Verschillende auto foto's

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
dTbRoel
Forumlid
Forumlid

Verschillende auto foto's

Bericht door dTbRoel » vr dec 06 2013 10:24 am

Goedemorgen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb maar ik was wel eens benieuwd wat jullie meningen zijn over de volgende twee foto's.

Foto 1 is in augustus al gemaakt, van een auto van 'n kameraad van me.
Foto 2 is afgelopen weekend geschoten tijdens een driftdag op Weeze
Foto 3 is van de Hengelo rally een aantal weken terug
Foto 4 is van een rally dag voor zieke kinderen, ook op Weeze.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Ik hoor het graag zodat ik met jullie tips/verbeterpunten aan de slag kan gaan! :D

R3MCO
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Verschillende auto foto's

Bericht door R3MCO » vr dec 06 2013 10:31 am

Foto 1 en 4 hebben mijn voorkeur waarbij ik foto 1 de beste vind. Goed belicht en goede compositie.
Daarbij mis ik mijn eigen Kadett die ik al jaren geleden heb verkocht nog steeds bij het zien van dit soort plaatjes ;)

Foto 2 is veel te ver af genomen (of te weinig ingezoomd) en daarbij is het tegenlicht nogal sterk aanwezig.

Foto 3 is op zich wel leuk alleen hierin stoort me de bandenstapel nogal.
Find me on: DFK & Flickr... Nikon D7000 II Nikon 12-24mm f4 II Nikon 50mm f1.8G II Nikon 35mm f1.8 II Nikon SB-700 II MeFoto Roadtrip

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr dec 06 2013 10:37 am

Foto 1 vind ik erg goed.
Juiste brandpuntsafstand, de verhoudingen van die mooie C-Kadett blijven perfect bewaard.
Alleen: waarom ISO 400? Mijns inziens net iets te veel ruis? Voor zover ik dat op mijn beeldscherm kan beoordelen, natuurlijk.
En een heel klein beetje jammer dat er kleurverschil is tussen het linkervoorspatbord en het portier. Of sluit het portier niet helemaal vlekkeloos?
Nette wieltjes ook. En net voldoende verlaagd, had mijns inziens niet meer moeten zijn...
Laatst gewijzigd door emdeklerk op vr dec 06 2013 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

dTbRoel
Forumlid
Forumlid

Bericht door dTbRoel » vr dec 06 2013 11:23 am

emdeklerk schreef:or emdeklerk
R3MCO schreef:Foto 1 en 4 hebben mijn voorkeur waarbij ik foto 1 de beste vind. Goed belicht en goede compositie.
Daarbij mis ik mijn eigen Kadett die ik al jaren geleden heb verkocht nog steeds bij het zien van dit soort plaatjes ;)

Foto 2 is veel te ver af genomen (of te weinig ingezoomd) en daarbij is het tegenlicht nogal sterk aanwezig.

Foto 3 is op zich wel leuk alleen hierin stoort me de bandenstapel nogal.
Foto 1 en 4, dankje! Ja het vinden van een mooi Kadettje is helaas niet zo 123 gedaan...

Foto 2 is inderdaad zo ver af genomen omdat dichtbij komen geen optie was. Met verder in zoomen kreeg ik door de regen en door de matige lens/body een auto met veel ruis die onscherp was etc. Dus daarom de keuze voor dit, was wel eens benieuwd wat jullie reacties daar over waren.

Foto 3 was het juist ook m'n bedoeling om om die bandenstapel te pannen, om meer de actie in die chicane weer te geven. Kan me inderdaad voorstellen dat dit ook juist storend kan zijn.
Bedankt voor je reactie!
emdeklerk schreef:Foto 1 vind ik erg goed.
Juiste brandpuntsafstand, de verhoudingen van die mooie B-Kadett blijven perfect bewaard.
Alleen: waarom ISO 400? Mijns inziens net iets te veel ruis? Voor zover ik dat op mijn beeldscherm kan beoordelen, natuurlijk.
En een heel klein beetje jammer dat er kleurverschil is tussen het linkervoorspatbord en het portier. Of sluit het portier niet helemaal vlekkeloos?
Nette wieltjes ook. En net voldoende verlaagd, had mijns inziens niet meer moeten zijn...
Het was nogal bewolkt die dag. Sluitertijd had nog wat korter gekund maar aangezien ik geen statief bij had was dit eigenlijk de beste oplossing. Kleurverschil was er inderdaad, maar ik heb besloten om de auto op de foto te laten zoals ie ook was.
Bedankt voor je reactie ook!
Het is trouwens een C-kadett, maar dat terzijde :D

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr dec 06 2013 11:37 am

Gecorrigeerd in C-Kadett.
Was in de war met mijn B-Corsa...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”