D200 maakt foto maar schrijft niet weg
D200 maakt foto maar schrijft niet weg
Afgelopen zaterdag had ik een vreemd probleem: volgens de D200 had ik nog ruimte voor 20 foto's. Echter, de foto wordt niet opgeslagen (verschijnt ook niet op het LCD schermpje). Aantal keren geprobeerd. Geen foutmelding, niets - foto maken - "klik" (spiegel, sluiter, etc) - en dan niets. Geen preview, geen groen ledje voor de geheugen kaart. Net alsof ik de foto niet genomen heb.
Lege geheugenkaart geplaatst en daarna zonder problemen verder geschoten.
Ik vertrouw de geheugenkaart niet helemaal (stomerijbezoek) maar testen in windows leverde verder niets verdachts op.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Lege geheugenkaart geplaatst en daarna zonder problemen verder geschoten.
Ik vertrouw de geheugenkaart niet helemaal (stomerijbezoek) maar testen in windows leverde verder niets verdachts op.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Arabia
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Precies, een mooij voorbeeld:
Ik heb zelf 2 x een 4 GB kaart waarmee ik volgens mijn camera 329 foto's in NEF kan schieten. In de praktijk blijken dat er maar 300 te zijn.
Ook al geeft de kaart aan nog ruimte te hebben de camera kan deze minimale ruimte niet meer benutten.
Dus gewoon een andere CF erin en je kunt weer verder.
De vrije opslagcapaciteit wordt niet altijd goed weergegeven.
Groet'n
Lawrence
Ik heb zelf 2 x een 4 GB kaart waarmee ik volgens mijn camera 329 foto's in NEF kan schieten. In de praktijk blijken dat er maar 300 te zijn.
Ook al geeft de kaart aan nog ruimte te hebben de camera kan deze minimale ruimte niet meer benutten.
Dus gewoon een andere CF erin en je kunt weer verder.
De vrije opslagcapaciteit wordt niet altijd goed weergegeven.
Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
- Ed Post
- Clublid
Als je een lege kaart in de camera stopt geeft hij aan hoeveel foto's je gemiddeld kunt maken.
Het werkelijk aantal te maken foto's fluctueerd altijd omdat dit afhankelijk is van de hoeveelheid geheugen die de gemaakte foto opslokt.
Kijk maar eens bij je fotogegevens op de pc, dan zie je dat veel foto's van het gemiddelde afwijken.
Het werkelijk aantal te maken foto's fluctueerd altijd omdat dit afhankelijk is van de hoeveelheid geheugen die de gemaakte foto opslokt.
Kijk maar eens bij je fotogegevens op de pc, dan zie je dat veel foto's van het gemiddelde afwijken.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Ik heb het ook een keer met een bijna lege kaart gehad. Het is heel vreemd, je maakt gewoon foto's alleen hij slaat dan niks op write lampje gaat ook niet aan. het is me 2 keer gebeurd en daarna heb ik het nooit meer gehad en ik gebruik nog steeds dezelfde kaart die ik altijd in de camera formatteer.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
baaldag
Mag dat kaartje ook een keer een baaldag hebben
Groetjes George

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Bedankt voor alle reacties. Inderdaad schrijf ik gecomprimeerde NEF's - maar als de camera nog aangeeft dat er ruimte voor 10 foto's is, en de kaart ook maar half vol is, dan zie ik niet waarom de camera niet in staat zou zijn om nog foto's weg te schrijven (zowel perceptie als werkelijkheid voor de camera geven aan dat er nog genoeg ruimte is. Toch?)
Vandaag tijdens het pompoenen plukken hardnekkig het zelfde kaartje gebruikt - inderdaad lijken de problemen na een keertje formatteren wel te zijn opgelost!

Vandaag tijdens het pompoenen plukken hardnekkig het zelfde kaartje gebruikt - inderdaad lijken de problemen na een keertje formatteren wel te zijn opgelost!