Zoals ik al zei in de voorstelling ben ik een volledige leek op fotografie gebied, maar toch hier mijn probleem:
Mijn vrouwtje heeft dus nog steeds een NIKON D3000 waar ze heel tevreden over is. Met kerst wou ik haar verrassen met een TAMRON Di II AF 18-200 mm lens.
Deze is van het type A14N for NIKON, zo staat op de doos, maar blijkt niet compatibel te zijn met een D3000, bijgevolg : de auto focus werkt dus niet.
Is hier iets aan te verhelpen, klopt deze bewering wel of is deze lens kapot ?
Met dank voor de antwoorden.
Marc
D3000 met TAMRON lens niet AF
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D3000 met TAMRON lens niet AF
Lens is niet kapot.
In de Camera zit geen Autofocus motor, en in de lens dus ook niet, bijgevolg wordt er niet automatisch scherp gesteld.
Je zou voor een goed werkende combi de lens van type A14II moeten hebben, dan zit er in de lens een scherpstelmotor.
In de Camera zit geen Autofocus motor, en in de lens dus ook niet, bijgevolg wordt er niet automatisch scherp gesteld.
Je zou voor een goed werkende combi de lens van type A14II moeten hebben, dan zit er in de lens een scherpstelmotor.
Groetjes,
Jaap
Jaap
Bedankt Jaap, nu weet ik tenminste iets... Dus toch een miskoop gedaan ? of lens evengoed behouden en uitkijken naar een A14II met motor...
Groetjes.;;;Marc
Groetjes.;;;Marc
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
ik zou proberen om de lens om te ruilen voor het goede type.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: toch een miskoop
Marc,
Ja, als je bij aankoop hebt gemeld dat e.e.a. op een D3000 moet werken, kan je terug naar de winkel.
Een woord van troost: vele decennia zijn er fraaie foto's gemaakt zonder auto-focus.
Groeten, Gijs
Ja, als je bij aankoop hebt gemeld dat e.e.a. op een D3000 moet werken, kan je terug naar de winkel.
Een woord van troost: vele decennia zijn er fraaie foto's gemaakt zonder auto-focus.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)