vraagje over de camera instellen op je ogen
vraagje over de camera instellen op je ogen
Ik kwam tot de ondekking dat je je camera op je ogen moet instellen.
Als ik foto,s gemaakt had keek ik altijd een uur lang scheel. Nu ben ik er achter waar het door komt. Maar nu is mijn vraag hoe weet je dat je het goed hebt ingesteld ? Hoe hebben jullie dat aangepast ?
Als ik foto,s gemaakt had keek ik altijd een uur lang scheel. Nu ben ik er achter waar het door komt. Maar nu is mijn vraag hoe weet je dat je het goed hebt ingesteld ? Hoe hebben jullie dat aangepast ?
NAS Buikpijn
Re: vraagje over de camera instellen op je ogen
Hallo Nicole,Nicole schreef:Ik kwam tot de ondekking dat je je camera op je ogen moet instellen.
Dat instellen van de zoeker gaat het beste met een lichtsterk objectief. Bv. De 50mm f/1.8.
Richt vervolgens de camera op een goed verlicht onderwerp, bv. een krant. Laat hem hierna automatisch scherpstellen. Hierna moet jij de zoeker instellen, zodanig dat je de krant goed kan lezen.
Succes!
Met vr. gr.,
Gerrit
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik dacht in het begin ook dat dat handig zou zijn. Kon ik zonder bril fotograferen, wat toch een stuk prettiger is. Helaas!
Ik kan natuurlijk wel de zoeker instellen, alleen heb ik toch weer een bril nodig om achteraf de foto op het schermpje te kunnen beoordelen.
Zolang je dus zonder bril de foto kunt beoordelen is het handig.
Ik kan natuurlijk wel de zoeker instellen, alleen heb ik toch weer een bril nodig om achteraf de foto op het schermpje te kunnen beoordelen.
Zolang je dus zonder bril de foto kunt beoordelen is het handig.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Wellicht in het verlengde hiervan:
gisteren bij Foto Klein Pro in R'dam een F70 gekocht (voor weinig...).
Op mijn bekende prime objectieven (50mm f1.8 en 85mm dito) een zeer nerveuze autofocus.
Camera staat continu te focussen waarbij er steeds een scherp en vervolgens onscherp beeld ontstaat.
Erg onrustig (vooral voor de ogen) Is er hier een verschil tussen analoog en digitaal (...ben alleen digitaal gewend, vandaar...)
gisteren bij Foto Klein Pro in R'dam een F70 gekocht (voor weinig...).
Op mijn bekende prime objectieven (50mm f1.8 en 85mm dito) een zeer nerveuze autofocus.
Camera staat continu te focussen waarbij er steeds een scherp en vervolgens onscherp beeld ontstaat.
Erg onrustig (vooral voor de ogen) Is er hier een verschil tussen analoog en digitaal (...ben alleen digitaal gewend, vandaar...)
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
even terug naar de TS: Nicole
Je zet dit bericht in de groep analoog, dus neem ik aan dat je een analoge camera hebt.
Het scherpstellen van het oculair doe je met een lichtsterk objectief, dat je manueel op oneindig zet.
Met een oude analoge camera zoals bijvoorbeeld de bijna 50 jaar oude F, ga je dan op zoek naar een passend oculair glaasje. ALs je een bril -4 hebt, kun je een -4 glaasje gewoon aanschaffen in de winkel. Na 50 jaar, nog steeds geen probleem.
Heb je recentere camera, dan zit er in de buurt van het oculair een scherpstelknop voor het oculair. Daar net zo lang aan draaien tot dat het beeld op oneindig ook scherp wordt.
Op een krant kun je niet de scherpstelling regelen van het oculair.
Je zet dit bericht in de groep analoog, dus neem ik aan dat je een analoge camera hebt.
Het scherpstellen van het oculair doe je met een lichtsterk objectief, dat je manueel op oneindig zet.
Met een oude analoge camera zoals bijvoorbeeld de bijna 50 jaar oude F, ga je dan op zoek naar een passend oculair glaasje. ALs je een bril -4 hebt, kun je een -4 glaasje gewoon aanschaffen in de winkel. Na 50 jaar, nog steeds geen probleem.
Heb je recentere camera, dan zit er in de buurt van het oculair een scherpstelknop voor het oculair. Daar net zo lang aan draaien tot dat het beeld op oneindig ook scherp wordt.
Op een krant kun je niet de scherpstelling regelen van het oculair.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
digidinges
Beste Hans ik denk dat Nicole een D70s heeft.
Dit bericht vond ik in een ander draadje.
Groetjes George 
Dit bericht vond ik in een ander draadje.
Code: Selecteer alles
Geplaatst: Za 04 Aug, 2007 1:05 pm Onderwerp: (Geen Onderwerp)
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een D70s gekocht vandaag......

Blijf het objectief bekijken