GODOX Witstro AD180 Flash Light lamp Speedlite

Discussies over flitsers
Plaats reactie
h3sen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

GODOX Witstro AD180 Flash Light lamp Speedlite

Bericht door h3sen » za jan 04 2014 12:14 pm

Ik wil deze flitser voor mijn D7000 kopen. Heeft iemand ervaring hiermee of informatie over deze evt koop? Ik wil hem gebruiken voor reportagefotografie
Gr Hans

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: GODOX Witstro AD180 Flash Light lamp Speedlite

Bericht door Léon Obers » za jan 04 2014 12:44 pm

Ik denk weinig (geen) mensen hier op het forum die er ervaring mee hebben. De meesten nemen hun toevlucht tot de meer "standaard" flitsers van Nikon zelf.
Lijkt me wel een interessante flitser voor iemand die vanuit een meer lichttechnische benadering zijn foto's wil maken. Grote reflector, allerlei opties om je licht nog meer te verzachten, en je hebt altijd wel voldoende licht bij de hand om via plafonds, muren e.d. het licht indirect mooi zacht op je onderwerp te laten vallen. Het lijkt een flitser in de traditie zoals "Qantum" ze ook reeds jaren maakt, alleen voor een meer aantrekkelijke prijs.

Kost je wel de nodige ervaring en tijd om dat in reportagefotografie te willen inzetten. Het werkt beslist minder vlot en intuïtief als de dedicated flitsers van Nikon zelf. Maar met de nodige aandacht denk ik wel een mooi verlichtingsresultaat van je opnamen.
Ik zou wel naar een winkel gaan om de flitser ter plekke te bekijken op bouw en degelijkheid. Van bepaalde modellen in dit genre is het wel bekend dat de "neigkop" flitsreflector door het gewicht van reflector en aanvullende accessoires makkelijk weer naar beneden klikt, als je de kop eerder iets schuin omhoog had gezet.

Overigens lijkt me een Nikon D7000 wat "fijntjes" van bouw om die via het middencontact van een dergelijke grote en zware flitser te voorzien. Beter een flitsbeugel gebruiken.

http://www.godox.com/EN/Products_Camera ... Flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.qtm.com/index.php/products/qflash" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

h3sen
Forumlid
Forumlid

Bericht door h3sen » za jan 04 2014 12:59 pm

Dit zijn goede en nuttige informaties. Ik zal ze nog eens goed bestuderen. Bedankt hiervoor.
Gr Hans

MarcB
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MarcB » za jan 04 2014 5:39 pm

Op deze site is een review te vinden Cheetah Light CL-180 (Godox Witstro AD180) flashgun review

En hier van zijn grotere broer Godox Witstro AD360 – the flash you have been waiting for

Afbeelding

Calumet verkoopt Godox onder de naam Genesis, zie GENESIS Speedlite GF200

En hier accessoire info Cheetahstand of van deze nederlandse distributeur Disnet B.V.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za jan 04 2014 11:16 pm

Je schrijft dat je de flitser wil kopen voor de D7000 en om te gebruiken voor reportage fotografie.
Als ik dat lees neem ik aan dat je de flitser op je camera wil gebruiken; als dat klopt zou ik zelf voor een andere flitser gaan.
Waarom? Het is nogal een fors formaat flitser, heeft geen TTL en is voor stroom afhankelijk van een externe battery-pack, dingen die gebruik op de camera niet echt makkelijker maken.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik het een slechte flitser vind. Sterker nog, ik heb al eens gewerkt met zijn grotere broer (de AD360) en zit er aan te denken die aan te schaffen. Maar dan wel om alleen los van de camera te gebruiken.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo jan 05 2014 12:01 pm

weimaraner schreef:Maar dan wel om alleen los van de camera te gebruiken.
Vandaar mijn eerdere reactie om een flitsbeugel te gebruiken. Zo'n metalen plaat aan de onderkant van de camera die verder naar links of rechts van de body uitsteekt, waarop je dan de flitser bevestigt. In de trend zoals je die bij ouderwetse staafflitsers ziet zoals gebruikt bij bijv. een Metz 45CT / 60CT (CT 60 ook met een eigen los accu / generatordeel).

Het is inderdaad nogal wat fors in het gebruik voor een D7000. Met nu in het nieuwe jaar het "ervaringsniveau" in het profiel van de posters erbij, en de mogelijk "niet ingestelde" waarde die dan standaard op één sterretje staat, kan ik het niveau van de TS niet inschatten waarop ik een advies zou kunnen geven om die flitser wel of niet te kopen en in te zetten.
Met één ster ervaringsniveau zou ik echt adviseren beter gewoon een Nikon standaardflitser te gaan inzetten (SB-700/ SB-900) en van zo'n Godox flitser af te zien. Met wel meer (of ruime) ervaring kan het een prima optie zijn, maar weet wel waaraan je begint.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo jan 05 2014 1:31 pm

Léon Obers schreef:...Met één ster ervaringsniveau zou ik echt adviseren beter gewoon een Nikon standaardflitser te gaan inzetten (SB-700/ SB-900) en van zo'n Godox flitser af te zien. Met wel meer (of ruime) ervaring kan het een prima optie zijn, maar weet wel waaraan je begint.
In één zin bedien je met dit duidelijke antwoord niet alleen de topicstarter waar je het ervaringsniveau niet van kent MAAR OOK nog eens alle lezers waar je evenmin het ervaringsniveau van kent.
Zelfs aanhangers van het 0 niveau zoals ik hebben er iets aan.
Een antwoord op dit forum is pas echt goed als meerdere forumleden er iets aan hebben.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo jan 05 2014 1:40 pm

Ik probeer altijd een antwoord te geven dat meerdere lezers er iets van kunnen opsteken. Met of zonder sterretjes. :D :wink:

h3sen
Forumlid
Forumlid

Bericht door h3sen » ma jan 06 2014 8:00 pm

Nou mannen bedankt, ik ga hier eens goed over nadenken. Wat weer wel meespreekt in mijn beslissing is dat deze flitser een richtgetal van 60 heeft. Ik merk in grote ruimtes dat mijn andere flitser, Nikon SB28, in de diepte te kort schiet en ik durf mijn Metz 45 CT1 niet aan de camera te sluiten. Deze werkt dan als slave op afstand. Op reportage werk ik makkelijk en snel met maar één flitser, vandaar mijn keuze.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di jan 07 2014 6:24 am

Zelf heb ik om die reden hier ook nog een Metz CT-60 met richtgetal van 60, en daarnaast ook nog een zwaardere portable flitser:
http://farm2.static.flickr.com/1233/512 ... 8deb_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

bart78
Forumlid
Forumlid

Bericht door bart78 » di jan 07 2014 11:18 am

Ik heb een serie flitsers merk Yongnuo 560III met een richtgetal van 58. Zijn kleiner, kunnen batterijen in, en ik gebruik de Godox PB906 voor de voeding (canon aansluiting)

Daarnaast zit er een ingebouwde Radio slave in die met de RF-603 en RF-602 zijn te triggeren. En zijn ze voorbereid op een nieuwe nog uit te geven trigger van Yongnuo waarmee je de flitsers vanaf je camera in kan stellen. Dus zonder poespas draadloos flitsen.

Let wel, nog steeds geen TTL!!! maar dat is geen issue als je de flister niet op je camera zet. Yongnuo 568EX heeft wel TTL, is rond de 170 euro verkrijgbaar, de 560III is vanaf 89,95 verkrijgbaar....
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”