Kickboksmatch "Calvin" 1 december - Leek

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Kickboksmatch "Calvin" 1 december - Leek

Bericht door DannySan » za dec 07 2013 7:57 pm

Hoi allemaal,

1,5 week geleden kreeg ik een mailtje... Van de kickboks-trainer van mijn sportschool; of ik - naar aanleiding van mijn eerdere shoot - (zie ook hier) nogmaals mee wilde komen naar een Fight-gala.
Dit maal om de 2 partij van de zoon van de trainer vast te leggen (in de junior-klasse) maar ook om een B-partij gevecht over 5 ronden vast te leggen van Robert Verheijken (die al diverse gewonnen partijen op zijn naam heeft geschreven).

Dit was tevens mijn 'field-test' van de D7000 die ik mocht lenen van mede-clublid Pinocchio (bedankt Klaas!).

Ik heb getracht weer een compleet beeld te schetsen van wat zo'n gevecht inhoudt; vooral omdat dit specifieke gevecht de zoon van de trainer betrof. Zijn 1e gevecht had hij verloren, dus hij was gebrand om nu wél te 'schitteren'.
Deze partij viel onder de junior-klasse (aangezien beide vechters 15 jaar zijn) en daarbij zijn de regels scherp: geen acties naar het hoofd op welke manier dan ook (met als extra de hoofdbescherming die gedragen wordt).
Achter de schermen is er echter geen verschil, de spanning(en) bij de vechter en zijn support-team zijn net zo groot; en de voorbereidingen minstens zo grondig.

Ik had een mooie plek in de 2e neutrale hoek, maar helaas was deze ring maar 4 x 4 meter en liep er ook nog veelvuldig een scheids 'voor mijn snoet'; daarnaast heb ik ook vaak de Nikon even 'uit de weg moeten halen' als de heren tegen de ringen aan 'donderden'. Dit - gecombineerd met het feit dat er vaak 'van me af gevochten' werd; heeft helaas niet geresulteerd in heel veel mooie 'actie-shots' heb ik er toch - volgens mij - een leuke serie van kunnen maken.

1:
Afbeelding
De ring, waar het - nu nog - heel rustig was...

2:
Afbeelding
Na de weging - om te zorgen dat de vechters qua 'massa' gelijkwaardig zijn - volgt er een medische keuring: alles in orde.

3:
Afbeelding
Even die onderbenen 'voorbereiden'.

4:
Afbeelding
De polsen/vuisten vastzetten/tapen, voorkomt blessures maar helpt - ook - om harder te kúnnen slaan...

5:
Afbeelding
Warming-up en de juiste 'mindset' verkrijgen...

6:
Afbeelding
Wie is er nou meer gespannen...?

7:
Afbeelding
Kom op jongen... je kunt het!

8:
Afbeelding
Gaat het nu echt gebeuren?

9:
Afbeelding
De oefeningen voor de knietjes naar het lijf zaten er nog goed in :wink:

10:
Afbeelding
Maar de low-kicks ook...

11:
Afbeelding
Dít knietje komt aan! (en dat ziet zijn crew ook)

12:
Afbeelding
En hij blijft ze zetten (deze jongen was minder van het 'boksen'; en sowieso mocht er niets naar het hoofd...)

13:
Afbeelding
Het is maar 1 minuut, maar ówh zo vermoeiend

14:
Afbeelding
In ronde 2 komt Calvin pas echt 'los' en helaas - voor hem dan - is dat te veel voor de tegenstander... de scheids komt 2 tellen na dit shot tussenbeide... en...

15:
Afbeelding
Yes!

16:
Afbeelding
Ze zijn 15, ze zijn stoer maar... waar ren je dan tóch heen als je wint?

17:
Afbeelding
And we have a winner!

18:
Afbeelding
En de hoofdrolspelers van deze partij...

De B-klasse partij ben ik nog aan het bewerken, en komt - hopelijk - morgen ook online.
Bedankt voor het kijken! (en op naar het volgende gala :mrgreen: )

Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Kickboksmatch "Calvin" 1 december - Leek

Bericht door Peter » za dec 07 2013 8:12 pm

6 en 7 zijn prachtig, valt me op dat de scherpte bij veel foto's niet op het juiste punt liggen . Zie vooral 11 en 12

Maar een mooi verzorgde reportage :wink:

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » za dec 07 2013 8:18 pm

Dankje Peter; de scherpte was bij deze partij ook mijn grote 'zorg'.
Ik moest flink 'stoeien' met de D7000 en de juiste settings in deze...

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za dec 07 2013 8:20 pm

Toch een toffe serie :!:

oud0001

Bericht door oud0001 » za dec 07 2013 9:41 pm

Mooi gedaan.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za dec 07 2013 10:02 pm

Prima serie!

Ik zou alleen een keuze maken. Of alles in kleur, of alles in zwart-wit. Door ze te mengen wordt het rommelig.

Peter heeft trouwens gelijk met zijn keuze voor 6 en 7; die zijn heel sterk.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » za dec 07 2013 11:03 pm

Mooie serie. Ja, 6 en 7! Eens met Patrick: kleur en zwart-wit mengen in een serie is niet ideaal.
Verder zou ik zeggen: kopen die D7000 (of misschien toch zijn opvolger de D7100 .....).
Groeten, Ed
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door justme » za dec 07 2013 11:23 pm

Ik zie nog een fotograaf, beetje storend, maar ik wordt ook nieuwsgierig naar zijn hoek en shots.
Toevallig de hand nog geschud van hem?

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » za dec 07 2013 11:40 pm

@Genster: Dankje!
@Tuihanti: ook dank!

Ik zie dat ik bij deze serie nog heel erg moest wennen/werken aan de juiste instelling voor de AF en daardoor wel wat 'missers' had (D7000 issue, of 'Danny moet aan de camera wennen issue'... ik dénk het laatste :wink: )

@Patrick: zo terugkijkend snap ik wat je bedoeld. Er komt nog een serie aan, die zal ik geheel in zwart/wit maken.
6 en 7 zijn ook mijn toppers, de vader heeft de serie ook gezien en zei meteen "Jeezus man, ik zie de foto's en voel de spanning over mijn zoon gewoon nóg een keer" (en ja, dan zijn sommige foto's technisch wellicht minder 'sterk'; als ik dát hoor boeit me dat 'an sich' voor deze geschoten serie niet meer. Niet dat ik me niet wil verbeteren natuurlijk...)

@Ed: tip over het mengen is in da pocket; en ja dat er een opvolger 'moet komen' was na dat weekend al wel duidelijk. Het werken wordt zoveel fijner...

@wiebe: De fotograaf aan de 'overkant' is een 'bekende' is deze scene. Ik weet dat hij een rasechte Fries is die naar de naam Sjouke luistert. Grote vent die een boel 'kabaal' maakt. Hij is de huisfotograaf van dit soort gala's; en ik heb zéker zijn had geschud en even met hem overlegd. Ook hij was niet zo heel blij met 'mij' aan de overkant maar hij snapte ook dat ik gevraagd ben door de trainer dus 'okay dan'.
Heb geen beelden van hem gezien, hij is hierin een 'pro' die dit - zo'n beetje - dagelijks doet.
Wellicht de volgende keer eens kijken of ik nader met hem in contact kan treden.

Flandria

Bericht door Flandria » zo dec 08 2013 12:06 am

Je kan toch ook samen aan één kant fotograferen?

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » zo dec 08 2013 12:10 am

Hoi Flandria,

bij de vorige match die ik deed was de ring een stuk groter én stonden er geen reclame-borden aan de 'ring' (toen heb ik dus aan dezelfde kant gestaan als hij).
Ik ben geen kleine vent (1,81 en 112 kilo) maar de andere fotograaf is wel een kop groter en minstens een kratje of wat zwaarder/groter dan mij.
Dat gaat niet meer passen bij deze ring (4 bij 4 meter) en sta je elkaar dus in de weg.
(de 1e woorden die hij bij de 1e match na de kennismaking eruit 'gooide' waren "ik vind het prima waar je gaat staan, maar sta je in de weg dan donder ik je van de ring af").
Wellicht wat 'cocky' maar ook heel duidelijk; hij doet dit voor zijn werk en wil vrij kunnen werken. In dit geval ging dat niet met zijn 2 in dezelfde hoek.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo dec 08 2013 1:03 am

Je stond hem net zoveel in de weg als andersom. :D
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » zo dec 08 2013 1:08 am

Dat is waar Patrick, al stoor ik me niet aan hem hoor op de foto's.
Er zitten wel 12 man/vrouw rond die ring; verzorgers, trainers en soms een aparte coach; juryleden, scheidsrechters...
Hoort allemaal bij dit 'circus'...

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo dec 08 2013 10:18 am

Nr 6 en nr 13 voor mij.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo dec 08 2013 11:04 am

Mooi zo´n reportage van voorbereiding tot uitslag. Nummer zestien vind ik super door de blik van de vader. Hier is ie als vader heel even helemaal uit de rol van trainer, prachtig.
Tip: Je staat hier op de verhoging van de ring dat als voordeel heeft dat je mooi op hoogte bent met de gezichten. Een jaar geleden heb ik ook een kickbokswedstrijdreportage gemaakt en stond toen niet op de verhoging van de ring maar op de grond (ik had niet de status om op de ring zelf te mogen staan). Voordeel bleek wel een veel minder drukke achtergrond, misschien kun je dat een volgende keer ook eens uitproberen. Ook kan het van onderen fotograferen voor een wat dramatisch effect zorgen. Bij deze wedstrijden is ook het licht in de zaal aan. Lijkt fijn voor je ISO maar is een extra handicap voor je achtergrond.

Plaats reactie

Terug naar “Sport”