calibreren MacBook Pro
calibreren MacBook Pro
Ik ben benieuwd welk monitorcalibratiesysteem jullie gebruiken voor jullie MacBook Pro en wat jullie (positieve en negatieve) ervaring is. Ik twijfel zelf tussen X-Rite i1 Display Pro, ColorMunki of Spyder 4 Pro……………….
- Kamiel
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Monitor calibreren MacBook Pro
Op mijn MacBook pro maak ik gebruik van de Spyder 4. Ben zeer tevreden. Gebruiksvriendelijk. Ik had een keer een probleempje en het was direct opgelost. Een dingetje moet ik echter even navragen weer. Elke keer als ok mijn Mac opstart ligt er in de prullenbak "recovered files" van de spyder. Verder alles top.
Groeten Kamiel.
Groeten Kamiel.
- staal571
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: calibreren MacBook Pro
Ik heb de colormunki foto want die gebruik ik ook om een icc profiel voor de printer te maken
Gr Peter
Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik gebruik ook de color munki ook vanwege het printer profiel.
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Bij mij ook de Spyder 3 elite, en naar te redenheid!!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Allen bedankt voor de reacties, maar ik ga uiteindelijk toch ook voor de ColorMonki Photo omdat ik ook regelmatig zelf print.Dus wil mijn printer ook gekalibreerd hebben. GR
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Goede keus, het kost wat maar dan heb je ook wat.
Het ICC profiel per papier soort voor de printer maken kost wel wat tijd en behoorlijk wat inkt.
Gr Peter
Het ICC profiel per papier soort voor de printer maken kost wel wat tijd en behoorlijk wat inkt.
Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- MartijnM
- Clublid
Ook een printer kalibreren vroeg je er niet bij...
Mijn Spyder3Elite is onderdeel van de Spyder Studio SR, waarmee dus ook een printer wordt gekalibreerd.
Mijn Spyder3Elite is onderdeel van de Spyder Studio SR, waarmee dus ook een printer wordt gekalibreerd.
Buy film, not megapixels...