Batterijgrip voor de D7100
Batterijgrip voor de D7100
Er is nog niet veel over geschreven , maar zijn er al ervaringen met een batterijgrip voor de D7100 ?
origineel is deze grip goed aan de prijs , heb wel altijd van alle attributen rond de camera van Nikon zelf gebruikt , zo ook de grip op mijn D90 die uiteraard goed beviel.
Maar nu zie ik imitatie grips van o.a : Jupio , Saake , Meike en Phottix , die er allemaal het zelfde uit zien maar waarvan ik geen enkel idee heb hoe deze bevallen.
Hopelijk zijn er gebruikers van deze camera of de D7000 die misschien redelijk vergelijkbaar zijn die mij een handje kunnen helpen.
Wel zag ik 1 duidelijk verschil ten op zichten van de D90 , en dat is dat de grip verwijderd moet worden om de accu uit het toestel te halen om te laden , dit was bij de D90 dus zo dat je beide accu's via de achterzijde van de grip kon uitnemen dmv een sluiting.
Ook een 2e accu moet ik aanschaffen , maar daar kies ik waarschijnlijk toch voor een originele.
Elke tip is uiteraard van harte welkom ( ook een eventuele geldschieter voor de originele grip hahaha )
Henk
origineel is deze grip goed aan de prijs , heb wel altijd van alle attributen rond de camera van Nikon zelf gebruikt , zo ook de grip op mijn D90 die uiteraard goed beviel.
Maar nu zie ik imitatie grips van o.a : Jupio , Saake , Meike en Phottix , die er allemaal het zelfde uit zien maar waarvan ik geen enkel idee heb hoe deze bevallen.
Hopelijk zijn er gebruikers van deze camera of de D7000 die misschien redelijk vergelijkbaar zijn die mij een handje kunnen helpen.
Wel zag ik 1 duidelijk verschil ten op zichten van de D90 , en dat is dat de grip verwijderd moet worden om de accu uit het toestel te halen om te laden , dit was bij de D90 dus zo dat je beide accu's via de achterzijde van de grip kon uitnemen dmv een sluiting.
Ook een 2e accu moet ik aanschaffen , maar daar kies ik waarschijnlijk toch voor een originele.
Elke tip is uiteraard van harte welkom ( ook een eventuele geldschieter voor de originele grip hahaha )
Henk
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Batterijgrip voor de D7100
Ik heb geen ervaring met die specifieke grip, maar ik kan er wel over melden dat de originele grip een Magnesium frame heeft (net als een deel van de D7100). Dat verklaart waarschijnlijk een groot deel van het prijsverschil.RedHenk schreef:Er is nog niet veel over geschreven , maar zijn er al ervaringen met een batterijgrip voor de D7100 ?
Henk
Het verwijderen van de battery pack om de batterij in de camera te plaatsen is overigens bij veel andere modellen (D300(s), D700 etc.) altijd al zo geweest. De D90 is in die zin eerder de uitzondering.
Spul waarmee je foto's maakt...
- erikcreugers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik heb zelf een D7000 met grip, en ik weet niet of de grip van de D7000 onder de D7100 past.
Aangezien de grip van de D7000 inderdaad stevig geprijsd is, heb ik destijds gekozen voor de grip van Jupio ( € 89,95). Hier heb ik tot op vandaag nog geen enkele spijt van gehad, en ik denk zelfs dat deze in de zelfde fabriek wordt gemaakt als de grip van Nikon. Deze laatste heeft een vriend van mij gekocht, en ik zie er geen enkel verschil in .
Aangezien de grip van de D7000 inderdaad stevig geprijsd is, heb ik destijds gekozen voor de grip van Jupio ( € 89,95). Hier heb ik tot op vandaag nog geen enkele spijt van gehad, en ik denk zelfs dat deze in de zelfde fabriek wordt gemaakt als de grip van Nikon. Deze laatste heeft een vriend van mij gekocht, en ik zie er geen enkel verschil in .
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kijk ook even hier: http://www.dslrbodies.com/newsviews/the ... rrows.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gebruik van spullen van derden is kennelijk niet zonder bepaalde risico's.
Overigens heb ik persoonlijk het nut van grips nooit kunnen inzien, ook niet bij het gebruik van zware objectieven. Een grip maakt het geheel alleen maar nog zwaarder.
Het gebruik van spullen van derden is kennelijk niet zonder bepaalde risico's.
Overigens heb ik persoonlijk het nut van grips nooit kunnen inzien, ook niet bij het gebruik van zware objectieven. Een grip maakt het geheel alleen maar nog zwaarder.
Ikmhad in der tijd ook een nepper en had daar het probleem mee dat ie hem vaak niet herkende. Ik gebeld met de winkel en omgeruild met bijbetalen van het verschil. En nooit geen last meer gehad.
Ik las op internet meer gevallen die er last van hadden. Het probleem zat erin dat se batterij niet lekker contacr maakt en het waren er veel die er lastvan hadden. Marcel
Ik las op internet meer gevallen die er last van hadden. Het probleem zat erin dat se batterij niet lekker contacr maakt en het waren er veel die er lastvan hadden. Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Ga voor het origineel! Is duurder maar ook duurzamer. Heb zelf een chinese kloon gehad maar die was zo kapot.
D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Beste Henk,
Ik heb ook een originele grip op de D90 zitten en heb ook voor de D7100 een originele grip gekocht. Er past 1 accu in de grip en in de camera kan er ook nog 1 maar dan moet inderdaad de grip er vanaf.
Met 1 accu vind ik de D7100 ook al stabiel genoeg. De accu ligt onder de camera in een soort slede. In de grip van de D90 'moeten' twee accu's vind ik, anders houdt het niet lekker vast.
Tot nu toe heb ik geen fotoklussen gehad waarbij ik verwachtte twee accu's nodig te hebben dus ik doe al een paar maanden met 1 accu en dan kan ik meer dan genoeg foto's maken!
Groet,
JW
Ik heb ook een originele grip op de D90 zitten en heb ook voor de D7100 een originele grip gekocht. Er past 1 accu in de grip en in de camera kan er ook nog 1 maar dan moet inderdaad de grip er vanaf.
Met 1 accu vind ik de D7100 ook al stabiel genoeg. De accu ligt onder de camera in een soort slede. In de grip van de D90 'moeten' twee accu's vind ik, anders houdt het niet lekker vast.
Tot nu toe heb ik geen fotoklussen gehad waarbij ik verwachtte twee accu's nodig te hebben dus ik doe al een paar maanden met 1 accu en dan kan ik meer dan genoeg foto's maken!
Groet,
JW
-
- Forumlid
Ik heb zelf op mijn D7000 een grip van Phottix en niks te klagen over de kwaliteit. Geen compatibiliteitsproblemen ook. Voor nog geen $60 incl. accu voor mij geen slechte koop geweest. Alleen op statief heb je wat speling (met origineel vast niet anders). Kijk zelf of je het het geld van een originele waard vindt en laat je niet direct afschrikken door verhalen van anderen. Sommige 3rd party spul is echt niet automatisch troep..
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb de originele grip van Nikon onder mijn D7000 zitten. Ik plaats daarbij alleen een batterij in de grip. Vaak losmaken van de grip lijkt mij toch wel een risico voor de kwetsbare contacten. En het verbetert de balans. Bovendien heb ik geen behoefte aan 2 batterijen in bedrijf.
De grip vind ik vooral handig omdat er dan meer plaats is voor je handen. De verticale ontspanknop gebruik ik zelden.
De grip vind ik vooral handig omdat er dan meer plaats is voor je handen. De verticale ontspanknop gebruik ik zelden.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
+1Jonathan schreef:Ik heb zelf op mijn D7000 een grip van Phottix en niks te klagen over de kwaliteit. Geen compatibiliteitsproblemen ook. Voor nog geen $60 incl. accu voor mij geen slechte koop geweest. Alleen op statief heb je wat speling (met origineel vast niet anders). Kijk zelf of je het het geld van een originele waard vindt en laat je niet direct afschrikken door verhalen van anderen. Sommige 3rd party spul is echt niet automatisch troep..
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Beste HenkRedHenk schreef:Er is nog niet veel over geschreven , maar zijn er al ervaringen met een batterijgrip voor de D7100 ?
Henk
IK zou voor een Nikon gaan ;als het om kwaliteit gaat.
Zelf heb ik een grip voor de grip, niet voor de extra batterijen
Een extra batterij is goedkoper{ jupio bevalt goed)
gr Rob
Iedereen bedankt voor de reacties , zoals altijd weer zeer bruikbaar vanuit de voorstanders en tegenstanders van origineel en imitatie !
Ik zag een mooie aanbieding in Rotterdam bij mijn "vaste " leverancier van fotomateriaal , € 99,oo voor een Jupio grip inclusief de Jupio accu.
zelf vind ik dat dit het proberen waard is , ook komt deze grip redelijk uit tests.
Ik ben geen krent , maar de originele grip vind ik toch wel erg duur , een kwart van de prijs van de gehele camera, dit is uit verband gerukt door Nikon.
Ik ga het proberen, zal later hier wel even een review plaatsen van mijn ervaringen.
Henk
Ik zag een mooie aanbieding in Rotterdam bij mijn "vaste " leverancier van fotomateriaal , € 99,oo voor een Jupio grip inclusief de Jupio accu.
zelf vind ik dat dit het proberen waard is , ook komt deze grip redelijk uit tests.
Ik ben geen krent , maar de originele grip vind ik toch wel erg duur , een kwart van de prijs van de gehele camera, dit is uit verband gerukt door Nikon.
Ik ga het proberen, zal later hier wel even een review plaatsen van mijn ervaringen.
Henk
- erikcreugers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik heb 'm zelf ook en ik zeer tevreden over de Jupio grip. Alleen heb ik er een originele Nikon accu erbij gekocht, want deze heb ik het liefst origineel. Ik denk zelfs dat de Jupio grip uit de zelfde fabriek komt als die van Nikon zelf. De afwerking van de grip is gewoon super te noemen.RedHenk schreef:Iedereen bedankt voor de reacties , zoals altijd weer zeer bruikbaar vanuit de voorstanders en tegenstanders van origineel en imitatie !
Henk
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
- pebuit
- Clublid
Ik heb i.v.m. het enorme prijsverschil ook de Jupio aangeschaft en ik moet zeggen hij voldoet prima. Wel accepteert de Jupio alleen originele Nikon accu's. Een zgn. kloon pikt hij niet. Dit geeft verder geen probleem want dan gaat de kloon in de camera. Herkent iemand dit?
Nikon D7100 | Nikkor 24-70mm AF-S f/2.8 ED | Sigma 10-20 mm f/4-5.6 EX | Tamron SP 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD | Tamron SP AF 90 mm f/2.8 Di macro 1:1 | Nikon SB-700
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
Ik heb gisteren een Jupio grip voor de D7000/D7100 met daarbij een Julio EN-EL15 accu. Krijg de set als het goed is morgen binnen dus ben benieuwd.