nieuwe D4S
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: nieuwe D4S
Wat doet zo'n camera qua prijs?
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: ... qua prijs
Bart,
Vast niet minder dan de huidige D4, advies E6000, in de winkel E5500.
Maar: voorlopig nog niets, het betreft een officiele aankondiging, waarschijnlijk is er nog geen enkele in Nederland (laat staan te koop).
Groeten, Gijs
Vast niet minder dan de huidige D4, advies E6000, in de winkel E5500.
Maar: voorlopig nog niets, het betreft een officiele aankondiging, waarschijnlijk is er nog geen enkele in Nederland (laat staan te koop).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het zou mij verbazen als er meer dan 24Mpix in komen. Het moet een snel werkpaard blijven. Voor de doelgroep is 24Mpix ook al meer dan genoeg volgens mij!gijs sandberg schreef:-is die zoveel sneller dat we een X versie kunnen verwachten, met de sensor als de D800?
- DannySan
- Clublid
Ik dénk een 36MP uitvoering van de AA-loze sensor maar dan gekoppeld aan de Expeed4 processor
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat is veel te veel data om snel weg te duwen met iets van 10fps. En levert voor de doelgroep te grote bestanden op. Dit zijn camera's waarmee veel sportfotografie wordt gedaan. Die willen snel bestanden kunnen doorsturen en zitten daar helemaal niet op te wachten.DannySan schreef:Ik dénk een 36MP uitvoering van de AA-loze sensor maar dan gekoppeld aan de Expeed4 processor
Ik verwacht eerder een 16 Mpix sensor, zoals nu, zonder AA filter en nog betere ISO prestaties. En wellicht een of twee frames extra per seconde. En wellicht iets als 4k video. Dat zou wat zijn voor bepaalde mensen!
- DannySan
- Clublid
De Expeed4 verhoogt toch de capaciteit om weg te schrijven, wellicht gekoppeld aan een buffersysteem wat wél de snelheid in FPS in combi met bestandsgrootte aankan? (wat de D7100 niet echt kan).
Ik denk dat ze niet meer 'kunnen' aankomen met een 16MP sensor als zelfs de D3300 er 24MP meebrengt.
http://www.digifotopro.nl" onclick="window.open(this.href);return false; laat zojuist weten: sowieso de Expeed4 in de D4S en een 'verbeterd AF-systeem'.
Ik denk dat ze niet meer 'kunnen' aankomen met een 16MP sensor als zelfs de D3300 er 24MP meebrengt.
http://www.digifotopro.nl" onclick="window.open(this.href);return false; laat zojuist weten: sowieso de Expeed4 in de D4S en een 'verbeterd AF-systeem'.
- Robin
- Forumlid
Pfff wat word hier met duren woorden gegooid, en gedag droomt voor iets wat voor de meeste van ons niet betaalbaar...
Eerst maar eens afwachten wat Nikon zegt
Eerst maar eens afwachten wat Nikon zegt

Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- gijs sandberg
- Clublid
Re: nieuwe D4S/X?
Beste Patrick en Danny,
Ik refereerde aan de D3 en D3x.
Een D3 loopt 8-9 beelden per seconde (standaard instellingen)
Een D3x die ik probeerde kwam knarsend tot stilstand (nou ja 1-2 beelden per seconde) met instellingen als 14-bits kleur, actieve-D-lighting)
Wellicht ivm. andere beperkingen bleef de D3x een niche-kamera.
Groenten, Gijs
PS voor snelheids-liefhebbers blijft een kamera met kleine (laag resolutie) sensor aantrekkelijk.
Ik refereerde aan de D3 en D3x.
Een D3 loopt 8-9 beelden per seconde (standaard instellingen)
Een D3x die ik probeerde kwam knarsend tot stilstand (nou ja 1-2 beelden per seconde) met instellingen als 14-bits kleur, actieve-D-lighting)
Wellicht ivm. andere beperkingen bleef de D3x een niche-kamera.
Groenten, Gijs
PS voor snelheids-liefhebbers blijft een kamera met kleine (laag resolutie) sensor aantrekkelijk.
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op di jan 07 2014 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- DannySan
- Clublid
We mogen toch wel een beetje 'dromen' Robin?
Zo'n ding kan ik toch nooit van mijn leven betalen, wellicht ooit eens 'vasthouden' haha
Zo'n ding kan ik toch nooit van mijn leven betalen, wellicht ooit eens 'vasthouden' haha
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
Als ie binnen is mag je de mijne vasthoudenDannySan schreef:We mogen toch wel een beetje 'dromen' Robin?

Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- DannySan
- Clublid
Daar hou ik je dan aan MatthieuMatthieu schreef:Als ie binnen is mag je de mijne vasthoudenDannySan schreef:We mogen toch wel een beetje 'dromen' Robin?

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Dat is ook meer onzin om de consument die overal intrapt lekker te maken. Hoger dan 16Mp zullen ze wel niet gaan. Daar is totaal geen reden voor. Als je wel eens foto's op groot formaat afdrukt dan weet je heel goed dat je met 13MP al meer dan voldoende hebt. Dat snappen de professionals die in aanmerking komen voor D4 en D4s ook heel goed. En Nikon zelf ook. Zulke fotografen zijn ook helemaal niet geïnteresseerd in vee pixels om eventueel te kunnen croppen want als bereik een probleem is dan kopen ze gewoon een 600mm of een 800mm...DannySan schreef:Ik denk dat ze niet meer 'kunnen' aankomen met een 16MP sensor als zelfs de D3300 er 24MP meebrengt.
Ga je interesse hebben in takken van fotografie waar aantal pixels wellicht wel een voordeel gaan zijn dan is snelheid vaak veel minder ene issue en is bijvoorbeeld een D800 veel interessanter.
Fin.
- DannySan
- Clublid
Ik snap de beredenering helemaal Vincent... we zullen zien. 

-
- Forumlid
Wat mij wel opvalt bij Nikon is dat er veel nieuwe modellen uitkomen, maar nooit echt cameramodellen waarom men staat te springen.
Voor profs voldoet de D4 natuurlijk nog steeds. Ik denk dat er meer mensen staan te springen om een pro DX body voor natuurfotografen en een
echte opvolger voor de D700. De D800 is niet echt een opvolger voor de D700, denk ik. De markt zou denk ik wel interesse hebben in een tegenhanger van de eos5D mark3. Een Df in werkkleding, zeg maar.
Voor profs voldoet de D4 natuurlijk nog steeds. Ik denk dat er meer mensen staan te springen om een pro DX body voor natuurfotografen en een
echte opvolger voor de D700. De D800 is niet echt een opvolger voor de D700, denk ik. De markt zou denk ik wel interesse hebben in een tegenhanger van de eos5D mark3. Een Df in werkkleding, zeg maar.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
-
- Clublid
- Contacteer:
Eens wat betreft een goede tegenhanger van de 5DIII.Giso schreef:Wat mij wel opvalt bij Nikon is dat er veel nieuwe modellen uitkomen, maar nooit echt cameramodellen waarom men staat te springen.
Maar richting een OS en WK voetbal is het natuurlijk ook vooral prestige om de beste body in de markt te hebben. Ik denk dat je wel kunt stellen dat de 1Dx van Canon momenteel beter is dan de D4. In elk geval voor (lowlight) sport fotografie. Kan geen toeval zijn dat men vlak voor deze toernooien een nieuw model in de markt wil zetten!
En een Df in werkkleding is natuurlijk gewoon de D4

Fin.