Vroeger kon ik dat goed met mijn Nikon D70s + Metz 32 en nu nog slechts met de Nikon P310. Met mijn D700 lukt het tegenwoordig niet meer..

Ik heb hieronder een paar recente foto's geplaatst waarbij ik geflitst heb om aan te geven wat ik bedoel zoals ik het zou willen.
Deze zijn genomen op een de ijsbaan in Eindhoven op de binnenbaan met disco licht.
Ik heb hier dus mijn dochter haar Nikon P310 meegenomen; die was handzaam, goed in flitsen en betaalbaar als ik met de schaatsen tegen de grond zou gaan.

En..jawel..voornamelijk vanwege het flitsen! Op de voorgrond minimale bewegingen en de achtergrond, direct rondom de persoon blijft de sfeer gehandhaafd (met dit toestel).
Dergelijke foto's kan ik meer laten zien van dit "simpele" toestel. Maar juist dat maakt dit toestel nu net zo interessant.
Dit wil me maar niet lukken met de D700 & SB900... Dat kan toch haast niet iets anders dan een instelling,.. als die P310 dat kan, dan moet ik dat ook met de D700 +SB900 kunnen.
Ik heb wat meer foto's geplaatst om te laten zien dat het echt geen toevalstreffer is.
Dus... maak me gek...dit is een toestel van 250 Euro....
Dit moeten we toch kunnen met de D700 /D800 zonder "lempke"...

Of kon ik beter een "lempke" kopen i.p.v. de SB-900?
1.
2.
3.
4.
5.
Groeten Wilbert.