Spetters in de D800
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Spetters in de D800
in het het "stof"verhaal wordt vergeten dat elk onderdeel dus de lens en de camera en niet de wollen vergeten jas = statisch geladen positief of negatief dus anti stat. handschoenen
aan bij het wisselen Dit probleem ( stof ) los je alleen op als je lens in een clean room wisselt (zie ook stof test d800 in clean room)
http://forum.nikonrumors.com/discussion ... 0-and-d800" onclick="window.open(this.href);return false;
aan bij het wisselen Dit probleem ( stof ) los je alleen op als je lens in een clean room wisselt (zie ook stof test d800 in clean room)
http://forum.nikonrumors.com/discussion ... 0-and-d800" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker wetenMarten schreef:Prima actie.
Fotograferen maar weer.

- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
@Marco: fijn dat het allemaal weer in orde is.
Ik lees "spiegelmechanisme" - bedoelt hij niet "sluitermechanisme"? Just for the record en uit nieuwsgierigheid omdat bij de D600 -bewezen - de sluiter de boosdoener is.
@adri: bedankt, maar hier niet relevant. Het is in dit geval wel duidelijk dat het geen kwestie is van onvermijdelijke stof door normaal gebruik.
Ik lees "spiegelmechanisme" - bedoelt hij niet "sluitermechanisme"? Just for the record en uit nieuwsgierigheid omdat bij de D600 -bewezen - de sluiter de boosdoener is.
@adri: bedankt, maar hier niet relevant. Het is in dit geval wel duidelijk dat het geen kwestie is van onvermijdelijke stof door normaal gebruik.
Dan moet je thuis blijven en een boek gaan lezenadri schreef:in het het "stof"verhaal wordt vergeten dat elk onderdeel dus de lens en de camera en niet de wollen vergeten jas = statisch geladen positief of negatief dus anti stat. handschoenen

Daarom laat ik dit maar in het middenIk lees "spiegelmechanisme" - bedoelt hij niet "sluitermechanisme"? Just for the record en uit nieuwsgierigheid omdat bij de D600 -bewezen - de sluiter de boosdoener is.

- Cyrus
- Clublid
- Contacteer:
Mijn idee... Geeft ook rust in je hoofd. Gewoon gebruiken (en veel!) maar wel in de gaten houden, ivm garantieKroontje schreef:Daarom laat ik dit maar in het middenIk lees "spiegelmechanisme" - bedoelt hij niet "sluitermechanisme"? Just for the record en uit nieuwsgierigheid omdat bij de D600 -bewezen - de sluiter de boosdoener is.Het is ook wisselend wat je op internet leest.

- Léon Obers
- Forumlid
Allebei. Alles wat mechanisch beweegt (bijv. ook een op en neer wippend diafragma-heveltje) geeft "slijtstof" af in het gebruik en kan uiteindelijk op de sensor terechtkomen. Gewoon verder fotograferen, want daar is een camera voor bedoelt.Cyrus schreef: Ik lees "spiegelmechanisme" - bedoelt hij niet "sluitermechanisme"?
Vriendelijke groet, Léon Obers
- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Tjonge jonge ruim. 80 bijdrages over 3 spetterjes
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
En, wat is het probleem daar mee ?staal571 schreef:Tjonge jonge ruim. 80 bijdrages over 3 spetterjes
Kenmerk van een forum is dat leden berichten plaatsen.
Uit je reactie proef ik dat je het allemaal maar flauwekul vindt
Soms levert het plaatsen van geen bericht een net zo zinvolle bijdrage.
Probeer daar eens rekening mee te houden.
staal571 schreef:Tjonge jonge ruim. 80 bijdrages over 3 spetterjes