Heeft iemand ervaring met ringverlichting op de macrolens? Als betaalbaar alternatief voor de macro ringflitser?
Macro Ring Lite
Renecita
Macro ring light
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Voor zover ik begrijp is dit continu licht. De vraag is of dit wel voldoende licht geeft.
Veel betaalbaarder is een stukje karton van ± 40x40 cm en wat alumuniumfolie. Maak in het midden van het karton een gat, groot genoeg om een objectief doorheen te steken. Plak één kant vol met aluminiumfolie. Steek je lens door het gat en houd het karton in een hoek van 45 graden op de optische as. Verlicht nu van de zijkant het karton met een flitser. Perfecte schaduwvrije beelden.
Nadeel; in de vrije natuur lastig te gebruiken.
Veel betaalbaarder is een stukje karton van ± 40x40 cm en wat alumuniumfolie. Maak in het midden van het karton een gat, groot genoeg om een objectief doorheen te steken. Plak één kant vol met aluminiumfolie. Steek je lens door het gat en houd het karton in een hoek van 45 graden op de optische as. Verlicht nu van de zijkant het karton met een flitser. Perfecte schaduwvrije beelden.
Nadeel; in de vrije natuur lastig te gebruiken.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Renecita, misschien mag je hem in de winkel eens proberen.
Op voorhand zou ik het niet de grond in schrijven.
LED-verlichting kan zeer wel voldoende zijn voor dichtbijwerk. Een macro-flitser geeft in de dichtbij-instelling ook maar heel weinig licht.
En je hebt met dat ding ook het voordeel van constant instellicht.
Alleen die drie kwartier brandtijd na opladen vind ik wat kort. Stom dat er niet gewoon batterijen in kunnen?
Groet, E.M. de Klerk
Op voorhand zou ik het niet de grond in schrijven.
LED-verlichting kan zeer wel voldoende zijn voor dichtbijwerk. Een macro-flitser geeft in de dichtbij-instelling ook maar heel weinig licht.
En je hebt met dat ding ook het voordeel van constant instellicht.
Alleen die drie kwartier brandtijd na opladen vind ik wat kort. Stom dat er niet gewoon batterijen in kunnen?
Groet, E.M. de Klerk