Waterbak
Mijn mening over de foto:
- Ik vind deze te donker, ik heb hem geprobeerd op te leuken met CS3, maar dat lukte niet, ergo de plaat is echt zwaar onderbelicht.
- Door een betere compositie had de bedoeling van de plaat, bladeren in het water en steeltjes op de bodem(?), beter naar voren gekomen.
- Sterker nog ik zie het water niet eens, het is dat je dat erbij zegt.
- Als je b.v. een schaduwwerking had gehad van de bladeren aan de oppervlakte op de bodem van de bak, dan was het beter geweest.
- Daarnaast mis ik veel scherpte, iets wat me opvalt bij bijna al je getoonde foto's. Ik zou als ik jou was daar eerst aan gaan werken, alvorens meer foto's te plaatsen.
Voor mij moet een foto het beeld van de fotograaf weergeven. Dus zonder enig commentaar voor zich spreken. Hierbij hoeven de foto's helemaal niet technisch in orde te zijn, maar wel een gevoel geven, van jeetje dat hij of zij dat gezien heeft. Een bijzondere foto is er één die zich onderscheidt van de rest. Laat 10 fotografen eenzelfde onderwerp fotograferen. De bijzondere foto is de foto die een spannende compositie en lichtinval heeft.
Ach het is maar een mening van een amateur.
Irwan
- Ik vind deze te donker, ik heb hem geprobeerd op te leuken met CS3, maar dat lukte niet, ergo de plaat is echt zwaar onderbelicht.
- Door een betere compositie had de bedoeling van de plaat, bladeren in het water en steeltjes op de bodem(?), beter naar voren gekomen.
- Sterker nog ik zie het water niet eens, het is dat je dat erbij zegt.
- Als je b.v. een schaduwwerking had gehad van de bladeren aan de oppervlakte op de bodem van de bak, dan was het beter geweest.
- Daarnaast mis ik veel scherpte, iets wat me opvalt bij bijna al je getoonde foto's. Ik zou als ik jou was daar eerst aan gaan werken, alvorens meer foto's te plaatsen.
Voor mij moet een foto het beeld van de fotograaf weergeven. Dus zonder enig commentaar voor zich spreken. Hierbij hoeven de foto's helemaal niet technisch in orde te zijn, maar wel een gevoel geven, van jeetje dat hij of zij dat gezien heeft. Een bijzondere foto is er één die zich onderscheidt van de rest. Laat 10 fotografen eenzelfde onderwerp fotograferen. De bijzondere foto is de foto die een spannende compositie en lichtinval heeft.
Ach het is maar een mening van een amateur.
Irwan
Hey Boss, als ik een foto plaats en ik krijg de reactie "ik vind het niks" ... wie is dan negatief?...The-Boss schreef:Je doet weer het zelfde als de vorige keer, een foto geen tekst of uitleg wat je er mee bedoeld. Als je dan als antwoord krijgt zoals " ik vind het nix ", zijn wij negatief. Wees nou eens wat duidelijker wat je bedoeling is.
Ik vind het ook nix, te donker, niet scherp, te weinig contrast , zou een foto kunnen zijn van per ongeluk op de onstanknop gedrukt.
Pierre
Nogmaals argumenten. Vertel waarom... Ik wil wel luisteren... wie is nu negatief?
Ik wil gewoon wat plaatjes plaatsen hier op het forum meer niet. Ik snap dat je iets anders vindt dan ik, maar ik ben toch op een andere manier met beelden bezig.
Het liefst zou ik nu zeggen dat ik hier niet meer ga posten, maar dat blijf ik gewoon wel een tijdje doen.
Zeg waarom, maar niet of je iets leuk vind of niet, want dat doet niet ter zake.
Waarom deze escalatie?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
moe
Beste Pelgrim, jij schreef:
Als je echt goed luisterd zal je kunnen lezen dat je echt wel commentaar heb gekregen op een nette manier.
Maar jij bent niet tevreden met die commentaren, omdat die commentaren iets anders zeggen dan jij wilt horen.
Als er iets escaleert ben jij degene die het laat escaleren.
Verder laat ik het hierbij en zal niet meer reageren op die onvolwassen reacties, ik wordt er zo moe van.
Veel succes met plaatjes maken.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Hey Boss, als ik een foto plaats en ik krijg de reactie "ik vind het niks" ... wie is dan negatief?...
Nogmaals argumenten. Vertel waarom... Ik wil wel luisteren... wie is nu negatief?
Maar jij bent niet tevreden met die commentaren, omdat die commentaren iets anders zeggen dan jij wilt horen.
Als er iets escaleert ben jij degene die het laat escaleren.
Verder laat ik het hierbij en zal niet meer reageren op die onvolwassen reacties, ik wordt er zo moe van.

Veel succes met plaatjes maken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Wat jammer nou...
Ik doe mijn best om foto's te plaatsen en ze te maken.
Juist omdat misschien mijn manier niet allerdaags is mag ik toch plaatsen.
Laten we dan maar een afspraak maken.
Als je de foto's die ik in de toekomst plaats niet mooi vind, of niet kunt plaatsen, dan reageer je gewoon niet. En de mensen die iets zien in de platen gaan gewoon iets zeggen. Ik luister echt wel hoor, maar ik wil zelf ook gehoord worden.....
Als je de foto's die ik in de toekomst plaats niet mooi vind, of niet kunt plaatsen, dan reageer je gewoon niet. En de mensen die iets zien in de platen gaan gewoon iets zeggen. Ik luister echt wel hoor, maar ik wil zelf ook gehoord worden.....
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ten eerste blijkt dat lezen toch wel moeilijk voor je is, Ten tweede maak ik zelf wel uit of ik reageer of niet, Ten derde Je word wel degelijk gehoord hier, alleen regageer je daar een beetje vreemd op.Pelgrim schreef:Wat jammer nou...
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
-
- Forumlid
Dit draadje wordt zo langzamerhand errug vervelend. Mijn advies aan Pelgrim is: kijk nog eens naar je reacties ook op je eerdere posts. Vind je jezelf niet een beetje eigenwijs? Je vraagt om kritische reacties en als je ze dan krijgt zijn de reacties niet naar je zin. Apart hoor. Op je foto's zal ik niet reageren omdat ik onvoldoende kan onderbouwen waarom ze niks zijn. Ja. ik vind ze nl niks. Gewoon omdat ze niks bij me oproepen....

-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Waarom vind ik het niet mooi?
- bovenste deel is helemaal zwart, alleen een lijn er doorheen;
- de rest is erg donker, geen tekening meer, geen herkenbaar wateroppervlak, geen diepte.
- de bladeren ziujn herkenbaar maar vlak, te weinig doortekening.
Wat zou ik anders hebben gedaan?
- andere uitsnede, waardoor de vlakverdeling anders zou zijn. Bijv. alleen wateroppervlakte met de bladerren zichtbaar.
- ander licht, wachten tot de zon er op staat en dan fotograferen, waardoor je (met pola-filter) ook de schaduwen van de bladeren onder water in beeld krijgt, geeft dieptewerking en betere contrasten.
Bedoelt Pelgrim dit? Je (pelgrim) mag wel wat minder lange tenen kweken als je je foto's op een forum plaatst.
- bovenste deel is helemaal zwart, alleen een lijn er doorheen;
- de rest is erg donker, geen tekening meer, geen herkenbaar wateroppervlak, geen diepte.
- de bladeren ziujn herkenbaar maar vlak, te weinig doortekening.
Wat zou ik anders hebben gedaan?
- andere uitsnede, waardoor de vlakverdeling anders zou zijn. Bijv. alleen wateroppervlakte met de bladerren zichtbaar.
- ander licht, wachten tot de zon er op staat en dan fotograferen, waardoor je (met pola-filter) ook de schaduwen van de bladeren onder water in beeld krijgt, geeft dieptewerking en betere contrasten.
Bedoelt Pelgrim dit? Je (pelgrim) mag wel wat minder lange tenen kweken als je je foto's op een forum plaatst.
en laat zien dat het een waterbak is speel wat met een andere hoek van fotograferen en speel met je compositie, het orgineel is simpel gezegd niets om dat je amper wat ziet en er niet duidelijk is met wat je wil zeggen met je plaat. de andere foto's van je abstractie spreken mij meer aan omdat er ook meer op te herkennen is. ik bedoel het goed hoor
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
@ Dirk Jan Boon
Je bent de o vergeten bij copyright....
Hij is wel keuk hoor.
Pierre
Je bent de o vergeten bij copyright....

Pierre

Pierre 8-)
Dank je mensen voor jullie commentaar.
Ik heb de ideeën gelezen en mijn voordeel er mee gedaan. Ik ben er blij mee ondanks de wat harde en brutale reactie's. Waardeoordelen zijn namelijk heel persoonlijk. En ik merk dat een aantal mensen zich behoorlijk ergeren aan mij. En dat laten ze ook op een te persoonlijke manier aan mij weten. Er zijn er ook een aantal die wel met me mee willen gaan in mijn proces. Ze geven me rustig ideeen en adviesen zonder oordeel.
Daar ben ik gewoon blij mee.
Ik maak nu eenmaal niet de foto's die hier gewoon zijn. Eerlijk gezegd heb ik het nog even geprobeerd in het topic 'eendjes' maar na een paar foto's kwam ik op schaduwen uit.
Daarom voor degene die geschreven hebben dat ze niet meer willen reageren omdat ik niet luister wil ik zeggen: jammer, maar dat is jullie keus.
Voor degene die dat wel willen doen: dank.
Ik heb de ideeën gelezen en mijn voordeel er mee gedaan. Ik ben er blij mee ondanks de wat harde en brutale reactie's. Waardeoordelen zijn namelijk heel persoonlijk. En ik merk dat een aantal mensen zich behoorlijk ergeren aan mij. En dat laten ze ook op een te persoonlijke manier aan mij weten. Er zijn er ook een aantal die wel met me mee willen gaan in mijn proces. Ze geven me rustig ideeen en adviesen zonder oordeel.
Daar ben ik gewoon blij mee.
Ik maak nu eenmaal niet de foto's die hier gewoon zijn. Eerlijk gezegd heb ik het nog even geprobeerd in het topic 'eendjes' maar na een paar foto's kwam ik op schaduwen uit.
Daarom voor degene die geschreven hebben dat ze niet meer willen reageren omdat ik niet luister wil ik zeggen: jammer, maar dat is jullie keus.
Voor degene die dat wel willen doen: dank.
Laatst gewijzigd door Pelgrim op zo okt 14 2007 4:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.