2de Hands Nikon D50,D70,D70s

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
RoyD100

2de Hands Nikon D50,D70,D70s

Bericht door RoyD100 » do okt 11 2007 8:56 am

Wanneer verwachten jullie de beste tijd om goedkoop aan een 2de hands bodie te komen?, nudat de D3 en de D300 uitkomen vraag ik mij af in welke piriode de prijzen van de D50,D70 en de D70S het laagste ligt, zodat voor weinig geld een leuke bodie kan kopen, Bij de kamera express is mij verteld dat je als particulier voor de D50 niet meer als 250 euro moet bieden voor de bodie.

Mijn 2de vraag wat zouden jullie bieden voor de D50, D70 , D70s bodie`s 2de hands???

Groetjes roy

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do okt 11 2007 9:42 am

Dat D50 voor 250,- en niet hoger is een onzin verhaal, als je een body tegenkomt met maar iets van 4000-6000 foto's van meer dan een jaar oud is deze zeker (mits geen krassen e.d.) nog iets van 300 tot 350,- waard hoor. En ik denk dat de D50 niet veel verder zal zakken in prijs en bovendien worden ze dan steeds ouder en de kans dat er dank iets kapot gaat door bijv. slijtage wordt dan ook steeds groter.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

paparazzi

Bericht door paparazzi » do okt 11 2007 9:50 am

De camera's die je noemt zijn nu zelfs nieuw al spotgoedkoop, so why wait?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

gewoon nu kopen

Bericht door George Fennes » do okt 11 2007 12:02 pm

Hoi Roy,

Het is wat de gek er voor geeft en het verbaasde mij dat men nog steeds heel veel geld neerteld voor een verouderde body.
Dit bedoel ik niet denigrerend en de D50/70/70s zijn nog steeds goede body's hoor en daar kan je nog veel plezier aan beleven.
En het is net wat martijn zegt, hoe ziet een body er uit, hoeveel opnames zijn er mee gemaakt enz.
Maar voor een D50 zou ik rond de 250 euro bieden afhankelijk van de staat waar hij in verkeerd, is hij perfect, weinig opnames enz. iets meer.
Voor de D70 ongeveer 300 euro, maar zou ik liever niet nemen omdat de belichtingsprint het wel eens kan laten afweten.
Voor de D70s zou ik rond de 350 euro bieden en ziet hij er vreselijk goed uit met weinig opnames, dan kan je iets meer bieden.

Ik denk niet dat de prijzen van deze camera's veel zullen wijzigen, zitten al vrij laag.
Als je een jaar wacht zal het hooguit een paar tientjes schelen, maar meer niet.
Ik zou nu gewoon een goeie camera kopen en er lol aan beleven.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » do okt 11 2007 12:25 pm

Om eerlijk te zijn vind ik dat hele gedoe omtrent "verouderde body's" gel*l...
Het maakt gewoon geen ruk uit waar je mee fotografeert, van belang is of je er tevreden mee bent.
In de analoge tijd hoorde je daar ook niemand over, of zijn nu ineens alle dia's ooit gemaakt in de 60-er jaren met Agfa CT18 ineens hopeloos verouderd en moet je er nooit meer naar kijken?

Kijk, je mag een 2MP camera nooit vergelijken met een 5MP camera, maar de meeste camera's van 5MP en meer zijn gewoon prima te gebruiken.
Ik durf dan ook te beweren dat mijn oude D1x betere foto's kan maken dan mijn D70s.
Het enige verschil met de nieuwe body's zijn de nieuwe snufjes die er in zitten, maar het digitale plaatje van bijvoorbeeld een D50 en een D80 levert buiten het verschil in MPs gewoon hetzelfde printje op.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

rvdb

Bericht door rvdb » do okt 11 2007 12:37 pm

Nou met een D2h met 'maar' 4MP kun je ook geweldige foto's maken. Verouderde body's hebben een klein LCD display en ze zijn vaak wat trager. Voor de rest zijn ze prima. Toen die dingen nieuw waren was men er namelijk ook uiterst tevreden mee.

George Fennes
Clublid
Clublid

ouwe meuk of nieuwe meuk

Bericht door George Fennes » do okt 11 2007 12:59 pm

Ed even goed lezen: Het is wat de gek er voor geeft en het verbaasde mij dat men nog steeds heel veel geld neerteld voor een verouderde body.
Dit bedoel ik niet denigrerend en de D50/70/70s zijn nog steeds goede body's hoor en daar kan je nog veel plezier aan beleven.
Niet zo snel op je tenen getrapt zijn :wink: ik zeg niets ten nadele van de genoemde body's en er zijn hele mooie plaatjes mee te maken.

Maar je noemt zelf al een paar argumenten waarom die body's verouderd zijn:Het enige verschil met de nieuwe body's zijn de nieuwe snufjes die er in zitten, maar het digitale plaatje van bijvoorbeeld een D50 en een D80 levert buiten het verschil in MPs gewoon hetzelfde printje op.

Ik denk dat er wel meer verschillen op te noemen zijn.
Mijn D70s had bijvoorbeeld een erg klein en donker zoekerbeeld, vond ik persoonlijk een groot handicap.
Nu met de D80 gaat er een wereld voor me open en alleen om dit feit al heb ik een nieuwere body gekocht.

Maar met de z.g. verouderde body's doel ik niet op de beeldkwaliteit, maar op de innovaties die er op de nieuwe hebben plaatsgevonden.

Zelfde als met auto's er komen steeds weer nieuwe modellen uit met nieuwe snufjes, die het aantrekkelijk moeten maken om een nieuw model te kopen.
Maar dan is de oude nog steeds goed.
En dat bedoel ik er mee.

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » do okt 11 2007 1:51 pm

Ik voel mij zeker niet op de teentjes getrapt hoor George. :lol:
Daarvoor hou ik al veel te lang Nikon's vast... :wink:
Wat ik er wel mee wil zeggen is dat vooral voor de vele leken die helemaal (nog) geen kaas van (reflex) fotografie hebben gegeten, en net overstappen van een GSM naar een Digi-reflex, het risico van dit soort berichten zo groot wordt dat met gaat denken dat alleen het nieuwste van het nieuwste door de beugel kan en alles wat ouder is beter weggegooid kan worden.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

George Fennes
Clublid
Clublid

nee niet huilen

Bericht door George Fennes » do okt 11 2007 2:13 pm

Als ze het dan toch willen weggooien, mogen ze een seintje geven, kom ik het wel ophalen :wink:

Maar fijn dat je niet boos bent, nu kan ik weer slapen vannacht :lol:

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do okt 11 2007 6:22 pm

tja dat ligt aan een aantal zaken, ik had geluk een zo goed als nieuwe d70 body op de koop te tikken tweedehands voor 299 euro (1900 kliks) , de camera's die op foto sites en tweedehands sites staan zijn vaak behoorlijk gebruikt 12000 kliks is niks en ik vindt dat juist wel veel zeker als het bv in een jaar tijd is of zo. pas op met de gozers die in amsterdam, buitenland zitten en vaak (niet altijd) een zeer gebrekkige engelse tekst hebben , transacties moeten dan bij moneygram, bidpay western uniom of dergeleijke scam banken verlopen NOOIT intrappen , een maal toegehapt ben je zo je geld kwijt en krijgje als dank soms nig een doos met waardeloze troep maar meestal niets !!

het beste kan je kopen in fotowinkels met tweedehands , ok je bent vaak meer kwijt maar je kan de hardware direct testen en bevalt het niet koop je het niet. in internet moet het vaak bezorgd worden pas op met reputaties van mensen

harry bul

Bericht door harry bul » do okt 11 2007 7:37 pm

Ik heb nog een D70 te koop met alles erop eraan/erbij ik denk dat er iets meer dan 1000 foto's mee zijn gemaakt. diegene die hem eventueel koopt mag hem uitproberen bij mij thuis. er is zelfs nog garantie op. ik doe hem niet weg omdat die niet goed is maar om de dood eenvoudige reden dat ik een D300 heb besteld. en om nou drie body's te hebben is wel wat erg veel dus 1 moet er weg maar niet voor 250 euro.

Heb hem hier bij nikon club te koop staan al 233 keer bekeken maar nog geen reactie?

Harry

George Fennes
Clublid
Clublid

te duur?

Bericht door George Fennes » do okt 11 2007 7:47 pm

Harrie misschien vraag je wel te veel :oops:

harry bul

Bericht door harry bul » do okt 11 2007 7:58 pm

Wat is teveel George D70 plus 18/70 nikkor lens plus batterij grip plus sandisk ultra II kaartje statief cullman Tas UV filter B&W verder compleet met doos lader kabeltjes alles wat er bij hoord en niet onbelangrijk als nieuw geeb krasjes enz. prijs is 500 euro of is dat teveel George?

Harry

Edwin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edwin » do okt 11 2007 8:02 pm

Nee Harry,dit is een nette prijs voor deze set :D
boekie

George Fennes
Clublid
Clublid

prikken

Bericht door George Fennes » do okt 11 2007 8:16 pm

Het was ook maar even prikken Harry :wink:

Ik kon op de een of andere manier niet bij jouw topic komen, dus ik wist de prijs niet eens.

Maar zo te zien is de prijs redelijk, wedden dat je hem nu gelijk verkoopt :P

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”