Mijn eerste fotowandeling door Antwerpen - iemand tips?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Irma1976

Mijn eerste fotowandeling door Antwerpen - iemand tips?

Bericht door Irma1976 » wo jan 15 2014 3:41 pm

Hallo allemaal,

komende zaterdag ga ik met de groep van mijn foto-cursus naar Antwerpen. We bezoeken eerst het fotomuseum (een deel ervan dan) en daarna maken we een wandeling door Antwerpen. Ik heb al snel even op StreetView gekeken en al ontdekt dat je de gebouwen vooral ook omhoog moet kijken omdat er leuke dingen aan de oude gevels kunnen hangen.
Onze docent is hier al vaker geweest en heeft een route uitgezet. Ook krijgen we er een "opdracht" maar dat zal denk ik niet de hele wandeling in beslag nemen :wink:

Wat ik me afvraag is of er nog speciale dingen zijn waar ik qua het maken van de foto's op moet letten; instellingen dan met name.
Ik ben van plan mijn 17-70mm lens op de camara te zetten en de 50mm mee te nemen.

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Mijn eerste fotowandeling door Antwerpen - iemand tips?

Bericht door justme » wo jan 15 2014 3:56 pm

een statief meenemen? met (hele) lange sluitertijden kan je soms mensen weglaten uit je shot ( wellicht een ND filter nodig )

wat is je verschil tussen de 17-70 en je 50mm? 2.8 en 1.8 diafragma? biedt je dat nog enige meerwaarde, om die 50mm mee te nemen?

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » wo jan 15 2014 4:11 pm

Ik zou met het centraal station van Antwerpen beginnen en de fotomuseum overslaan. In hartje Antwerpen kun je wel een paar dagen vermaken als fotograaf en vooral als je mooie foto's wild maken. Een statief zou ik ook meenemen want je kun er ook mooie avondfoto's maken.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

Willem Focus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Willem Focus » wo jan 15 2014 7:01 pm

Wat ik zeker NIET zou overslaan is het MAS. De wandelboulevard van dit Museum Aan de Stroom, is vrij toegankelijk en vanaf het dakterras op de 10e verdieping heb je een prachtig uitzicht over de stad en de Schelde. Allemaal GRATIS. Ook toegankelijk voor fotoclubs die een statief bij hebben.
Fotogeniek gebouw en liggend aan leuk haventje, met een prima broodjeszaak er tegenover.

http://www.mas.be/Museum_MAS_NL/MASNL/O ... plein.html

Afbeelding

En even naar de Pelgrom in de Pelgrimstraat en langs de Kathedraal naar het 11e Gebod.

Zal ik maar meegaan ? Groet en veel plezier.....Willem :wink2:
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk

Kroontje

Bericht door Kroontje » wo jan 15 2014 7:07 pm

Kijken, kijken en rond kijken voor mooie dingen. Uit de hand of statief. Wat jij mooi vind moet je gewoon doen ;)

Irma1976

Bericht door Irma1976 » do jan 16 2014 9:34 am

Dank voor de tips!

Qua route en dagindeling valt er niet veel te onderhandelen, denk ik. Dit is een vast uitstapje binnen de cursus en het bezoek aan het fotomuseum is onderdeel hiervan. Ik begrijp wel dat het eventueel interessant is om terug te gaan , mocht deze manier van fotograferen me bevallen.

Ik hoop op droog en enigszins zonnig weer (ivm genoeg licht om leuke foto's te maken).

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”