Een stap verder in de wereld van de fotografie
Re: Een stap verder in de wereld van de fotografie
voor actiefotografie bij paarden- en hondenfotografie is imo de 70-200 2.8 de meest ideale lens. 17-50 2.8 is wel mooi lichtsterk maar zou ik persoonlijk hiervoor niet adviseren. Maar kiezen blijft lastig en ik heb makkelijk(er) praten want ik heb bijna alle gewenste lenzen (maar ook GEEN Geldboom)
-
- Forumlid
@ Danny
Ja de sigma komt beter uit de testen inderdaad. Toch heb ik het idee dat het overgrote deel van de gebruikers een tamron in bezit hebben. Denk je dat jij zelf voor de sigma zal gaan?
Als het goed is heb jij de camera + nader te noemen objectief eerder in bezit. Dus ik kijk graag uit naar je bevindingen!
Thanks voor de link. De prijzen zijn niet echt heel spannend. Het is eerder die trip naar Tokio wat het probleem is. Haha.
Ja de sigma komt beter uit de testen inderdaad. Toch heb ik het idee dat het overgrote deel van de gebruikers een tamron in bezit hebben. Denk je dat jij zelf voor de sigma zal gaan?
Als het goed is heb jij de camera + nader te noemen objectief eerder in bezit. Dus ik kijk graag uit naar je bevindingen!
Thanks voor de link. De prijzen zijn niet echt heel spannend. Het is eerder die trip naar Tokio wat het probleem is. Haha.
Koos cameraloos
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
@Mr.Johnson, ik zou dan voor de Sigma gaan inderdaad.
Deze 17-50 is ook van de 'nieuwere' generatie; en ik ben - eerlijk gezegd - wel een fan van Sigma.
De reis is nogal een eindje inderdaad, vandaar ook mijn 'carpool-idee' dus dat komt - tzt - wel goed.
Deze 17-50 is ook van de 'nieuwere' generatie; en ik ben - eerlijk gezegd - wel een fan van Sigma.
De reis is nogal een eindje inderdaad, vandaar ook mijn 'carpool-idee' dus dat komt - tzt - wel goed.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Ik had Sandisk Extreme Pro 90mb/sec (vanwege grootte bestanden van de D800) en dat scheelt al, maar mijn volgende kaartjes worden deze.
http://www.saake-shop.nl/products/Sandi ... B/sec.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ofwel 160MB/SEC
http://www.saake-shop.nl/products/Sandi ... B/sec.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ofwel 160MB/SEC
- skyfox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
160MB/sec
Maar ondersteunt de geheugencontroller van de camera wel dergelijke snelheden?
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
Geen idee. Zal het eens bij een fotospeciaalzaak (Cameratools. Fotokonijnenberg of KE) navragen, maar ga er vanuit dat de D800 dat wel aankan.
- DannySan
- Clublid
De D7100 kan 99 mb/sec weg schrijven, van de D800 weet ik het zo even niet. De 'lag' van de D7100 komt door de kleine buffer, en een snelle kaart helpt natuurlijk nog de verwerking.
Zo! De d3100 is inmiddels verkocht met de 18-105mm lens.
Vrijdag zal ik eens even body's in de praktijk gaan vergelijken en mijn objectieven en de tamron en sigma er eens op zetten.
Ik ben heel benieuwd!!
Als er nog mensen zijn die nog suggesties hebben, ze zijn altijd welkom!!
Vrijdag zal ik eens even body's in de praktijk gaan vergelijken en mijn objectieven en de tamron en sigma er eens op zetten.
Ik ben heel benieuwd!!
Als er nog mensen zijn die nog suggesties hebben, ze zijn altijd welkom!!
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Contacteer:
Serieus? Heb jij je camera verkocht zonder een andere te hebben?
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
- DannySan
- Clublid
Ik zeg: Mariannetje neemt grote stappen?
Suggesties: kijk goed naar je budget, neem de tijd om de body's goed aan te voelen, begin met de opvolgserie en wees kritisch op jezelf.
Succes!
Suggesties: kijk goed naar je budget, neem de tijd om de body's goed aan te voelen, begin met de opvolgserie en wees kritisch op jezelf.
Succes!
Ja, helaas kon het even niet anders. Maar ik ben al lichtelijk onwennig 

- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik kijk er relatief simpel tegenaan.
Ik denk dat als jij een D7100 in je handen zal pakken er al een wereld voor je open zal gaan. Idd, hij is misschien niet zo snel als een D4, heeft niet zoveel pixels als een D800, niet de 10 of 13 FPS maar in vergelijk met je oude camera zal het een enorme stap voorwaarts zijn. Ik denk de perfecte stap/tussenstap ipv een volledige pro-camera.
De snelheid, verbeterde AF etc. zal je al verblijden, de degelijkheid etc. Met een superzoom van 300mm zal dit al aardig zijn, laat staan als je echt snel glas zal gebruiken als een 70-200 F2.8 ( of een F4 )
Ik denk dat je huidige idee van D7100, standaard zoom en sparen voor een snelle telezoom een van de beste keuzes kan maken binnen deze klasse en budget. Het kan altijd beter en sneller, maar dan gaan de kosten dermate omhoog.
Succes met proberen en je aankoop.
Ik denk dat als jij een D7100 in je handen zal pakken er al een wereld voor je open zal gaan. Idd, hij is misschien niet zo snel als een D4, heeft niet zoveel pixels als een D800, niet de 10 of 13 FPS maar in vergelijk met je oude camera zal het een enorme stap voorwaarts zijn. Ik denk de perfecte stap/tussenstap ipv een volledige pro-camera.
De snelheid, verbeterde AF etc. zal je al verblijden, de degelijkheid etc. Met een superzoom van 300mm zal dit al aardig zijn, laat staan als je echt snel glas zal gebruiken als een 70-200 F2.8 ( of een F4 )
Ik denk dat je huidige idee van D7100, standaard zoom en sparen voor een snelle telezoom een van de beste keuzes kan maken binnen deze klasse en budget. Het kan altijd beter en sneller, maar dan gaan de kosten dermate omhoog.
Succes met proberen en je aankoop.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- schilder
- Clublid
Goede dag,
Ik heb zelf ook de D7100 sinds maart,tevens mijn eerste spiegelreflex.... het is een snelle (buffer wel snel vol maar meestal voldoende) en goede camera.
ook heb ik de 70-200 F2,8 vrII dit is echt een wereld van verschil...
moet nu vervolgens ook beter glaswerk kopen onder de 70mm want je ziet het echt direct.(weet nog niet welke..... probleem prijzen van goed glas schieten omhoog)
tip--- heb nu ook het boek van DRE de MAN D7100 dit is een stuk beter te lezen als de handleiding.
als ik alle opties benut heb is er al een D6
Ik heb zelf ook de D7100 sinds maart,tevens mijn eerste spiegelreflex.... het is een snelle (buffer wel snel vol maar meestal voldoende) en goede camera.
ook heb ik de 70-200 F2,8 vrII dit is echt een wereld van verschil...
moet nu vervolgens ook beter glaswerk kopen onder de 70mm want je ziet het echt direct.(weet nog niet welke..... probleem prijzen van goed glas schieten omhoog)
tip--- heb nu ook het boek van DRE de MAN D7100 dit is een stuk beter te lezen als de handleiding.
als ik alle opties benut heb is er al een D6
Een oude D serie en wat glas
https://www.flickr.com/photos/182822529@N06/
https://www.flickr.com/photos/182822529@N06/
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Contacteer:
Tja, we staan weer op een stal met een binnenbak. Overdag zonder lichten aan en 's avonds met een hoeveelheid licht waar je als fotograaf huilend je bedje van op zoekt.
Dan merk je dat je gewoon een moderne camera nodig hebt om nog enigszins toonbaar te kunnen fotograferen. Laat ik het zo zeggen, mijn geliefde werkpaard de 5DC, zit op het randje. Als je weet waar in de bak licht te vinden is, dan kom je er nog me weg, maar voor de rest. Ook de D7100 (met de 35 mm f/1.
overtuigde niet echt.
Een foto van de D7100 bij daglicht (binnenverlichting is uit) vanaf de kantine, op de foto is geen nabewerking toegepast.

_MDB7252 by Marco de Boer, on Flickr
foto buiten donker, binnen enkele rij (2x) verlichting aan

_MDB7304 by Marco de Boer, on Flickr
Beiden foto's D7100, iso 6400 sluitertijd rond de 1/320, eigenlijk te traag.
Dan merk je dat je gewoon een moderne camera nodig hebt om nog enigszins toonbaar te kunnen fotograferen. Laat ik het zo zeggen, mijn geliefde werkpaard de 5DC, zit op het randje. Als je weet waar in de bak licht te vinden is, dan kom je er nog me weg, maar voor de rest. Ook de D7100 (met de 35 mm f/1.

Een foto van de D7100 bij daglicht (binnenverlichting is uit) vanaf de kantine, op de foto is geen nabewerking toegepast.

_MDB7252 by Marco de Boer, on Flickr
foto buiten donker, binnen enkele rij (2x) verlichting aan

_MDB7304 by Marco de Boer, on Flickr
Beiden foto's D7100, iso 6400 sluitertijd rond de 1/320, eigenlijk te traag.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
- DannySan
- Clublid
De 2e plaat is nog 'enigszins' toonbaar, maar op een gegeven ogenblik houdt het natuurlijk wel op...
Ook met een D7100 kom je dan zo te zien niet verder dan 'acceptabel'...
Ook met een D7100 kom je dan zo te zien niet verder dan 'acceptabel'...