Peiling: Fotograferen met een groepje NCN in de dierentuin

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.

Voorkeursdatum dierentuin fotografie Burgers Zoo Armhem

Zaterdag 8 maart
5
16%
Zondag 9 maart
2
6%
Zaterdag 22 maart
5
16%
Zondag 23 maart
5
16%
Zaterdag 5 april
4
13%
Zondag 6 april
2
6%
Zaterdag 12 april
4
13%
Zondag 13 april
5
16%

Totaal aantal stemmen: 32

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Peiling: Fotograferen met een groepje NCN in de dierentuin

Bericht door Roy Kersbergen » za jan 11 2014 2:47 pm

Ik zelf vind dieren fotograferen erg leuk en in de dierentuin heb ik de afgelopen keren mijn draai wel gevonden. Nu werd er al eens geopperd in een topic waar ik mijn foto's had gepost om eens een uitje te met een groepje van de NCN naar de dierentuin.

Wie staat hier voor open en heeft zin om een leuke dag foto's maken in de dierentuin?

Mijn voorkeur zal uit gaan naar Ouwehands Diernpark in Rhenen, Burgers Zoo in Arnhem of Dierenpark Amersfoort. En qua datum wellicht in februari, maart of arpril.

Kosten zijn voor eigen rekening.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom :wink2:

Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Roy Kersbergen op di jan 14 2014 6:48 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie

Re: Peiling: Fotograferen met een groepje NCN in de dierentu

Bericht door Bert vD » za jan 11 2014 3:34 pm

Leuk! Zou wel eens naar Amersfoort willen. Nog nooit geweest. Wat betreft planning 2e helft maart en april meeste kans op vrij.

Groet Bert.
Groet Bert

*Harrie*
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door *Harrie* » za jan 11 2014 4:42 pm

Hallo Roy

Ik ben bekend met alle drie de dierentuinen en wil hier even wat tips neer zette die je misschien kan gebruiken bij het kiezen van een dierentuin.

De reden is als volgt. Dierenpark Amersfoort ben je in een drie uur klaar als je door het park loopt en veel mensen kunnen dan snel afhaken. een gedeelte van het park is ingericht als dinobos en daar staan plastieke dinosauriërs opgesteld. Niet echt iets wat echt fotogeniek is. er bevindt zich wel bekermos in het park wat leuke macro's op kan leveren.

Ouwehands dierenpark hebben verschillende mensen problemen met de verblijven en die zijn niet echt optimaal bij sommige dieren als je die wil fotograferen zoals bijvoorbeeld het gorilla verblijf. De ijsberen zitten op wat grotere afstand en altijd door een raam heen. Mensen met grotere lenzen halen hier het meeste rendement uit maar de mensen met kitlenzen zullen hier wat minder uit de voeten kunnen. Het berenbos is fotograferen vanaf een verhoging en gaat verbouwd worden en ik weet zo niet wanneer maar gaat dan bepaalde tijd gesloten worden..

Burgers Zoo heeft een uitgebreide collectie qua dieren en die op zich prima te fotograferen. Je kan daar verschillende takken van fotografie toepassen zoals macro in b.v. de bush,als met een gewone kitlens dieren fotograferen in verschillende verblijven maar ook de mensen met wat grotere lenzen kunnen uit de voeten op bijvoorbeeld de wandelsafari.

Ongeacht wat de keuze is, als mijn vrouw en ik vrij zijn (moeten om het weekend namelijk werken) zullen we zeker aanwezig zijn. Ik persoonlijk denk dat Burgers Zoo voor de meeste mensen de beste keuze is.

Groetjes Harrie

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » za jan 11 2014 5:17 pm

Harrie, n.a.v. jouw eerdere post heb ik het topic ook geopend. Qua diversiteit zal Burgers Zoo inderdaad het leukst zijn. Omdat je vrij veel ervaring hebt in dierentuin fotografie zou ik het het leuks vinden als je er bij kunt zijn, jouw tips kunnen we namelijk héél goed gebruiken.

renrij

Bericht door renrij » zo jan 12 2014 10:35 am

Leuk idee! Lijkt mij leuk om mee te gaan, maar is een beetje afhankelijk van de datum. Tot 8 maart zou ik op de meeste zaterdagen kunnen en tot 23 februari op een zondag. Daarna wordt het voor mij lastiger

Jaap Theunissen
Clublid
Clublid

Bericht door Jaap Theunissen » zo jan 12 2014 11:01 am

Mooi idee, afhankelijk van de datum ga ik zeker weer mee.
Mijn voorkeur is Arnhem of Rhenen. Amersfoort vind ik om te fotograferen minder interessant.

Jahoe
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Jahoe » zo jan 12 2014 9:01 pm

Ik was vandaag met mijn gezin naar Burgers Bush en daar stuitte ik bij de ingang van de Bush op een hele hoge concentratie van Nikon camera's. Later zag ik een bordje met " Nikon Club". Ik dacht dat moet vast van dit forum cq NCN zijn. (Ben overigens zelf geen lid), maar kan het hier niet echt terugvinden, want was wel benieuwd.

Ps: weet iemand hoelang je je lens onder de blazer bij de Bush ingang moet houden voordat je geen last hebt van beslagen lenzen (ook handig voor je bril...)
D500 / Z6 en een hoop glas

mandersp
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door mandersp » zo jan 12 2014 9:21 pm

Waren dat niet mensen die bij nikon een camera hadden gekocht en een dagje workshop hadden???
Zie http://www.nikon-quick-start.nl/burgers-zoo.html

P.s. een goed idee, zou zelf ook wel meewillen mits het weer meespeelt....

Jahoe
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jahoe » zo jan 12 2014 9:53 pm

Ah, dat zal het wel zijn geweest!
D500 / Z6 en een hoop glas

renrij

Bericht door renrij » ma jan 13 2014 7:23 pm

@Harrie wat vind jij fototechnisch van Dierenpark Emmen en Diergaarde Blijdorp? Wil los van een Dierentuin ook zeker nog een keer naar de Oostvaardersplassen dan heb je geen last van hekken etc…….

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » ma jan 13 2014 8:48 pm

Emmen, wil ik ook wel eens heen
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » ma jan 13 2014 9:45 pm

Ik heb inmiddels een poll toegevoegd aan de startpost met wat datums om te gaan fotograferen in Burgers Zoo. Mijn bedoeling is om eind deze maand een definitieve datum te prikken.

renrij

Bericht door renrij » ma jan 13 2014 9:58 pm

Ik verlaat het draadje weer want kan op geen een van de genoemde data. Ik wens jullie tzt alvast succes en zie de foto's vanzelf wel weer verschijnen

*Harrie*
Clublid
Clublid

Bericht door *Harrie* » ma jan 13 2014 10:51 pm

Hallo Roy

Even een kleine opmerking. Zaterdag 2 maart??? 2 maart is zondag en die dag moet ik werken. Zaterdag 1 maart kan ik wel. Ik wacht even je respons af welke dag je nu precies bedoeld..

Groetjes Harrie

*Harrie*
Clublid
Clublid

Bericht door *Harrie* » ma jan 13 2014 11:02 pm

renrij schreef:@Harrie wat vind jij fototechnisch van Dierenpark Emmen en Diergaarde Blijdorp? Wil los van een Dierentuin ook zeker nog een keer naar de Oostvaardersplassen dan heb je geen last van hekken etc…….
Hallo Renrij

Emmen is een dierentuin midden in de stad. Je kan er met kitlenzen, lange tele en macro uit de voeten. Ikzelf fotografeer veelal met een 150 - 500 lens in de dierentuin en mijn vrouw met de 70 - 300. Emmen heeft voor de macrofotograaf o.a. de vlindertuin en in sommige locatie's heb je ook mooie bloemen. De dieren buiten kan je leuk mee uit de voeten maar de roofdieren zijn wat moeilijker. De leeuwen moet je echt een plekje zoeken en wachten totdat je ze zo op de foto kan zetten dat er niets van een hek of zichtbaar is.

Blijdorp geld eigenlijk hetzelfde voor als Emmen. Blijdorp heeft afgelopen jaar de Amazonica gebouwd en dat is ook een vlindertuin. De opzet is op zich wel ruim maar moet eerst nog goed groeien. Je kan er op zich wel goed uit de voeten. Blijdorp heeft verder in de zomermaanden een vogelshow waar men behalve met roofvogels ook met andere vogels vliegt. Het dierenaanbod is prachtig maar je moet goed zoeken naar de verschillende plekjes om te fotograferen zonder hekwerken op de achtergrond. Het is wel mogelijk.

Nu zag ik dat jij Renrij uit Doetinchem komt. Van daaruit bij Gendringen de grens over naar Anholt en daar heb je Biotop wildpark Anholter Schweiz en ook daar kan je leuk fotograferen. Er groeien daar ook nog eens veel paddestoelen en in de zomermaanden geven Frans en Magda uit Aalten van de Valkenhof daar roofvogeldemonstratie's. Men heeft daar een verblijf met wolven en lynxen die gebruikt worden door sommige proffesionele fotografen om de dieren zo te fotograferen dat het lijkt dat de foto in het wild is gemaakt.

Dan heb je ook nog Duisburg, Gelsenkirchen, Krefeld, Keulen maar ook Münster is goed te bereiken met de auto. Mogelijkheden genoeg en elke dierentuin heeft zijn charme.

Groetjes Harrie

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”