Yongnuo Speedlight 560-II i.c.m. Nikon D3100
- Ludo
- Socialmedia
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Yongnuo Speedlight 560-II i.c.m. Nikon D3100
Hallo allemaal,
Als beginnend 'fotograaf' is het voor mij natuurlijk reuze interessant om zoveel mogelijk te experimenteren, met hetgeen
ik tot mijn beschikking heb.
Als aanvulling kan ik een Yongnuo Speedlight 560-II flitser van een bevriende hobbyist krijgen (wegens overbodig), echter
dit is naar wat ik begrepen heb een manuele flitser, die op mijn camera niet via de TTL werkt ?
Ik zal dus het flitsvermogen zelf in moeten stellen, neem ik aan...
Wat is wijsheid ? Accepteren en naar hartelust experimenteren, of t.z.t. zoeken naar een flitser die compatible is met mijn
camera (en me een hoop frustratie danwel zweet op het voorhoofd besparen) ?
Optie 1 is gratis, optie 2 kost me geld...
Als beginnend 'fotograaf' is het voor mij natuurlijk reuze interessant om zoveel mogelijk te experimenteren, met hetgeen
ik tot mijn beschikking heb.
Als aanvulling kan ik een Yongnuo Speedlight 560-II flitser van een bevriende hobbyist krijgen (wegens overbodig), echter
dit is naar wat ik begrepen heb een manuele flitser, die op mijn camera niet via de TTL werkt ?
Ik zal dus het flitsvermogen zelf in moeten stellen, neem ik aan...
Wat is wijsheid ? Accepteren en naar hartelust experimenteren, of t.z.t. zoeken naar een flitser die compatible is met mijn
camera (en me een hoop frustratie danwel zweet op het voorhoofd besparen) ?
Optie 1 is gratis, optie 2 kost me geld...
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Yongnuo Speedlight 560-II i.c.m. Nikon D3100
Ga eens voor optie 1 mijn metz en sb 900 zijn ook handmatig in te stellen.
Dat is juist het mooie zelf iets uit proberen als je dan het geld hebt kan je altijd een betere flits kopen.
Maar je weet dan wel hoe het werkt.
http://www.digitaltoyshop.com/Yongnuo_S ... 849_6965_1" onclick="window.open(this.href);return false;
Slave function ( S1, S2 mode): the Yongnuo Speedlite YN-560 II flash for Canon or Nikon can be used in outdoor environment, and the wireless triggering distance is around 15m.
INFO
http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=1286" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pics.idemdito.org/flitser/gebruik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.moorfotografie.nl/inleiding- ... otografie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is juist het mooie zelf iets uit proberen als je dan het geld hebt kan je altijd een betere flits kopen.
Maar je weet dan wel hoe het werkt.
http://www.digitaltoyshop.com/Yongnuo_S ... 849_6965_1" onclick="window.open(this.href);return false;
Slave function ( S1, S2 mode): the Yongnuo Speedlite YN-560 II flash for Canon or Nikon can be used in outdoor environment, and the wireless triggering distance is around 15m.
INFO
http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=1286" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pics.idemdito.org/flitser/gebruik.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.moorfotografie.nl/inleiding- ... otografie/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- Ludo
- Socialmedia
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie.
Hoewel de flitser me niets kost, zou ik het jammer vinden als ik 'm aanneem en er bij
nader inzien niks mee kan doen.
Was me wel al een beetje aan het verdiepen in de vuistregels m.b.t. het gebruik van
een flitser.
Maar met de handige links naar de diverse websites, heb ik voorlopig genoeg 'huiswerk'....

Hoewel de flitser me niets kost, zou ik het jammer vinden als ik 'm aanneem en er bij
Was me wel al een beetje aan het verdiepen in de vuistregels m.b.t. het gebruik van
een flitser.
Maar met de handige links naar de diverse websites, heb ik voorlopig genoeg 'huiswerk'....

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
In dat geval geef je hem toch weer terug of maak je iemand anders weer blij?Ludo schreef: Hoewel de flitser me niets kost, zou ik het jammer vinden als ik 'm aanneem en er bij
Gewoon hoofd koel houden, bespaart je zweet.
Het aardige met een digitale camera is dat je naar hartenlust kunt experimenteren, en na één seconde zie je het resultaat op de LCD-scherm achter op de camera. Kun je direct op anticiperen als het resultaat niet naar wens is. Paar testjes, en je weet het. Wat wel een mens nog meer.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Ludo
- Socialmedia
- Contacteer:
Tuurlijk kan ik 'm teruggeven, of ik er iemand anders blij mee kan maken weet ik niet.
Moet dan ook iemand zijn die net als ik met de hobby begonnen is, want als ik aan anderen
die wat langer bezig zijn vertel dat ik binnenkort de Yongnuo flitser krijg, word er lauw op
gereageerd..
''Tja, het is 'een' Yongnuo, en geen Metz natuurlijk"
Maar ja, die fotograferen dan ook met 'een' Canon....
Moet dan ook iemand zijn die net als ik met de hobby begonnen is, want als ik aan anderen
die wat langer bezig zijn vertel dat ik binnenkort de Yongnuo flitser krijg, word er lauw op
gereageerd..

- DannySan
- Clublid
Hee leuk om te lezen Ludo!
Ik ben begonnen met een Yongnuo YN468II als flitser.
Deze heeft iTTL en gebruik ik daardoor op de camera graag bij reportage dingen. Voor 'gewoon' manueel spul ben ik net op zoek naar een 'simpele' flitser.
En ja het is een Yongnuo, die flitst... net als een SB910 dat doet...
Succes met je keuze!
Ik ben begonnen met een Yongnuo YN468II als flitser.
Deze heeft iTTL en gebruik ik daardoor op de camera graag bij reportage dingen. Voor 'gewoon' manueel spul ben ik net op zoek naar een 'simpele' flitser.
En ja het is een Yongnuo, die flitst... net als een SB910 dat doet...
Succes met je keuze!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
- Forumlid
Zoveel onzin heb ik nog nooit in een zin gelezen. Net als of studio flitsers niet manueel zijn ofzo. Net wat je lekker vind. Een trouweri kun je net zo goed manual als ttl schieten. Ga er eens een jaar mee aan de slag. Gratis is niet duur, en wellicht wil je nooit anders meer, tenzij je je alleen aantrekt wat andere zeggen uiteraardMoet dan ook iemand zijn die net als ik met de hobby begonnen is, want als ik aan anderen
gereageerd..
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
- DannySan
- Clublid
En met een Canon is natuurlijk net zo min iets 'mis' als met een Yongnuo... Dus gewoon in de materie verdiepen en lekker mee oefenen
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- Ludo
- Socialmedia
- Contacteer:
Vandaag de Yongnuo opgehaald, flesje lekkere wijn meegenomen als ruilmiddel: goeie deal toch ?
Heb er al een beetje mee gespeeld, valt me op dat de bediening heerlijk eenvoudig en overzichtelijk is.
De interne zoom van deze flitser is een tikje luidruchtig, maar omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb,
zou het kunnen dat dit soort geluidjes normaal is...
Heb er al een beetje mee gespeeld, valt me op dat de bediening heerlijk eenvoudig en overzichtelijk is.
De interne zoom van deze flitser is een tikje luidruchtig, maar omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb,
zou het kunnen dat dit soort geluidjes normaal is...