Mijn eerste foto's op dit forum

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Garp1966

Mijn eerste foto's op dit forum

Bericht door Garp1966 » ma okt 08 2007 4:49 pm

Heb deze foto's al in het herfsttopic geplaatst. Gisteren in de voerstreek geweest (België) voor een stevige wandeling. Aangezien het mijn eerste foto's zijn op dit forum, is opbouwende kritiek zeer welkom.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

wouterboon

Bericht door wouterboon » ma okt 08 2007 5:34 pm

HAllo Garp1966,

In een keer gelukt je eerste posting! Ik had dat wel wat anders. Misschien een tip: volgende keer je foto's wat kleiner posten, zodat je niet je hele beeldscherm heen en weer hoeft te scrollen, dat kijkt wat makkelijker.

Voor wat betreft de foto's:
1) aardig bedoeld, maar ik mis de spanning (bij alledrie trouwens)
2) horizon m.i. te veel in het midden, paaltje kan prominenter, maar leid me teveel af.
3) doet me denken aan wat wij vroeger (vroeger, ik ben pas 30) de Anton Pieck-bomen noemden: grillige bomen in een verder 'kaal' landschap. Ik mis hier helaas de herfstkleuren in. Of wat 'tegenlicht'.

Ik hoop dat je wat met mijn commentaar kunt.

Groet,

Wouter

Garp1966

Bericht door Garp1966 » di okt 09 2007 9:58 am

Bedankt voor de tip, ze waren inderdaad erg groot, heb het inmiddels aangepast.

Bedankt ook voor je commentaren op de foto's, kan daar zeker mijn voordeel weer mee doen.

Groetjes Roger

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di okt 09 2007 10:03 am

Hoi Roger, Netjes gedaan.

Ik zou er op letten dat je de bomen er helemaal opzet.
Rechte achtergrond en spanning in je foto,s vastlegd.
Ga eens liggen op de grond. En kijk wat er gebeurd als je iets mee pakt vlak bij de camera en op de achtergrond.
Dan krijg je diepte in je foto,s.

ALs je de foto bekijkt zou je het gevoel moeten hebben dat je er ook werkelijk staat. Echtheid..
NAS Buikpijn

Polling

Bericht door Polling » di okt 09 2007 10:38 am

Kleuren komen er mooi uit, echt herfst met die lage zon. Lekker warme kleuren. De derde heb je rechtsonder wat blaadjes meegenomen, maar te weinig om de diepte erin te krijgen. Hetzelfde geldt voor de schaduwen vooraan (onderin) de foto. Volgende keer meer of minder.
IK heb precies dezelfde camera/objectieven als jij (alleen geen flitser) dus ben geïnteresseerd in wat jij ermee doet en maakt.

Garp1966

Bericht door Garp1966 » di okt 09 2007 11:07 am

@Nicole & @Polling Diepte in de foto's brengen, daar ga ik de volgende keer op letten.

@Polling En dan te bedenken dat ik nou net geprobeerd heb, die schaduwen nou net zoveel mogelijk eruit te laten. :D Ik zal dat eens proberen.

De flitser gebruik ik vooral om in te flitsen bij tegenlicht of als het al wat donkerder wordt. De foto onder heb ik ook afgelopen zondag gemaakt, (met een flitscompensatie van -0,3) het was zonder flits anders een te donkere foto geworden. Het werd rond half 7, al wat donkerder.

Afbeelding

Polling

Bericht door Polling » di okt 09 2007 1:00 pm

Deze vind ik dus niet mooi. Voorste paard niet scherp, en lijkt er niet echt bij te horen, en de lucht helemaal dichtgelopen.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di okt 09 2007 2:13 pm

Gewoon even opnieuw proberen in het bos Blaadjes proberen mee te pikken op de voorgrond en dan op een dag gaan dat er buiten wat meer licht is. Zodat je misschien nog een paar mooie stralen op de achtergrond kunt krijgen.
Ben benieuwd naar je nieuwe foto,s Oefenen is erg leuk en leer je veel van !
NAS Buikpijn

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door selcuk » di okt 09 2007 2:16 pm

Flitsen is ook niet zo gemakkelijk.

Ik heb er ook moeite mee.

Misschien een suggestie om je flitscompensatie ergens op -1,7 of lager te zetten zodat je camera net een beetje invulflits geeft.

flitsen is experimenteren.

Garp1966

Bericht door Garp1966 » vr okt 12 2007 12:28 am

Bedankt iedereen voor jullie commentaren en suggesties. Ga zeker nog vaker foto's plaatsen, is nog leerzamer als de commentaren bij presentaties van foto's van anderen te lezen.

Groetjes Roger

GdP

Bericht door GdP » vr okt 12 2007 12:50 am

Hallo Roger,

De kleuren van de drie foto’s kan ik wel waarderen. Het zijn echter drie foto’s die niet echt boeien. Ik denk dat de Voerstreek een fijn gebied is om in te wandelen, maar dat het erg moeilijk is hier iets moois van te maken. Vaak helpt bv. ochtendnevel wel om er wat stemming in te brengen en dat dan in combinatie met doorbrekend zonlicht.

Met vr. gr.,

Gerrit

rik6230

Bericht door rik6230 » vr okt 12 2007 11:18 am

Ik vind de foto's goed gelukt. De kleuren zijn mooi. De compositie van 2 en 3 vind ik ook niet verkeerd. 2 vind ik de mooiste foto. Een prachtig weids natuurlandschap waar dan zo'n lelijke betonnen paal is neergezet. Een mooi contrast.
De geflitste foto vind ik minder. De belichting en de scherpte diepte vind ik niet mooi hoewel het bruine paard er wel mooi opstaat.

john-hendriks

Bericht door john-hendriks » vr okt 12 2007 12:13 pm

foto's op zich zijn goed, maar zoals al eerder gezegd iets te saai. Probeer in zulke gevallen op het onderwerp te kruipen, met andere woorden, ga dichter bij staan en ga naar diafragme 2.8 met lens 24 mm of zo, dus speel wat met je scherptediepe. Je zult zien dat er meer perspektief ontstaat met onscherpte verderweg. Dat geeft meer te raden.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”