Patrick schreef:Dank voor de reacties zover! Wordt zeer gewaardeerd!
Ik heb wel wat vragen. Mogen straatfoto's geen "simpele observaties" zijn van mensen? Wat zou je gezien willen hebben bij foto's als 2, 9, 10 en 12? Daar zit toch gewoon een verhaaltje in? Het is ook een beetje mijn stijl om rustige plaatjes te schieten met een duidelijk onderwerp zonder al te veel zaken die afleiden. Althans, dat probeer ik.
Bedenk ook dat ze geschoten zijn terwijl we met een flinke groep rondliepen. Dan schiet je wat je zo voor je lens langs ziet komen tussen het babbelen door.
Bij portretten denk ik trouwens meer aan geregisseerde situaties. Dit zijn allemaal spontane plaatjes.
Het is en blijft toch maar een moeilijk onderwerp ,tja een defenitie's geven van straatfotografie is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
Iedereen mag en kan er zeker een eigen mening op na houden.
djunclesam :die ik zeker een van de betere fotografen op dit forum vindt: geef ik gelijk met zijn stelling dat vertikaal fotograferen in de straat vaker niet zo goed uitpakt .
Wat betreft portretten,ook deze vallen voor mij wel degelijk onder straat fotografie , Candid is straat.,vele goede straatfotografen ,waaronder gelukkig ook Nederlandse, hebben prachtige portretten op straat gemaakt met waanzinnig veel zeggingskracht.
Maar om het kort te vatten de straat is een prachtige omgeving om te fotograferen,maar mischien ook een van de moeilijkste tak van de fotografie.
O ja bijna vergeten,@ Bedenk ook dat ze geschoten zijn terwijl we met een flinke groep rondliepen. Dan schiet je wat je zo voor je lens langs ziet komen tussen het babbelen door.Deze opmerking komt bij mij over als een verontschuldiging ,wat mijn inziens overbodig is .
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.