welke Photoshop gebruiken jullie?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: welke Photoshop gebruiken jullie?

Bericht door PvGessel » zo nov 10 2013 1:04 pm

Léon Obers schreef:Misschien door de Nederlandse taalmodule uit te schakelen of weg te halen, kun je mogelijk direct in de Engelse versie werken.
Ga ik proberen. Thanks! :)
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo nov 10 2013 1:05 pm

Zonder die "Content Aware" kun je bij Adobe gratis CS2 downloaden. Biedt net zo goed een uitgebreid scala aan mogelijkheden om je beeld te bewerken. Op mijn oude PC werkte ik daar bij voorkeur mee, omdat het minder power van de PC vraagt, dan de nieuwere en daarmee veel zwaardere pakketten. Bedenk dat de mogelijkheden daarvan reeds zover gaan, dat het merendeel van de gereedschappen je waarschijnlijk nooit zult gebruiken. Alleen de oudere versies ondersteunen natuurlijk niet de RAW-conversie van nieuwe tegenwoordige camera's. Dus voor een basis RAW-conversie heb je alsnog een hedendaagse RAW-converter nodig. (Nikon ViewNX is gratis).

http://nieuws.nl.softonic.com/adobe-cs2 ... downloaden" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.adobe.com/cfusion/entitleme ... _downloads" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

ben42
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ben42 » zo nov 10 2013 4:12 pm

Léon Obers schreef:Zonder die "Content Aware" kun je bij Adobe gratis CS2 downloaden. Biedt net zo goed een uitgebreid scala aan mogelijkheden om je beeld te bewerken. Op mijn oude PC werkte ik daar bij voorkeur mee, omdat het minder power van de PC vraagt, dan de nieuwere en daarmee veel zwaardere pakketten. Bedenk dat de mogelijkheden daarvan reeds zover gaan, dat het merendeel van de gereedschappen je waarschijnlijk nooit zult gebruiken. Alleen de oudere versies ondersteunen natuurlijk niet de RAW-conversie van nieuwe tegenwoordige camera's. Dus voor een basis RAW-conversie heb je alsnog een hedendaagse RAW-converter nodig. (Nikon ViewNX is gratis).

http://nieuws.nl.softonic.com/adobe-cs2 ... downloaden" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.adobe.com/cfusion/entitleme ... _downloads" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de eerste site lees ik:
Update 8 Januari 2013: Adobe ontkent de gratis publicatie van Creative Suite 2. De bestanden en serienummers zijn gepubliceerd vanwege een technisch probleem bij de activering van eerder gekochte CS2-exemplaren. Ze zijn dus bedoeld om bestaande klanten te helpen.
Er kan worden doorgelinkt, dan kom je op de tweede site.

Op de tweede site kun je met een Adobe account inloggen of een account aanmaken.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

mandersp
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door mandersp » zo nov 10 2013 4:19 pm

Ik gebruik Photoshop Elements 12
D750, D810, J5
Verder een aantal Nikon lenzen en andere fotospullen.

Met vriendelijke groeten, Piet Manders

Sandor Gora
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sandor Gora » zo nov 10 2013 7:14 pm

ik gebruik Paintshop, naar volle tevredenheid en niet duur
met vriendelijke groeten,
Sándor Góra

http://www.gora.nl

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » zo nov 10 2013 8:19 pm

Het is mij niet gelukt om de nederlandse proefversie van PSE 12 om te zetten naar de Engelse taal. Daarin schiet mijn kennis in computers domweg tekort. Ik durf de nederlandse versie niet te verwijder zo kort voor a.s. Zaterdag waar ik het programma nodig heb. Ik ben nl bang dat ik geen andere versie kan downloaden omdat ik gekozen heb voor de nederlandse die nog zo'n 29 dagen geldig is. Heb ook geen idee of ik een engelse versie naast de nederlandse kan laten draaien :roll:

@ Léon: die PSE12 draait prima op mijn laptop en zover ik nu heb kunnen zien heb ik daar (nu) voldoende aan. In elk geval bedankt op het wijzen van de link van de gratis Cs2 .
@ Ben: ook mijn dank voor de aanvulling :wink:
M.v.g Peter.

oud0001

Bericht door oud0001 » zo nov 10 2013 8:33 pm

Ik gebruik PS 7.0. Antiek maar voor mij genoeg. :wink:

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » zo nov 10 2013 9:21 pm

PvGessel schreef:Het is mij niet gelukt om de nederlandse proefversie van PSE 12 om te zetten naar de Engelse taal.

Bij PSE 10 Ga je met de cursor naar boven:
Bewerken
Voorkeuren

Bovenin staat de taal keuze.

OF

CTRL plus de komma
en de taalkeuze staat bovenaan.

Daarna afsluiten (bij mij ook nog een keer een backup) en weer opstarten.
Had ik de backup niet gedaan had je het antwoord 15 minuten eerder gehad.

Ben

ROLANDPHOTO
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door ROLANDPHOTO » zo nov 10 2013 9:33 pm

Tuihanti schreef:Ik gebruik PS 7.0. Antiek maar voor mij genoeg. :wink:
Ik gebruik deze ook,stel dat ik mee zou doen met deze workshop.is deze dan bruikbaar?

groet roland
CLUBLID>

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo nov 10 2013 9:56 pm

ben42 schreef:
Léon Obers schreef: http://nieuws.nl.softonic.com/adobe-cs2 ... downloaden" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de eerste site lees ik:
Update 8 Januari 2013: Adobe ontkent de gratis publicatie van Creative Suite 2. De bestanden en serienummers zijn gepubliceerd vanwege een technisch probleem bij de activering van eerder gekochte CS2-exemplaren. Ze zijn dus bedoeld om bestaande klanten te helpen.
Er kan worden doorgelinkt, dan kom je op de tweede site.

Op de tweede site kun je met een Adobe account inloggen of een account aanmaken.
Maar je vergeet de tweede update van 15 januari te vermelden die er nota bene boven staat.:
Update 15 Januari 2013: Adobe biedt Creative Suite 2 nu toch gratis aan. Het maakt dus niet langer uit of je eerder al een kopie van CS2 hebt gekocht. Wil jij dus gratis gebruik maken van dit softwarepakket, ga dan snel naar deze pagina.

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » zo nov 10 2013 10:39 pm

Léon Obers schreef: Maar je vergeet de tweede update van 15 januari te vermelden die er nota bene boven staat.:
Update 15 Januari 2013: Adobe biedt Creative Suite 2 nu toch gratis aan. Het maakt dus niet langer uit of je eerder al een kopie van CS2 hebt gekocht. Wil jij dus gratis gebruik maken van dit softwarepakket, ga dan snel naar deze pagina.
De site die dit schrijft is geen ADOBE, adobe schrijft als je de software gaat downloaden het volgende :

Adobe has disabled the activation server for CS2 products, including Acrobat 7, because of a technical issue. These products were released more than seven years ago, do not run on many modern operating systems, and are no longer supported.

Adobe strongly advises against running unsupported and outdated software. The serial numbers provided as a part of the download may only be used by customers who legitimately purchased CS2 or Acrobat 7 and need to maintain their current use of these products.

Waarna je op het knopje I agree of I don't agree, zie :

Afbeelding

Voor zover ik begrijp is er dus geen gratis versie. (De tekst op de site is van 2013-11-10 22:30)

Ben

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma nov 11 2013 6:46 am

Tja, en tevens volgens de door je met gele marker aangehaalde tekst, krijg je bij download het serienummer erbij.
Wel een erg dubbelzinnige manier om enerzijds zowel software als serienummer voor ieder vrijelijk in het openbaar ter beschikking te stellen maar er dan wel bij te zeggen dat je dat alleen zou mogen downloaden als je het eerst hebt gekocht? Terwijl de controle erop is gestaakt.
Wat denk je wat de praktijk zal zijn?

Het is net als blikjes fris die bij een actie op een NS-station gratis worden uitgedeeld. Wat denk je wat voorbijgangers zullen zeggen als die promotie-meisjes aangeven dat je alleen een blikje krijgt als je eerder ooit een blikje gekocht hebt, maar ze het op geen enkele wijze controleren? Ieder pakt het natuurlijk gewoon aan.

Dat zou ik bij die software dan ook maar gewoon doen.
ben42 schreef: Voor zover ik begrijp is er dus geen gratis versie.
De software is zelf verder nergens meer te koop. Wel stelt Adobe de software vrijelijk ter download ter beschikking inclusief serienummers, waarbij er geen enkele vorm van een betaal-actie aan die download vast zit. (Dat had Adobe ook kunnen doen). Daarmee maakt Adobe het gebruik ervan "gratis" en legaal. Niet anders als een blikje fris wat wordt uitgedeeld bij een NS-station.

Juridisch is er ook niets illegaals aan. Software alsook serienummers zijn officieel door Adobe zelf openbaar ter beschikking gesteld.
Download van de software en het gebruik van die serienummers is dan ook volstrekt op een legale manier verkregen.
Als dat niet de bedoeling zou zijn geweest van Adobe. Jammer dan. Hadden ze dat anders moeten aanpakken.
Dat een tekst op de website nu net wat anders is opgesteld als indertijd, doet daar niets aan af. Elders op de website staat er misschien een disclaimer voor fouten in de website.

Als je geen Adobe account wilt aanmaken download je het gewoon legaal als "free" software van diverse websites all over the world:
Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma nov 11 2013 7:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma nov 11 2013 7:22 am

Heren, ik heb inmiddels de Nederlandse versie vervangen voor de Engelse. Ik hoop dat ik daarmee bij de workshop mee uit de voeten kan. Bedankt voor alle tips!
M.v.g Peter.

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » do nov 21 2013 10:28 pm

Sinds gisteren heeft Adobe een spectaculaire prijsdaling. Het hele pakket in the cloud voor 12,29 per maand. zie: adobe.com/nl
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”