Het online zetten van foto's

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Joost Wouters

Het online zetten van foto's

Bericht door Joost Wouters » za aug 19 2006 12:21 pm

Beste mensen,

heb 'n vraagje. (weet neit precies of het in dit topic thuis hoort) Ik wil mijn foto's online zetten, zodat ik kan posten e.d.. Waar kan ik gratis doen en wleke site is makkelijk. Kun je ze dan ook ordenen? Ik heb nog nooit met foto's online gewerkt, dus daar ben ik een beetje een leek in...

B.V.D.

Joost

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » za aug 19 2006 12:30 pm

Hier kan je verschillende nederlandstalige sites vinden om foto's online te zetten: link

Wereldwijd de populairste is http://www.flickr.com (engelstalig)

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za aug 19 2006 1:54 pm

Thnx!!

Hier moet het wel mee lukken dan :)

Dryade

Bericht door Dryade » za aug 19 2006 6:03 pm

www.photobucket.com of gewoon bij je hotmail spaces.

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » za aug 19 2006 8:49 pm

mijnalbum.nl wil ook nog wel es
maar ik ben persoonlijk een fan van Photobucket.. die hebben een hoge uptime (dat betekend dus dat de foto's bijna altijd te zien zijn zolang je ze niet verhuisd of verwijderd hebt)

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door olle_griese » za aug 19 2006 10:36 pm

ik gebruik ook fotobucket maar het nadeel vind ik als je er veel Mb,s op hebt staan dat het uploaden een eeuwigheid duurt, maar misschien hebben die anderen dat ook, daar heb ik geen ervaring mee.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » za aug 19 2006 10:45 pm

Ik gebruik Jalbum. Met dit gratis programma kun je prachtige albums maken die je vervolgens kunt uploaden naar je webspace. Da's de ruimte die je provider geefdt bij je internetabonnement. Is vast wel 20mb.

Zie http://jalbum.net/
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

evertfoto

Bericht door evertfoto » za aug 19 2006 11:02 pm

Zelf gebruik ik het programma photosite.
zie http://evertfoto.photosite.com
Je kunt hiermee simpel foto's plaatsen.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo aug 20 2006 8:13 pm

Ik zal me eens op al die dingen oriënteren!! Bedankt allemaal!! :D

Ciao!

Jeanneke

Bericht door Jeanneke » zo aug 20 2006 8:29 pm

Als je provider sql en php ondersteunt kun je ook een coppermine album installeren.
Zoals deze: mijn fotosite
Coppermine kun je gratis downloaden. Als je coppermine intikt bij Google heb je het zo gevonden.

hjanssen

Bericht door hjanssen » zo aug 20 2006 8:43 pm

Als je een breedbandverbinding hebt: Apache webserver installeren of IIS van XP Pro en gewoon hierop draaien, kun je doen en laten wat jezelf wilt.

Nadeel: computer moet altijd aan zijn.

vanson

Bericht door vanson » zo aug 20 2006 9:08 pm

olle_griese schreef:ik gebruik ook fotobucket maar het nadeel vind ik als je er veel Mb,s op hebt staan dat het uploaden een eeuwigheid duurt, maar misschien hebben die anderen dat ook, daar heb ik geen ervaring mee.
ik gebruik photobucket juist omdat het uploaden erg snel gaat, misschien ligt het aan het soort abonnement dat je bij ze hebt, dat het bij een 'free account' langzamer gaat?

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door olle_griese » zo aug 20 2006 9:20 pm

vanson schreef:
olle_griese schreef:ik gebruik ook fotobucket maar het nadeel vind ik als je er veel Mb,s op hebt staan dat het uploaden een eeuwigheid duurt, maar misschien hebben die anderen dat ook, daar heb ik geen ervaring mee.
ik gebruik photobucket juist omdat het uploaden erg snel gaat, misschien ligt het aan het soort abonnement dat je bij ze hebt, dat het bij een 'free account' langzamer gaat?
ik heb er nu zo,n 70 foto,s op staan die worden automatisch verkleint naar 1 Mb maar per foto doet hij er toch gauw tussen de 30 seconden en 1 minuut over, en ik heb i.d.d. een free account.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

vanson

Bericht door vanson » zo aug 20 2006 10:06 pm

olle_griese schreef:ik heb er nu zo,n 70 foto,s op staan die worden automatisch verkleint naar 1 Mb maar per foto doet hij er toch gauw tussen de 30 seconden en 1 minuut over, en ik heb i.d.d. een free account.
ik heb een 'pro'-account, dat zal dan inderdaad uitmaken met uploadtijd, maximale bestandsgrootte voordat Photobucket zelf gaat downsizen is 2MB. Als je veel doorlinkt naar beeldbestanden dan is het een welbestede 25 dollar per jaar.

BUG322

Bericht door BUG322 » ma aug 21 2006 12:43 am

Ik gebruik pbase voor 23 dollar per jaar bij 400 MB per maand dat is 24 maanden bij 200 MB. Ik heb er nu 834 foto's op staan bij 222MB.
Ik heb de originelen weg gehaald zo heb je veel ruimte.

Het doorlinken kan allleen door mijzelf

groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”