Deze is gemaakt met een Canon EOS 60D.

Heb in mijn voorstel topic even mijn hele camera geschiedenis uitgelegd. Hoofdreden om weg te doen was Gebrek aan inspiratie en een door gezondheid's problemen noodzakelijke verhuizing waar ik wel wat extra geld voor kon gebruiken. Camera zelf was ik best wel redelijk tot goed tevreden over.strangeartefact schreef:Met en Canon 60d? Wat was er niet prettig aan die camera dat je op Nikon wilde over gaan?
Wat betreft de symmetrie moet ik jullie helemaal gelijk geven, ik wil vaak net even te snel werken, en dat is eigenlijk zonde want dan zie je vaak achteraf zaken waarvan je denk dat had net even beter gekund als ik er iets meer aandacht en tijd aan had besteed. Helaas heb ik meestal een net iets te korte aandachtsspanne. Werk vaak snel en ben al in gedachten met de volgende foto bezig.Léon Obers schreef:Inderdaad, met die voorbereiding die er al in is gestopt, alles wit, etc. ook wat meer aandacht aan de symmetrie bij de opname zelf, krijg je een nog meer strakke plaat.
(En het bloed iets donkerder van tint, is nu te helder, kun je in bewerking nog aanpassen ----> er bestaat overigens ook schmink kunstbloed.).
Wel toevallig dat je dus ook "schminkbloed" hebt gebruikt. Nu zijn er wel verschillen in kwaliteiten hoor, en niet in elke film wordt "het beste bloed" gebruikt.shutterhappy schreef: Wat betreft het bloed, dit is bloed wat ik koop bij een theaterwinkel en zou het zelfde bloed moeten zijn als wat ze in films gebruiken heb ik mij door die zaak laten vertellen. Echter ze hebben dit bloed in twee varianten. Vers namaak bloed heel zuurstof rijk, dat is wat ik hier gebruik hebt, maar ze hebben ook flessen oud namaak bloed zuurstof arm wat veel donkerder is. Zal volgende keer eens een fles oud bloed mee nemen als ik er weer eens in die zaak ben.
Aller eerst dankjewel voor het mooie compliment, en je slaat de spijker geheel op zijn kopWillem Focus schreef: voor zover ik het zie en kan/mag beoordelen ben je met kunst bezig en gebruik je alleen een fotocamera om dingen vast te leggen. Maakt niet uit wat voor merk en type, ik denk dat het jou ook niet gaat om de foto, maar om het project.
Wat je laat zien op je website is niet mijn ding hoor, maar ik bewonder je wel om je creativiteit en de uitvoering van je ideeën. Ik denk niet dat je veel aanmoediging nodig hebt om door te gaan met wat je doet, maar toch, laat niet los en ga door en je gaat er zeker ver mee komen.