammer maar helaas. En veilig kan een Adobe-account na de laatste geslaagde hack toch niet genoemdn worden.djunclesam schreef:Ik ben wel over op de CC suite. Heb overigens makkelijk praten want voor de surfspotters onder ons is het nog aanzienlijk goedkoper (dus als je iemand kent met surfspot toegang dan kun je het ook via die weg doen).
Ik heb ook totaal geen probleem met betalen voor mijn software maar ik kan me voorstellen dat voor personen die de volle mep moeten betalen het 'lonkt' om het ergens gratis op te zoeken. CC biedt een goedkope, toegankelijke en veilige manier om aan het complete CC pakket te komen. En je bent altijd up to date met de laatste bugfixes en nieuwe features.?
Maar die gear betaal je in 1 keer en ben je dus niet kwijt zoals bij de CC suite als je stopt met betalen. Overigens was de afschrijving op mijn D700 maar ca. € 20 per maand. Dan is die CC suite niet zo goedkoop in vergelijking. Ik weiger simpelweg mee te doen aan een lock-and-lose model zoals Adobe dat bij de CC suite toepast.djunclesam schreef:En als we zien wat de gemiddelde user aan gear besteed dan kunnen die paar tientjes voor de software er toch ook nog wel bij voor de meesten?
Een laagdrempelig abbonement, wat je er ook van vind, opent wel de mogelijkheid voor mensen die er minder geld aan willen uitgeven om dergelijke software toch legaal te kunnen gebruiken. Bij de bibliotheek betaalde je ook voor boeken die je niet mocht houden... Die had je ook allemaal zelf kunnen kopen. Ik zie het dus ook meer als een software bibliotheek. Nu kun je uiteraard principieel tegen eendergelijk format zijn, ik zie er persoonlijk de voordelen wel van in.
ow en mijn (legale) surfspot aankoop gewoon met ideal gedaan dus mijn CC gegevens hebben ze niet

Fin.