Kan iemand wat met Nik Analog Efex pro?

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Kan iemand wat met Nik Analog Efex pro?

Bericht door Patrick » vr nov 29 2013 7:27 pm

Ik zag het eindelijk staan bij mijn plugins. Dat duurde langer dan verwacht.

Ik heb er gisteren even mee zitten spelen. En ben eigenlijk niet verder gekomen dan dat. Ik kan er op het eerste oog niet veel meer mee dan mijn goede D700 foto's slopen. Ik sluit niet uit dat ik dat ooit een keer passend ga vinden bij een bepaalde foto, maar ik probeer met software normaal mijn foto's juist te verbeteren.

Ter leering ende vermaeck: heeft iemand al goede voorbeelden van bewerkingen? Graag originele foto plus bewerkte versie zodat ik wellicht toch geïnspireerd raak. En voor de andere forumbezoekers natuurlijk.

----

Er zitten trouwens wel een paar heel mooie features in deze plug-in die ik nog niet zo mooi heb gezien in de andere plugins. Dan doel ik op functies die je heel exact kan aanbrengen met behulp van het verslepen van punten of lijnen. Dat belooft (toch?) een upgrade van mijn favoriete plugins Silver Efex en Color Efex.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Kan iemand wat met Nik Analog Efex pro?

Bericht door Vincent » vr nov 29 2013 7:45 pm

Ik snap jouw gevoel. Ik heb ook nog geen goede reden kunnen bedenken om de Analog effecten te gebruiken. Al best een aantal foto's geprobeerd maar wellicht past het niet bij mijn type fotografie. De meeste filters zijn vooral gericht op het verlagen van saturatie en scherpte en het toevoegen van ruis, vignetering, artefacten, en uiteraard lichtlekken... Ik zie niet zoveel reden om dat te doen. Hoewel ik niet vies ben van een flinke vignetten op zijn tijd.

Analog pro geeft me meer een beetje een instagram gevoel dat meer bij telefoonfoto's thuis hoort die op Facebook belanden.
Fin.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr nov 29 2013 8:09 pm

Idem, was eerst enthousiast maar ik noemde het gisteren al Instagram filters. :-P
Spul waarmee je foto's maakt...

Flandria

Bericht door Flandria » zo dec 01 2013 3:27 pm

Fijne (snelle) manier naar een jaren 70 look and feel.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo dec 01 2013 6:03 pm

Heb je al wat mooie voorbeelden voor ons Michael?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Flandria

Bericht door Flandria » zo dec 01 2013 8:08 pm

Geen topper maar je kan wel snel een oude "look" aan een foto geven.
Leuk als je met een beeld bezig bent voor een poster of zo.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Flandria op zo dec 01 2013 10:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » zo dec 01 2013 8:32 pm

Ik wil wel maar mijn 'kuch' oude pc is niet erg blij met deze nieuwe nik plug in......Of is het gewoon een mega traag ding? Hoe dan ook, soms denk ik dat mijn pc vastgelopen is bij het gebruik.
Op zich zie ik nml wel mogenlijkheden ermee, je moet het enkel niet te heftig maken.
Bijna leeg hier....

HetFotoAtelier
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door HetFotoAtelier » zo dec 01 2013 9:29 pm

Ik heb er al wat van mijn naakten mee bewerkt voor een kunstzinnige look ;-)

http://www.fotoapparatuur.nl/Foto/83839/bodytalk_III" onclick="window.open(this.href);return false;

en deze:

http://www.fotoapparatuur.nl/Foto/83831 ... the_sun_VI" onclick="window.open(this.href);return false;

Flandria

Bericht door Flandria » zo dec 01 2013 10:14 pm

strangeartefact schreef:Ik wil wel maar mijn 'kuch' oude pc is niet erg blij met deze nieuwe nik plug in......Of is het gewoon een mega traag ding? Hoe dan ook, soms denk ik dat mijn pc vastgelopen is bij het gebruik.
Op zich zie ik nml wel mogenlijkheden ermee, je moet het enkel niet te heftig maken.
Klopt, plug-in "speelt" met rekenkracht, ook mijn i7 neemt een aanloop....

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”