Na ruim anderhalf jaar weer terug op het forum. Bloed kruipt waar het niet gaan kan

Anderhalf jaar geleden was ik de trotse bezitter van een D700, Nikon 24-70 2.8 lens, een 80-200 lens, een SB-900 en wat los spul. Ik heb daarmee naast de gewone huis-tuin en keukenkiekjes veel plezier gehad aan het fotograferen van bruiloften en prachtige foto’s gemaakt van mijn opgroeiende kids etc.
In augustus vond iemand het blijkbaar nodig om in te breken en mijn spullen mee te nemen. Vanwege de aanhoudende onzekerheid over mijn baan heb ik een flinke concessie gedaan en een nikon V1 terug gekocht. Dit blijkt een grote miskoop. Niet dat de camera slecht is, maar je maakt er kiekjes mee en je fotografeert er niet mee.
Ik heb weer een beperkt budget. Denk aan max 750-1000 euro om mijn fotohobby weer op te pakken. Ik wil hiermee een start maken. Het hoeft niet in een keer af te zijn, maar ik twijfel sterk over de volgende dingen:
Tweedehands D700 (maw doorsparen) of bijvoorbeeld een D7000?
Ik heb mijn ook laten vallen op een Nikon 35mm 1.8 of 40mm 2.8. Dit als een start. Het duurdere glas komt echt wel weer.
De 85mm wordt door velen gezien als een perfecte portretlens. Gebruik je deze dergelijke lens ook voor andere doeleinden?
Wat ik echt belangrijk vind is een mooi bokeh… is die 85mm mooier dan een 50mm?
Welke zoomlens raden jullie aan als een all-round lens? Wellicht wordt dit een optie in combinatie met een van bovenstaande drie lenzen.
Ik fotografeer veel binnen, maw een flitser zal er op den duur ook weer komen. Lever ik veel in met een SB700 i.p.v. een SB900/SB910.
Veel uiteenlopende vragen, maar jullie helpen me veel bij de antwoorden.Ter info, het fotograferen van bruiloften is NU nog geen zaak waar rekening mee moet worden gehouden.
Alvast fijne feestdagen!
Jeroen