Nikon samen met energie !!

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
RedHenk
Forumlid
Forumlid

Nikon samen met energie !!

Bericht door RedHenk » wo dec 11 2013 12:00 pm

Ook ik ga de overstap maken van de D90 naar iets beters / uitgebreidere camera.
De D90 ga ik ontdoen van de grip , en deze camera gaat mijn dochter gebruiken , daar zij talent heeft voor fotograferen ,althans, kijk op compositie , en het nu met een simpel cameraatje moet doen zonder al te veel instellingen.
Na veel lezen op dit forum en diverse websites , is de keuze toch ook gevallen op de D7100 , met de 18-105, die daarna bij mijn dochter op de D90 komt
Reden is o.a. Snelheid a.f. , toepassen hogere iso , de 2 kaarten en toch het filmen ook wel een beetje .
Nu kwam ik langs een grote Electro winkel ( naam mag verwijderd worden , weet niet of dit mag ) broer van MM , ik dacht : laat ik eens binnen kijken en eens de camera werkelijk in mijn handen nemen om zo te testen of deze voor mijn handen ook geschikt zou zijn ( ja , maar een grip is wel een must ) .
Daar word ik aangesproken door een verkoper die ook werkelijk wist hoe een camera in elkaar steekt en hiermee een goed gesprek kunnen voeren.
De prijs was gelijk aan waar je hem meestal voor tegen komt bij de andere aanbieders , en dat vertelde ik hem ook eerlijk.
Deze man begreep dat maar wilde kennelijk toch graag mij deze camera verkopen.
Hij kwam toen met een opmerkelijk voorstel : als ik mijn energie leverancier wilde switchen voor een ander die kennelijk ergens een standje had in de winkel , kreeg ik 175 euro aan waardebonnen die ik kon inruilen op deze camera !!!!! Waarop de verkoper volgde : meneer , waarom moet u zo lachen ?
Maar beste verkoper , ik kom hier voor een camera , niet voor stroom , of verbruikt deze D7100 zoveel energie ?
Met deze opmerking de winkel verlaten , en ga nu 1 dezer dagen een winkel kiezen in de Randstad die mij deze camera set voor een nette prijs kan leveren.
Misschien zijn er mensen met een fris idee hierover of andere tips , maar diverse winkels bieden hem nu aan voor € 1029,00 , en dat vind ik toch redelijk.
Verder , iedereen fijne dagen gewenst alvast en veel fotoplezier, de laatste 2 ochtenden waren prachtig met die opkomende zon boven een mistig landschap.

CaptainHook

Re: Nikon samen met energie !!

Bericht door CaptainHook » wo dec 11 2013 12:03 pm

Kijk hier eens voor prijsinfo:
http://tweakers.net/product/325298/nikon-d7100/" onclick="window.open(this.href);return false;

Energie aansmeren terwijl je een camera koop? Lijkt wel (is gewoon!) koppelverkoop.
Ik zou maar oppassen, vervolgens krijg je korting (denk je) op de camera, maar betaal je hoofdprijs voor die energie. NIKS IS GRATIS! (al die cadeautjes zijn altijd een sigaar uit eigen doos :lol: )

bassblom
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door bassblom » wo dec 11 2013 12:20 pm

wat een boefjes
D7100, koeien, 3 verschillende lezen en muziek van mijn bandje.
https://www.youtube.com/watch?v=dZaePSa0KKs" onclick="window.open(this.href);return false;

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo dec 11 2013 12:29 pm

Ala je tevreden bent over je huidige energieleverancier moet je beslist niet overstappen.
Je haalt je vaak meer ellende op de hals dan je lief is.

Zoals al eerder aangehaald en zoals de Amerikanen zeggen:
"There ain't no such thing as a free lunch".

sjakie
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door sjakie » wo dec 11 2013 12:56 pm

Op zich niets verkeerd mee, als je toch die camera op het oog hebt en je het geen probleem vindt om over te stappen. En al betaal je bij de ene uiteindelijk hetzelfde op je camera heb je 175 korting. Juist veel overstappen en niet blijven zitten zorgt dat de prijzen omlaag gaan en soms levert dat wat problemen op. Creatieve verkoper :-).

Of je bij een andere zaak veel van de D7100 af kunt praten is ook maar de vraag. Ze kunnen ook allemaal op prijvergelijk sites en weten de bodemprijs van dat moment wel.Je betaald in een fotozaak ook meer omdat je goede service en advies mag verwachten en waarschijnlijk ook zult krijgen.

Wel een leuk bericht van je :-)
D90 Nikkon 70-210. Nikon 50 mm 1.8. Nikon kitlens 18-55.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”