Is dat zo?ArjanL schreef:.... meer wijzigingen door te voeren buiten het menu....
Welke wijzigingen kan je buiten het menu met een D3s uitvoeren die niet buiten het menu met een D800 kunnen worden uitgevoerd?
Is dat zo?ArjanL schreef:.... meer wijzigingen door te voeren buiten het menu....
Zelf heb ik ook een D800 met grip en deze zit echt als een huis. Net als de grip van mijn D300. Het zijn wel de originele Nikon grips, maar ik geloof niet dat jij een third party grip op je camera had zitten.John Hoenen schreef:Ik vind het ook belangrijk om even te bekijken of je de D800 met of zonder grip gaat gebruiken.
Er zijn toch wel 2 dingen die mij stoorden aan de D800.
Persoonlijk vond ik de te kleine accu een groot minpunt, zeker voor een camera van dit kaliber, lees prijs.
Daarom moest er een grip komen, de bevestiging van de originele grip t.o.v. de body vond ik niet goed.
Bij mij en ook bij een andere D800 eigenaar was de grip niet 100% vast te krijgen, bij gebruik op een statief voelde ik de grip gewoon bewegen, dat vond ik hoogst irritant,
Ik had er een D3 naast, met als gevolg dat ik de D800 bijna niet gebruikte.
Het zijn 2 totaal verschillende camera's met beide plussen en minnen.
Gewoon een keer beide vasthouden en testen, dan weet je het snel genoeg.
Dat kun je zo niet zeggen. Een en ander hangt ook van de lichtomstandigheden af. Ik moet geregeld interieurs vastleggen waarbij de camera met enorme contrastverschillen fotograferen te maken krijgt. Ik moet dan wel eens flink onderbelichten om geen uitgebeten zones te krijgen. Daar is niet veel aan de te doen. Bij ISO 100 is er niets aan de hand. Prachtige resultaten. Bij ISO 1600 zie je bij het ophalen van de donkere delen ruis. Let wel: bij een normale prints (A4, misschien A3) zal het nauwelijks opvallen. Moet het kritisch: statief en ISO 100.Of als je niet kunt belichten.