Marten schreef:Die is boos omdat ze denkt dat jij haar negeert....

Marten schreef:Die is boos omdat ze denkt dat jij haar negeert....
Is dat zo? Ik zie vaak mensen uit de heup of stiekem straatfoto's maken. Dan is de kans op een confrontatie wellicht kleiner.Ton van de Wiel schreef:Gewaagde aanpak Patrick. Zo zou ik het zeker niet durven. Je zult uit ervaring spreken dus het zal werken maar voor mij een brug te ver.
Patrick, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Wat ik gewaagd vind aan je benadering is dat je foto's maakt zonder het te vragen, en zelfs van vrij dichtbij. Dat zou ik dus niet durven. Wat ik zeker nooit zal doen is uit de heup schieten, dan vind ik al helemaal geen optie. Ik zou dan eerder voor de optie gaan om het vooraf te vragen aan de persoon. Dat is voor mij de enige veilige manier maar als gezegd, een manier waar ik niet aan durf te beginnen. Vandaar dat ik nog nooit foto's van mensen heb gemaakt. Niet gevraagd, niet ongevraagd en niet vanuit de heup.Patrick schreef:Is dat zo? Ik zie vaak mensen uit de heup of stiekem straatfoto's maken. Dan is de kans op een confrontatie wellicht kleiner.Ton van de Wiel schreef:Gewaagde aanpak Patrick. Zo zou ik het zeker niet durven. Je zult uit ervaring spreken dus het zal werken maar voor mij een brug te ver.
Maar wat denk je? Doe je het liever goed zichtbaar en geeft dan een stuk uitleg of doe je het liever stiekem, wordt betrapt en moet je dan verantwoorden? Ik weet het antwoord wel.Ik heb zelfs regelmatig leuke gesprekjes met totale vreemden. Het aantal negatieve contacten is echt heel klein. Zeldzaam zelfs.
Natuurlijk, als iemand er echt een probleem mee heeft dat er een foto van hem/haar gemaakt is en me normaal benadert, dan ben ik niet moeilijk; dan gaat de foto na even samen kijken gewoon weg. Ik ben wel een beetje eigenwijs als mensen hoogdravend op me af stuiven. Maar dat gebeurt dus echt heeeeel zelden.
Ik quote mezelf maar even. Ik had nog een foto toegezegd. Hoewel er wellicht niemand op zit te wachten....Patrick schreef:Ik vraag het bijna nooit. Maar doe er nooit geheimzinnig over. Ik doe het van relatief korte afstanden (35mm, 50mm of 85mm) en iedereen kan zien dat ik aan het fotograferen ben.
Regelmatig krijg ik wel contact met de onderwerpen. Dan is het geen enkel probleem als ik even de foto laat zien. Soms volgen er nog wat meer plaatjes. Deze bijvoorbeeld: deze is geposeerd nadat ik de linker dame al net daarvoor op de korrel had genomen. Die foto vond ik achteraf gezien niet zo heel goed, maar dit is toch gewoon een heel leuke foto wat mij betreft.
Oeps. Die staat nog niet op mijn site. Die houden jullie te goed.![]()
Het is veelal een barrière die jebij jezelf moet slechten. Mensen vinden meer goed dan je denkt!