Hallo,
Mijn camera is vandaag opgestuurd naar Nikon voor een reparatie. Het menuwieltje klopt niet met de standen waar het toestel in staat. Zet je m op niet flitsen, fotografeert ie in auto.
Iemand enig idee hoe lang je een camera normaal gesproken kwijt bent als die ter reparatie naar Nikon gaat? Gemiddelde tijdsduur?
Wat is gemm. tijdsduur reparatie camera
Re: Wat is gemm. tijdsduur reparatie camera
Ik denk niet dat enig deelnemer aan dit forum in de keuken van Nikon kan kijken.
Als in het verleden iemand zijn camera snel (maar wat is snel?) heeft teruggekregen staat daar op zeker ook de ervaring van een ander tegenover die zijn camera langdurig (maar wat is langdurig?) kwijt is geweest.
Een bepaalde tijdsduur in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst...
Kortom: een vergelijking met veel variabelen.
De tijdsduur van een reparatie Is geheel afhankelijk van de drukte, de beschikbaarheid van medewerkers bij de reparatie-afdeling, de omvang van de reparatie, de snelheid van verzending en retourzending.
Kortom: bel of mail de reparatie-afdeling en je weet het.
Over je storing: heb je zelf de "harde reset" geprobeerd? (Twee groene knopjes, vaak) of de menu-instelling "Terug naar fabrieksinstellingen"?
Als in het verleden iemand zijn camera snel (maar wat is snel?) heeft teruggekregen staat daar op zeker ook de ervaring van een ander tegenover die zijn camera langdurig (maar wat is langdurig?) kwijt is geweest.
Een bepaalde tijdsduur in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst...
Kortom: een vergelijking met veel variabelen.
De tijdsduur van een reparatie Is geheel afhankelijk van de drukte, de beschikbaarheid van medewerkers bij de reparatie-afdeling, de omvang van de reparatie, de snelheid van verzending en retourzending.
Kortom: bel of mail de reparatie-afdeling en je weet het.
Over je storing: heb je zelf de "harde reset" geprobeerd? (Twee groene knopjes, vaak) of de menu-instelling "Terug naar fabrieksinstellingen"?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: kwijt bent als
Beste Thijs,
Ik weet niet via welke weg jouw kamera naar Beverwijk reist.
Eens met EM's algemene opmerking.
Ik vernam recentelijk (Sorry meelezers in het Gele pand) dat de doorlooptijd momenteel ongeveer een week is.
De totale ((heen en terug) tijd is natuurlijk afhankelijk van meer factoren, zoals
-kwaliteit van klacht-omschrijving
-reproduceerbaarheid van de klacht(en)
-beschikbaarheid van onderdelen
-gekozen verzend-wijze.
Als het goed is krijg je een tracking-nummer waarmee je de status zelf online kan nagaan.
Groeten, Gijs
Ik weet niet via welke weg jouw kamera naar Beverwijk reist.
Eens met EM's algemene opmerking.
Ik vernam recentelijk (Sorry meelezers in het Gele pand) dat de doorlooptijd momenteel ongeveer een week is.
De totale ((heen en terug) tijd is natuurlijk afhankelijk van meer factoren, zoals
-kwaliteit van klacht-omschrijving
-reproduceerbaarheid van de klacht(en)
-beschikbaarheid van onderdelen
-gekozen verzend-wijze.
Als het goed is krijg je een tracking-nummer waarmee je de status zelf online kan nagaan.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op wo nov 27 2013 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Bedankt voor de info! Ik ga het maar afwachten. Hoop dat ik dat betreffende tracknummer kan krijgen van de betreffende verkopende winkel die het heeft opgestuurd...
Harde reset en firmware-upgrade hebben niets uitgehaald: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=52143
Harde reset en firmware-upgrade hebben niets uitgehaald: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=52143
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik denk dat het geen zware ingreep is,mijn camera ben ik 8 weken kwijt geweest,een lens een keer 6 weken en weer een andere camera 10 weken. Wacht maar af,zal wel meevallen.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Jacob heeft een keer op een NCN bijeenkomst gezegd dat ze gemiddeld onder de drie dagen zaten. Dat is nu wel drie jaar geleden.
Gemiddeld wil zeggen, in mijn geval 3 minuten, een ingeleverde verrekijker, werd a la minuut gerepareerd en de medewerker liep rennend de parkeerplaats op in de hoop me nog aan te treffen. En ik ken een verhaal van een nieuwe camera, die net op de markt waren en waar Nikon Service nog niet alle onderdelen van in huis had. Dan wacht je dus wat langer.
Gemiddeld wil zeggen, in mijn geval 3 minuten, een ingeleverde verrekijker, werd a la minuut gerepareerd en de medewerker liep rennend de parkeerplaats op in de hoop me nog aan te treffen. En ik ken een verhaal van een nieuwe camera, die net op de markt waren en waar Nikon Service nog niet alle onderdelen van in huis had. Dan wacht je dus wat langer.