portret
- pontiac70
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
portret
een portret van mijn nichtje Lysanne, nabewerkt in lightroom 4

Nikon D3200/ Nikkor 55-300mm Vr/ Nikkor 18-55mm Vr/ Nikkor 50mm 1.8/85mm 3.5VR/ Nikon Speedlight SB600/ Nikon ML-L3
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: portret
Ik ben er niet weg van. Welk objectief heb je gebruikt? Een standaardobjectief van te dichtbij schat ik in, waardoor het gezicht wat vertekend is. Ik vind ook de huid wat te veel gladgestreken, maar dat is meer een kwestie van smaak. Naar mijn gevoel moet er fotografisch meer uit deze mooie meid te halen zijn.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Vertel eens hoe je hem gemaakt hebt?
Welke camera instelling, objectief en hoe je hebt belicht.
Op zich best een aardige foto, beetje richting High key
Ogen spreken mooi en trekken de aandacht.
Neus valt wat groot uit, mogelijk door wat te dicht op het model te hebben gestaan.
Persoonlijk zie ik in dit geval liever wat meer doortekening in het haar.
En de huid is wat wollig.
Door belichting met softbox krijg je een egale huid zonder dat het wollig wordt.
Welke camera instelling, objectief en hoe je hebt belicht.
Op zich best een aardige foto, beetje richting High key
Ogen spreken mooi en trekken de aandacht.
Neus valt wat groot uit, mogelijk door wat te dicht op het model te hebben gestaan.
Persoonlijk zie ik in dit geval liever wat meer doortekening in het haar.
En de huid is wat wollig.
Door belichting met softbox krijg je een egale huid zonder dat het wollig wordt.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Misschien inderdaad iets te dichtbij maar voor de rest vind ik hem super
Misschien ietje wit van de bovenkant afhalen
Misschien ietje wit van de bovenkant afhalen
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Camera: Nikon D3200
Iso: 100
Sluitertijd: 1/160 sec
Diafragma: f/5.6
Brandpuntsafstand:26 mm
26mm is echt te kort op het gezicht om een flatteuze foto te maken. Bekijk deze pagina voor meer uitleg
Iso: 100
Sluitertijd: 1/160 sec
Diafragma: f/5.6
Brandpuntsafstand:26 mm
26mm is echt te kort op het gezicht om een flatteuze foto te maken. Bekijk deze pagina voor meer uitleg
- pontiac70
- Forumlid
- Contacteer:
dank voor jullie reacties. deze heb ik gemaakt met de kitlens 18-55. heb nu sinds kort de 50mm 1.8 voor portretten. hij is gemaakt met paraplu met sb600 iets voor en schuin boven het model, achtergrond weggewerkt met lightroom en high key bewerkt. ben nog niet zo lang bezig met portretten dus ik kan wel van jullie tips leren. Had jammer genoeg niet zoveel ruimte, daarom zo weinig mm, maar ja volgende keer beter.
Nikon D3200/ Nikkor 55-300mm Vr/ Nikkor 18-55mm Vr/ Nikkor 50mm 1.8/85mm 3.5VR/ Nikon Speedlight SB600/ Nikon ML-L3
- pontiac70
- Forumlid
- Contacteer:
@ JanJacob, heb je link bekeken. idd, geeft me wel veel inzicht in het aantal mm. dank je wel. Hoop met mijn 50 mm betere resultaten te gaan halen
- Léon Obers
- Forumlid
Opmerkingen over brandpunt e.d. zijn al gegeven.
Verder zou je een volgende keer ook iets kunnen doen aan de houding van het model. Ze zit nu half gedraaid met haar schouders en "ineengedoken" zodat ze geen nek heeft. Laat een model op een krukje zitten (geen stoel), gewoon rechtop. Dat geeft het model een meer natuurlijke houding en postuur. Vanuit die positie zelf met de camera ongeveer op ooghoogte van het model.
Verder zou je een volgende keer ook iets kunnen doen aan de houding van het model. Ze zit nu half gedraaid met haar schouders en "ineengedoken" zodat ze geen nek heeft. Laat een model op een krukje zitten (geen stoel), gewoon rechtop. Dat geeft het model een meer natuurlijke houding en postuur. Vanuit die positie zelf met de camera ongeveer op ooghoogte van het model.
Vriendelijke groet, Léon Obers