Ik zou geen reflectiescherm kopen 'omdat het professioneler is'!xnatasx schreef:Ik ga binnenkort dus een fotoshoot doen, maar met een reflectiescherm is het professioneler toch?
Fotoshoot locatie's Rotterdam
- Johan v. V.
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Fotoshoot locatie's Rotterdam
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Oke, dus zonder een reflectiescherm kan je ook goede foto's maken?muggie schreef:Ik zou geen reflectiescherm kopen 'omdat het professioneler is'!xnatasx schreef:Ik ga binnenkort dus een fotoshoot doen, maar met een reflectiescherm is het professioneler toch?
- Johan v. V.
- Clublid
In sommige gevallen is een reflectiescherm erg handig. Maar je moet wel weten wanneer en hoe te gebruiken. Je foto's kunnen dan beter worden. Gebruik een reflectiescherm dáárvoor, en niet alleen omdat het professioneler is.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Johan van Veelen
-
- Forumlid
- Contacteer:
Oke, dank u wel.muggie schreef:In sommige gevallen is een reflectiescherm erg handig. Maar je moet wel weten wanneer en hoe te gebruiken. Je foto's kunnen dan beter worden. Gebruik een reflectiescherm dáárvoor, en niet alleen omdat het professioneler is.
Toch handig als ik hem dan meeneem en kijken of ik hem ergens neer kan zetten.
http://www.nataschaverheijfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/nataschaverheijfotografie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/nataschaverheijfotografie" onclick="window.open(this.href);return false;
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Tip om niet te verdwalen: m.s. "Rotterdam" ligt niet aan (zelfs niet bij!) de Laan op Zuid, maar aan het uiteinde van KatendrechtJW17 schreef:De Laan op Zuid, bij de Rotterdam (cruiseschip), Wilhelminapier inderdaad, de Veerhaven (aan de overkant van Hotel New York) het Museumpark bij het Erasmus MC, de Coolsingel, Hofplein (fontein - niet erin nu = koud), het Weena, bij/in het nieuwe Centraal Station, op het Schouwburgplein maar ook de Oude Haven en bij het Scheepvaartmuseum!
Genoeg zo?

En de Laan op Zuid is n.m.m. niet echt fotogeniek. Wél natuurlijk het uiterst noordelijke puntje, bij de Erasmusbrug: één van de meest gebruikte fotoplekken van Nederland. Nóg een tip: ga daar voor een hoger standpunt eens het "nutteloze loopbruggetje" op. Of, voor een lager standpunt, een trapje af naast de Erasmusbrug.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Mmartijn84
- Forumlid
JaapV, volgens mij was het "nutteloze loopbruggetje" de laatste x dat ik er langs reed afgezet ivm werkzaamheden, weet niet of dit nog zo is...
- marcel.b
- Forumlid
JaapV , Het is niet ' M.S. Rotterdam ' Maar ' S.S. Rotterdam ' .
Stoomschip in plaats van Motorschip

D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Het gebied rondom het entrepotgebouw is ook mooi, en in de buurt van de Laan op Zuid. Je kunt ook de Koninginnebrug oversteken en naar het Noordereiland gaan. Van daar heb je een mooi uitzicht over de Kop van Zuid, Erasmusbrug, Skyline, Hef- en Willemsbrug.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de leuke locaties!
http://www.nataschaverheijfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
"Whatever"!marcel.b schreef:JaapV , Het is niet ' M.S. Rotterdam ' Maar ' S.S. Rotterdam ' .

Groet, Jaap
Als informatie gekenschetst kan worden met "whatever" kan die informatie net zo goed,
zo niet beter, achterwege blijven.
Overigens: er zijn weinig plekken in Rotterdam die niet fotogeniek zijn.
En de echte fotograaf kan ook van een eventueel minder fotogenieke plek een aansprekende foto maken.
zo niet beter, achterwege blijven.
Overigens: er zijn weinig plekken in Rotterdam die niet fotogeniek zijn.
En de echte fotograaf kan ook van een eventueel minder fotogenieke plek een aansprekende foto maken.
- marcel.b
- Forumlid
De bovengenoemde informatie is ook weer niet zo bloedserieus bedoelt hoor.
Toevallig de locatie vorig weekend bezocht en het is en blijft een mooi bewaard stukje geschiedenis.
Moet het wel treffen met het aantal bezoekers om er leuke foto,s te maken op de S.S. Rotterdam.
Toevallig de locatie vorig weekend bezocht en het is en blijft een mooi bewaard stukje geschiedenis.
Moet het wel treffen met het aantal bezoekers om er leuke foto,s te maken op de S.S. Rotterdam.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1