Foto bij weinig licht op iso 2500, f/16.0 en 1/60. Ben nog maar net met macro fotografie begonnen, ook al omdat de D7000 sinds een reparatie bij Beverwijk nu wel scherpe plaatjes maakt. Tips natuurlijk altijd welkom.

Ik kocht mijn D7000 in mei 2011.Was redelijk tevreden over de scherpte, maar was ook druk in de weer te leren werken met de toch complexe AF. Op een gegeven moment heb ik het toestel gestoten, maar er leek niks kapot. Achteraf denk ik dat de AF daarna toch veel slechter was geworden. Ik ben toen tests over front focus en backfocus gaan lezen en ook uitgevoerd, maar dat gaf geen duidelijkheid. Soms leek het alsof ik flink naar + moest bijstellen en een moment later juist naar min. Ook bij verschillende zoominstellingen (brandpuntsafstanden) was het verschillend. Heb m ook op een NCN dag eens meegenomen, maar ook daar zei niemand dat het echt duidelijk mis was. Ik heb ook wel door gefotografeerd, en leuke kiekjes, maar telkens met het gevoel dat een dure NIKON toch duidelijk beter moest kunnen.drumsix schreef:G,
heb zelf ook een D7000. En "verdenk" mijn D7000 ook van onscherpe platen.
Waaruit bleek bij jou dat jij je D7000 voor reparatie aan moest bieden?
En wat waren bij jou de kosten (als je dat wilt vertellen).
Bas