Met heel veel interesse dit forum in de gaten gehouden de laatste tijd en me nu aangemeld omdat ik er zeker van ben dat ik een Nikon D3200 ga kopen.
Zoals jullie in het onderwerp kunnen lezen gaat het om mijn eerste spiegelreflex en weet ik dus nog lang niet zoveel als de rest van jullie. (Hopelijk dek ik mezelf hiermee vast in voor onnozele vragen

Hopelijk kunnen jullie me helpen met een advies voor het aanschaffen van een kit in combinatie met de D3200.
Op http://www.cameratop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; worden er een aantal kits aangeboden maar door het ontbreken van ervaring vind ik het erg lastig om een keuze te maken.
Op dit moment twijfel ik nog tussen de volgende:
- Nikon D3200 Kit (Nikon D3200 Body + Nikon 18-55 VR + Nikon 55-300 VR) voor €615,00
- Nikon D3200 Kit (Nikon D3200 Body + Nikon AF-S DX 18-105 VR) voor €495,00
- Nikon D3200 Kit (Nikon D3200 Body + Nikon AF-S DX 18-55 VR + Nikon 55-200 VR) voor €526,00
- Nikon D3200 Kit (Nikon D3200 Body + Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM II) voor €679,00
Zoals jullie zien gaat mijn budget tot €700,00.
De foto's welke ik van plan ben te maken zijn voorlopig eerst gezinsfoto's. Op dit moment ben ik 36 weken zwanger van onze eerste en ik weet dus niet precies hoeveel tijd ik nog krijg om me te "verdiepen" in de camera. Ook zou ik het super vinden om onze hond "dichterbij" te kunnen halen aangezien ze de meest geniale poses vaak maakt als ze net ver genoeg is om het mooi op de foto te krijgen.
Wat adviseren jullie?
Eerst beginnen met de 18-105 om te leren werken met de camera en het overige budget steken in een uv-filter / tas / overige accessoires of direct gaan voor een kit met twee lenzen en de accessoires nog even uitstellen?
Ik hoor graag van jullie. Hoe dan ook alvast heel erg bedankt voor de reactie.
Groetjes Joyce