d7000 vs d7100
-
- Forumlid
d7000 vs d7100
Hallo iedereen.
Wegens een inbraak al een tijdje cameraloos en ben sinds kort weer in de markt voor een nieuwe camera. Ik was in het bezit van een d7000 waar ik tevreden mee was.
In de tussentijd is de d7100 op de markt. En nu zit ik dus sterk te twijfelen tussen de d7000 die prima was of de d7100 die blijkbaar een goede upgrade schijnt te zijn.
Met de aankomende btwdagen bij de mediamarkt is het prijsverschil al gauw 400,-
Nu weet ik niet of de mediamarkt tegen de tijd dat de btwdagen er zijn ook de d7100 verkoopt maar ik ga er niet vanuit.
Ik heb wel het budget voor de d7100 maar ik ben wel een student en 400,- is een hoop geld. Het liefst koop ik natuurlijk de d7100.
Misschien dat iemand deze upgrade zelf heeft gemaakt er iets over kan zeggen.
Heeft iemand suggesties/goed advies?
gr.
Johnson
Wegens een inbraak al een tijdje cameraloos en ben sinds kort weer in de markt voor een nieuwe camera. Ik was in het bezit van een d7000 waar ik tevreden mee was.
In de tussentijd is de d7100 op de markt. En nu zit ik dus sterk te twijfelen tussen de d7000 die prima was of de d7100 die blijkbaar een goede upgrade schijnt te zijn.
Met de aankomende btwdagen bij de mediamarkt is het prijsverschil al gauw 400,-
Nu weet ik niet of de mediamarkt tegen de tijd dat de btwdagen er zijn ook de d7100 verkoopt maar ik ga er niet vanuit.
Ik heb wel het budget voor de d7100 maar ik ben wel een student en 400,- is een hoop geld. Het liefst koop ik natuurlijk de d7100.
Misschien dat iemand deze upgrade zelf heeft gemaakt er iets over kan zeggen.
Heeft iemand suggesties/goed advies?
gr.
Johnson
Koos cameraloos
- jdgraaf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: d7000 vs d7100
Hoi,
Ik heb tegelijkertijd met een kennis van mij een nieuwe camera gekocht. Stond toen voor de dezelfde keuze (en prijsverschil). Ik heb toen de D7000 gekocht, en die kennis de D7100.
We hebben elkaars camera daarna eens gewisseld, en zijn beide tot de conclusie gekomen dat het aan een kant niet zoveel uitmaakt, en op sommige punten weer best wel wat (Nieuwe functionaliteit).
In het algemeen vind ik het verschil wel meevallen, het is meer de nieuwe features die er op zitten, hoeveel vind je die waard? en Ga je die ook gebruiken?
Goed kijken dus naar de onderlinge verschillen en de nieuwe zaken die je wel hebt op de 7100 en niet op de 7000, en bepalen of je die echt ga gebruiken, en of die je 400 euro waard zijn.
Bij mij was dat niet het geval, en beiden maken we foto's die niet voor elkaar onder doen.
Jan
Ik heb tegelijkertijd met een kennis van mij een nieuwe camera gekocht. Stond toen voor de dezelfde keuze (en prijsverschil). Ik heb toen de D7000 gekocht, en die kennis de D7100.
We hebben elkaars camera daarna eens gewisseld, en zijn beide tot de conclusie gekomen dat het aan een kant niet zoveel uitmaakt, en op sommige punten weer best wel wat (Nieuwe functionaliteit).
In het algemeen vind ik het verschil wel meevallen, het is meer de nieuwe features die er op zitten, hoeveel vind je die waard? en Ga je die ook gebruiken?
Goed kijken dus naar de onderlinge verschillen en de nieuwe zaken die je wel hebt op de 7100 en niet op de 7000, en bepalen of je die echt ga gebruiken, en of die je 400 euro waard zijn.
Bij mij was dat niet het geval, en beiden maken we foto's die niet voor elkaar onder doen.
Jan
Een berg Nikon spullen....
-
- Forumlid
Hi Jan,
Thanks voor je reactie.
Ja precies dat vraag ik mij af. Zijn de nieuwe features het prijsverschil waard.
Welke punten vond jij een sterke verbetering ten opzichte van de d7000 aangezien je het verschil aan der lijve hebt ondervonden?
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het eindresultaat (de foto zelf).
Moeilijke keus, gelukkig heb ik er niet persé haast mee.
Gr.
Johnson
Thanks voor je reactie.
Ja precies dat vraag ik mij af. Zijn de nieuwe features het prijsverschil waard.
Welke punten vond jij een sterke verbetering ten opzichte van de d7000 aangezien je het verschil aan der lijve hebt ondervonden?
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het eindresultaat (de foto zelf).
Moeilijke keus, gelukkig heb ik er niet persé haast mee.
Gr.
Johnson
Koos cameraloos
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik ben van 2x D7000 overgestapt op 2x D7100. Voor mij zijn die extra pixels interesssant ivm vogelfotografie. Als je nie extreem hoeft te croppen valt er even goed te leven met de D7000.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
De enige future die ik de moeite waard zou vinden zou de brandpunt afhankelijke auto ISO zijn.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Lees m'n verslag:
http://www.hansbraakhuis.nl/test%20Nikon%20D7100.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hansbraakhuis.nl/test%20Nikon%20D7100.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- DannySan
- Clublid
Ook hier nog steeds die twijfel... Ik wil 'meer' dan ik met mijn D3100 kan, sneller en betere AF, betere prestaties bij minder licht en hogere ISO waarden die bruikbaar zijn...
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ja de keuze is ook best wel lastig.
De D7000 is een hele goede camera, en zou ik zo aanraden, er wordt vaak gesproken over het AF probleem.
Ik heb ruim 2 jaar een D7000 gehad, geen AF problemen ondervonden.
Wel ben ik overgegaan op beter glas, afgestapt van Sigma en Tamron en naar de lichtsterke NIkkors gegaan.
De D7100 is een verdere doorontwikkeling van de D7000, en is op een aantal punten echt beter.
Belichting is gewoon beter minder overbelicht dan D7000 ( kun je wel omheen met instellingen, maar toch )
Vergrendeling van de mode selector, die verschoof nog wel eens naar een andere stand op de D7000.
24MPIX, je kunt toch iets meer croppen
De extra DX mode, die is soms echt handig.
De AF, die is toch sneller zeker in LOW light waar het hunten nagenoeg weg is, en een grotere dekking van het AF veld.
Ruisprestaties zijn net een fractie beter. Niet schokkend maar op hoge ISO zichtbaar
Kortom waar ga je de camera voor gebruiken.
Snelle onvoorspelbare actie, dan is de D7100 domweg beter.
Voor de rest is het een afweging die je zult moeten maken of de D7100 de extra centen waard is, ik denk van wel.
Maar dat is mijn mening
De D7000 is een hele goede camera, en zou ik zo aanraden, er wordt vaak gesproken over het AF probleem.
Ik heb ruim 2 jaar een D7000 gehad, geen AF problemen ondervonden.
Wel ben ik overgegaan op beter glas, afgestapt van Sigma en Tamron en naar de lichtsterke NIkkors gegaan.
De D7100 is een verdere doorontwikkeling van de D7000, en is op een aantal punten echt beter.
Belichting is gewoon beter minder overbelicht dan D7000 ( kun je wel omheen met instellingen, maar toch )
Vergrendeling van de mode selector, die verschoof nog wel eens naar een andere stand op de D7000.
24MPIX, je kunt toch iets meer croppen
De extra DX mode, die is soms echt handig.
De AF, die is toch sneller zeker in LOW light waar het hunten nagenoeg weg is, en een grotere dekking van het AF veld.
Ruisprestaties zijn net een fractie beter. Niet schokkend maar op hoge ISO zichtbaar
Kortom waar ga je de camera voor gebruiken.
Snelle onvoorspelbare actie, dan is de D7100 domweg beter.
Voor de rest is het een afweging die je zult moeten maken of de D7100 de extra centen waard is, ik denk van wel.
Maar dat is mijn mening
-
- Forumlid
Thanks voor de reacties allemaal. Ik ben er nog steeds niet over uit, neig wel iets meer naar de d7100 momenteel.
Hopen dat de mediamarkt deze straks aanbied tijdens de btwdagen. Of er een andere mooie actie voorbij komt.
Gr.
Johnson
Hopen dat de mediamarkt deze straks aanbied tijdens de btwdagen. Of er een andere mooie actie voorbij komt.
Gr.
Johnson
Koos cameraloos
Je maakt me nu toch wel nieuwsgierig naar die BTW-dagen. Wanneer zijn die?
Nikon D750
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM, Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR VC, Nikkor AF-S 50mm f/1.4G, Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G IF-ED VR II Nano
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM, Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR VC, Nikkor AF-S 50mm f/1.4G, Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G IF-ED VR II Nano
-
- Forumlid
Kreeg onlangs te horen van een kennis die op het HK werkt van MM dat het pas eind februari zal zijn
:(:(
Ik dacht dat het januari ergens zou zijn. Eind februari weet ik niet of ik zo lang kan wachten en de d7100 weet hij niet of ze die zullen verkopen.
De d7000 hebben ze dus wel. Maar ik begreep ook dat de high end producten niet meedoen met deze actie. Dus dat is ook nog eens de vraag of dit toestel meedoet. Maar als het wel zo is dan kost de d7000 dus 481,- eind februari. Mooi prijsje.
Flitsers en dergelijke deden vorig jaar ook mee dus mooi moment om dan een flitser aan te schaffen

Ik dacht dat het januari ergens zou zijn. Eind februari weet ik niet of ik zo lang kan wachten en de d7100 weet hij niet of ze die zullen verkopen.
De d7000 hebben ze dus wel. Maar ik begreep ook dat de high end producten niet meedoen met deze actie. Dus dat is ook nog eens de vraag of dit toestel meedoet. Maar als het wel zo is dan kost de d7000 dus 481,- eind februari. Mooi prijsje.
Flitsers en dergelijke deden vorig jaar ook mee dus mooi moment om dan een flitser aan te schaffen
Koos cameraloos
Ja, meestal is dat in februari inderdaad. Uit je post kreeg ik de hoop dat er dit jaar nog zoiets zat aan te komen.
Mijn D7000 heb ik een aantal jaren geleden tijdens de BTW-vrije dagen van de MM gekocht voor €920,-. Destijds was dat een mooi prijsje. Ik kan me herinneren dat iedere MM zijn eigen prijzen hanteert. Losse objectieven deden geloof ik niet mee...

Nikon D750
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
Eind februari zou prima uitkomenMr.Johnson schreef:Kreeg onlangs te horen van een kennis die op het HK werkt van MM dat het pas eind februari zal zijn:(:(

Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
gijsbert schreef:Ja, meestal is dat in februari inderdaad. Uit je post kreeg ik de hoop dat er dit jaar nog zoiets zat aan te komen.Mijn D7000 heb ik een aantal jaren geleden tijdens de BTW-vrije dagen van de MM gekocht voor €920,-. Destijds was dat een mooi prijsje. Ik kan me herinneren dat iedere MM zijn eigen prijzen hanteert. Losse objectieven deden geloof ik niet mee...
Mijn excuses

Koos cameraloos
-
- Forumlid
Voor de goede orde. Het prijsverschil van een losse body is bij de betere fotozaak nog maar €240.
Met een kortingspercentage wordt dit verschil volgens mij alleen maar kleiner.
Ik weet niet hoe jij aan €400 komt? is dit misschien het verschil bij aankoop van een hele kit?
Met een kortingspercentage wordt dit verschil volgens mij alleen maar kleiner.
Ik weet niet hoe jij aan €400 komt? is dit misschien het verschil bij aankoop van een hele kit?
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso